Stránka 4 z 7

PříspěvekNapsal: 08 srp 2007, 12:10
od Martin Černý 'Černoch'
Martine ,díky za foto. :-D

PříspěvekNapsal: 09 srp 2007, 12:59
od Ištván
Martin P - čo hovoríš na tú knihu? Ja po nej pokukujem ale ešte váham, predsa len Isra cena :x
Btw. čo hovoríte na článok v REVI?

PříspěvekNapsal: 09 srp 2007, 13:07
od Martin Černý 'Černoch'
Ištván píše:Martin P - čo hovoríš na tú knihu? Ja po nej pokukujem ale ešte váham, predsa len Isra cena :x
Btw. čo hovoríte na článok v REVI?

Cena je přiměřená kvalitě a atraktivnosti. Článek v Revi je víc než dobrej, sice s pár chybičkama ale to Martinovi odpustíme. :D

PříspěvekNapsal: 10 srp 2007, 06:43
od Martin P
Martine děkuji za chválu. Navíc mě Tango s Černochem svým bádáním v této diskusi donutili článek podstatně překopat. Za chybičky se omlouvám.

Knihu od Isradecal o 101. tajeset můžu vřele doporučit. Je v ní spousta fotek a informací. Nejvíc mě zaujala sekce o Kfirech, ve které jsou krásné a v některých případech u nás nepublikované fotky.

PříspěvekNapsal: 18 srp 2007, 13:32
od Miro Mariaš
dalsia foto Mirage 53 po havarii

PříspěvekNapsal: 30 srp 2007, 21:06
od Ištván
Lesný Ladislav môžem sa spýtať, v akom štádiu je stavba? Lebo AMLácka Mirage to je vec, nad ktorou usedám posledné večery, tak som zvedavý ako sa darí vám. :)

PříspěvekNapsal: 05 zář 2007, 13:43
od Lesný Ladislav
Jéjda!!!

1. Klidně tykat, od té doby co mě začali vykat maminy při vodění dcerky do školky jsem rád za každý projev "vřelého lidského citu"

2. Stav mé Mirážky je ve stadiu jako Lukáše v sekci "Rozestavěno", načež jsem zjistil, že je to model na dlouhé zimní večery a "sr.čku" venku (s prominutím) a nebudu si jím kazit léto. Protože kitařím po nocích, když uspím svůj babinec (2, 5 a 39 let) a jsem rád, když mi práce pod rukama taky trochu odsejpá, což se u tohoto modelu zrovna nedalo říct, prostě musel časově ustoupit. Navíc jsem převážně čtvrkař, ale protože Mirážku s čumákem Tznuit prostě "musím" mít, zakoupil jsem tento model z údajně opravených forem. Když AML oznámilo vydání konverze v měřítku 1:48, přibyla do kitníku jedna Mirage IIICJ Edu Weekend 1:48 a Mirážku AML čeká jiný čumák. Líbil by se mi Univerzální, ale na ten nemám dost podkladů. Mezitím se také dostal na přetřes průzkumný Kfir C.2 a čumák Tznuit z AML předělat na něj, ale tady ještě čekám na objednanou knihu Kfir od IsraDecal. Předpokládám, že v ní na průzkumné a dvousice TC.7 určitě něco bude...

Jinak držím všechny palce a pěsti k úspěšnému dokončení modelu !!! Když jsem zavařil svojí brusku (nebudu výrobci dělat špatnou reklamu, ale zopakoval jsem si, že se nevyplatí kupovat laciný vercajk, vyhozených 620,-Kč) a model byl před přistáním v koši, otevřel jsem 2 starší čísla francouzského Wingmasteru, kde jsem skoukával postavené modely ještě starého "neopraveného" provedení a říkal si, že když to dokáže dotyčný s arabsky znějícím jménem, tak já přece taky !!! Čili v mém případě se jedná o model na "dlouhou trať". Máte můj obdiv!!!

PříspěvekNapsal: 15 říj 2007, 09:58
od Peter DeSnek
Stale nejak nemam jasno f Shahaku 58:

Tango píše:Shahak 58
– dodán 1964, zařazen ke 119. tajeset (Bat), kde byl opatřen číslem 758 a červeným klínem na SOP; létal v NMF
– někdy na jaře 1970 přestříkán standardní třítónovou kamufláží
– v listopadu 1970 přeřazen ke 101. tajeset (First Fighter)
– ještě před Jomkippurskou válkou (YKW) dostal nový motor ATAR 9C.
– v dubnu 1974 dosáhl posledního sestřelu Mirage v Izraeli (pilot Avraham Salmon)
– v roce 1974 přestavěn na průzkumný a číslo změněno na 458. Přitom byly odstraněny kanóny a místo nich byly namontovány další palivové nádrže. Kromě toho byly použity i přídavné nádrže z Mirage V. Na vlastní obranu používal AIM-9D.
– Šachak 58 létal u 101. tajeset i po jejím přezbrojení na Kfiry a to až do roku 1982, kdy byl přestavěn zpět na bojový a prodán do Argentiny.
– Šachak 58 během služby nesl postupně tato čísla: 758, 458 a 158
– během služby Šachak 58 dosáhl 13 sestřelů (společně s číslem 59 nejvíce v IL)
– Zaznamenané průzkumné přídě: Tarmil, Šfoferet a Tzniut


Zde chybi datovani, kdy nesl imatrikulaci 158.
Predkladam nasledujici teorii:

758 -> 158 -> 458.

