Tzv."Useknuté křídlo" nenosily "bitevníky" jak zde jest výše mylně uvedeno,alébrž "hloubkoví stíhači" tedy stíhací letouny určené k operacím v malých až středních výškách.
A proč? Protože v nižších výškách je vzduch hustší,tudíž má takzvaně vyšší únosnost(vyšší vztlak na křídle).Letounu tak stačí křídlo s menším rozpětím,čímž u takového letounu v malých výškách dochází k částečnému snížení odporu a zvýšení obratnosti.
U výškových letounů není potřeba obratnosti tolik aktuální,tam je potřeba spíše zvýšit "únosnost" křídla,čili odborně:dosáhnout vyššího vztlaku.Toho se dosahuje prodloužením (zvětšením plochy) křídla.
A k poznámce "El Thůda": neřílkali jim "kriplové",alébrž anglicky "criped,claped,croped" (online překladače fungují,tak se snažte sami/ možná tam má být to "P" zdvojené) a týkalo se to letounů Spitfire LF Mk.Vc....
A k přezdívkám u Spitů ještě jednu.....Mk.Vd mívali "nickname" VD - veneral deseas
