..náhled knížky je i tady..: http://lib.rus.ec/b/338395/read Jinak Erichu díky, už je "to doma"..odkaz jsem ale ještě poslal Evženovi na ukrajinu..(ale možná to nebude potřebovat.. )
..no, měly znaky ukrajinské..ale až chvíli poté, co se "usadily" u nového pána s jakous-takous jistotou. Ta doba tam byla tehdy hodně hektická a stroje se díky všelijakým bojům leckdy stávaly jaksi "putovní". S trochou nadsázky..(ale možná i s jistotou, věřím, že by se našly takové stroje) lze tvrdit, že původně ruský stroj zabavili poláci a těm pak ho zase zabavili ukrajinci, nebo litevci..nebo naopak.. Každopádně je známo hodně strojů s minimálně dvěma majitely na úrovni států. Osobní kresby bývalých pilotů se dost často nechávaly na letounech i u nových majitelů.. (dokonce ani bolševici nepřetírali kresbičky bývalých carských pilotů)..jen se měnily jejich výsostné znaky..leckdy jen částečně..a leckdy se přetřít ani nestačily a letoun už bojoval proti svým původním majitelům..když to přežil, tak se dočkal znaků až později.. Jak říkám..byla to hektická doba plná "hurá akcí" v jejichž pozadí byl v podstatě těžko identifikovatelný důvod nenávisti proti nepříteli. Tvořily se prostě nové hranice nových států a to vše bylo promícháno slovanskou sounáležitostí, ale leckdy bouranou třídním bojem..