Podle mne cislo 158 dostal pred prestafbou na 458. A jiz dosahl 13 sestrelu.
Podle mne to dokazuji naslefujici fotografie:

http://www.modelforum.cz/download.php?id=98174

a

http://www.modelforum.cz/download.php?id=98189

Kdy umistneni symbolu sestrelu je stejne. 458 je pak renovovana pred prodejem do Argentiny a symboly sestrelu jsou jiz jine. Datoval bych tedy druhou fotku 158 do obdobi 1970-1974. Patrne po YKW.

Nebo je to jeste jinak ???

PříspěvekNapsal: 15 říj 2007, 10:19
od Tango
Podle mě tahle fotka http://www.modelforum.cz/download.php?id=98189 nemohla vzniknou dříve, než v roce 1976. V pozadí totiž stojí mašina s označením 253. tajeset, která Mirage dostala až v roce 1976.

PříspěvekNapsal: 15 říj 2007, 10:50
od Martin Černý 'Černoch'
Zajímavá uvaha, .Asi to tak bude.
Jinak Tango, procházel jsem si pořádně knihu o 101. tajeset a na 99,99999% můžu říct že Mirage 159 v době havárie měla Atar 9B, je tam totiž fotka po havárii z druhé strany a na ní je Atar 9B, pak jsou tam další fotky po návratu do služby už z Atarem C. Tím je to asi definitivně vyřešeno. Já jsem z tý knihy uplně mimo. :shock:

PříspěvekNapsal: 15 říj 2007, 11:13
od Martin P
Trochu bych opravil data o Shahaku 58, je v tom trochu zmatek, ale to je u mnoha izraeslkých letadel normální......

Motor ATAR 9C dostal až po YKW. V knize o 101.tajeset je fotka z 9.října 1973 ještě se starým motorem.

Podle http://idfaf.110mb.com byla fotka
http://www.modelforum.cz/download.php?id=98189 pořízena v roce 1982 v hangáru IAI. Zdá se mi to v pořádku, protože musíme vzít v úvahu následující:
- 253.tajeset (druhá Mirage na fotce) měla Shahaky až od roku 1978 (79), kdy vyřadila Neshery a převzala Shahaky od 117.tajeset.
- Shahak 58 byl druhý průzkumný letoun s přídí TSNUIT a ta byla používána až od roku 1977.
- U 101.tajeset sloužil až do roku 1982 a pochybuji, že by měl někdo čas experimentovat se zabrvením a označením.
- druhá fotka tohoto stroje ze stejného období http://www.modelforum.cz/download.php?id=98207 zobrazuje jinak rozložené sestřely a navíc ještě rozpoznávací trojúhelníky.
- naopak před prodejem do Argentiny už asi byl čas na různé experimenty...

PříspěvekNapsal: 15 říj 2007, 11:18
od Martin Černý 'Černoch'
Ahoj Martine, ohledně čísla 158 a Ataru je to jasný, to jsi napsal dobře.

Já psal o "sestře" 159 tam už je průkazný že ATAR 9C dostala až po opravě po havarii, v době havarie měla ATAR 9B. Ještě si troufnu říct že po zpětném zařazením do služby měla starý kýl z M IIIC i když už měla ATAR 9C. Kýl z Neshera/Mirage III E měla až jako průzkumák s číslem 459. Sorry za mnou způsobený zmatek. :-D

PříspěvekNapsal: 15 říj 2007, 11:22
od Martin P
Martine já reagoval na příspěvky Tanga a DeSneka, ale než jsem to stačil uložit, tak jsi mě přeskočil.....

PříspěvekNapsal: 15 říj 2007, 11:25
od Martin Černý 'Černoch'
Martin P píše:Martine já reagoval na příspěvky Tanga a DeSneka, ale než jsem to stačil uložit, tak jsi mě přeskočil.....

Omlouvám se :lol: Někdy jsem děsně rychlej

PříspěvekNapsal: 15 říj 2007, 11:45
od Peter DeSnek
Martin P píše:Trochu bych opravil data o Shahaku 58, je v tom trochu zmatek, ale to je u mnoha izraeslkých letadel normální......

Motor ATAR 9C dostal až po YKW. V knize o 101.tajeset je fotka z 9.října 1973 ještě se starým motorem.

Podle http://idfaf.110mb.com byla fotka
download.php?id=98189 pořízena v roce 1982 v hangáru IAI. Zdá se mi to v pořádku, protože musíme vzít v úvahu následující:
- 253.tajeset (druhá Mirage na fotce) měla Shahaky až od roku 1978 (79), kdy vyřadila Neshery a převzala Shahaky od 117.tajeset.
- Shahak 58 byl druhý průzkumný letoun s přídí TSNUIT a ta byla používána až od roku 1977.
- U 101.tajeset sloužil až do roku 1982 a pochybuji, že by měl někdo čas experimentovat se zabrvením a označením.
- druhá fotka tohoto stroje ze stejného období download.php?id=98207 zobrazuje jinak rozložené sestřely a navíc ještě rozpoznávací trojúhelníky.
- naopak před prodejem do Argentiny už asi byl čas na různé experimenty...


Martine, mam trochu vyhrady ... Mrkni se na fotku

http://idfaf.110mb.com/MirageIII/popup.htm?/Pictures/MirageIII/M58-4.jpg

a tady se mi nezda umistneni symbolu sestrelu, ktere jsou podle mne shodne s fotkama tesne pred prodejem do Argentiny. A u tehle fotky je oznaceni ze pochazi z "mid 70's" navic s poznamkou ze sestrely jsou lehce "weathered" a ze to musi bet pred premalovanim.

Mrkni sem:

http://www.modelforum.cz/download.php?id=98207