ty kříže jsou německé, provizorní. křídlo před Letovem je ze Škody D-1. je z té akce víc fotek.
Discus pilot píše:Po 14.marci 1939 na ostalo na našom území 5ks Letov Š-16. Môže byť toto jeden z nich ? . Na spodnej strane krídla to vyzerá ako slov. výsostný znak bez 15cm bieleho lemu (používaný od júna do 10.9.1939)
za fotku ďakujem Zdeňkovi (zdesko)
Viliam píše:Discus pilot píše:Po 14.marci 1939 na ostalo na našom území 5ks Letov Š-16. Môže byť toto jeden z nich ? . Na spodnej strane krídla to vyzerá ako slov. výsostný znak bez 15cm bieleho lemu (používaný od júna do 10.9.1939)
za fotku ďakujem Zdeňkovi (zdesko)
Povedal by som, ze zaber je z letiska Malacky z marca 1939, ked ho vydrancovali Nemci a odviezli a prelietli prec vsetko co sa dalo. Situacia musela byt vtedy na letisku velmi husta o com svedcia aj spravodajske hlasenia slovenskych dostojnikov letectva. Z letiska v Ziline preleteli nemci 9 masin S-328 a zvysne nalozili na uata a odviezli. Prva varianta vysostneho znaku SVZ mala modry tenky lem, ktory sa az zaciatkom polskej vojny zmenil na biely ale na spodnych kridlach mal zostat povodny modry. Do aprila 1940 bolo v stave SVZ skutocne evidevanych 5 kusov S-16 u cvicnej letky, detasmanu vo Vajnoroch a u letky 1 a 3. Vsetky stroje mali tazne zariadenie na tahanie vlecneho rukavu. Z tychto masin boli letuschopne iba 2 kusy.
Discus pilot píše:Viliam píše:Discus pilot píše:Po 14.marci 1939 na ostalo na našom území 5ks Letov Š-16. Môže byť toto jeden z nich ? . Na spodnej strane krídla to vyzerá ako slov. výsostný znak bez 15cm bieleho lemu (používaný od júna do 10.9.1939)
za fotku ďakujem Zdeňkovi (zdesko)
Povedal by som, ze zaber je z letiska Malacky z marca 1939, ked ho vydrancovali Nemci a odviezli a prelietli prec vsetko co sa dalo. Situacia musela byt vtedy na letisku velmi husta o com svedcia aj spravodajske hlasenia slovenskych dostojnikov letectva. Z letiska v Ziline preleteli nemci 9 masin S-328 a zvysne nalozili na uata a odviezli. Prva varianta vysostneho znaku SVZ mala modry tenky lem, ktory sa az zaciatkom polskej vojny zmenil na biely ale na spodnych kridlach mal zostat povodny modry. Do aprila 1940 bolo v stave SVZ skutocne evidevanych 5 kusov S-16 u cvicnej letky, detasmanu vo Vajnoroch a u letky 1 a 3. Vsetky stroje mali tazne zariadenie na tahanie vlecneho rukavu. Z tychto masin boli letuschopne iba 2 kusy.
a existuje aj nejaké foto ? teda okrem známeho z Biskupíc s trup.kódom A(?)-12. Aké znaky nosili tieto Letovy ? (kruhové,alebo kríže) Dik.
Discus pilot píše:[-o<
SUPER,si mi parádne rozšíril obzor... Kým sa pustím do Š-16 SVZ,tak ešte veľa vody pretečie,a určite vyjdú najavo nejaké nové skutočnosti (ale otravovať ťa budem priebežne )
Discus pilot píše:Pochybujem síce,že vyšťúram niečo o čom by si nevedel (priebežne navštevujem Janka Petríka u neho doma,nahliadnuť dá,perfektne pokecámeale to je zatiaľ tak všetko ),ale čo sa týka help,to považujem za samozrejmú vec... Napríklad viem,kde sa nachádza tento originál Zeleňákov kožák
Discus pilot píše:Od Blue Rideru mám 2 aršíky znakov SVZ (a to kríže i dvojkríže) ,od Rising decals na 109E,od HR na Ju-87D,a stavebnice Z XII,E-39 od RS,He-72 od HR,SM-84 od USK priamo obsahujúce slovenské znaky.
No a dal som si vyrobiť dekály na Fw-58K OK-TRE (Prešov) SLS,(konverzia z Fw-58 B od Special Hobby je možná a mám aj plán ako na to),mám však katastrofálny nedostatok podkladov na túto verziu (úplne mi chýba pohľad na motor spredu) ,a tiež dekály na MS-230 OK-HRV.
Takže už to len postaviť
ináč HR má fest zaujímavý sortiment,takže ak máš nejaké otisky od nich ktoré nepoužiješ,rád ich odkúpim,eroplánov SVZ nie je nikdy dosť
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků