Raptor píše:Při konstrukci Su-9 byl použit trup Su-7BM na který byla naroubována trojúhelníková křídla se čtyřmi závěsníky (původní kanony NR-30 spolu se schránkami na munici v trupu byly demontovány).Do přídě pod radom bez zlomu přišel radiolokátor RP-2U.Letoun nesl 4 po drátě řízené střely K-5.
Su-9 je odvozená cvičná verze se stejným prodloužením trupu jako Su-7U (avšak prodloužen není trup Su-7BKL ale BM) a odlišným překrytem kabin.Myslím že přestavba Su-9U na Su-7U možná je avšak zřejmě by se musel udělat nový radom (Su-9U nese shodně se Su-9 radom bez zlomu), doplnit křídla Su-7 a dopracovat pouzdro padáku pod SOP (pravděpodobně přidat ještě kabelové kryty na horní stranu trupu ale nejsem si jist jestli je Su-9 také nenesla).
Su-9U jsem zrovna vytáhnul z kitníku a využívám příležitost, že si ji porovnávám se stavebnicí Su-7BKL/BMK, zda by to šlo nějak předělat na Su-9U (především proto, že po projektu Su-7U od KP se nějak slehla země a přestávám věřit, že to dotáhnou do zdárného konce).
A asi to nebude tak snadný, jak jsem si původně myslel.
Varianta použít trup z Su-9U znamená především:
- zkrátit čumák před čelním štítkem asi o 6mm;
- předělat zasklení čelního i zadního kokpitu;
- použít směrovku z Su-7BKL/BMK;
- dosadit překryty táhel na hřbětě z Su-7;
- dostavět vyšší hřbet;
- naroubovat křídla z Su-7, což taky nebude žádný medík, protože Trumpeter i OEZ řešili napojení křídel na trup úplně jinak;
- narýt krycí plechy na trup u ústí kanónů (Su-9 byl rakeťák a vestavěné kanony neměl);
- dodělat přívod vzduchu od motoru do sacáku v levé spodní části trupu;
- přesunout pitotku na pravou část čumáku;
- a nějak sjednotit rytí, protože Trumpy je dost jemnej oproti mělkému a širokému rytí na Su-7 od OEZ;
- dodělat přistávací světlomet před šachtu příďového podvozku.
A to je asi jen pro začátek, když se člověk rozhoduje, jakou cestou se vydat. Najednou se mi zdá, že jednodušší by bylo prodloužit trup Su-7 od OEZ a vestavět do něj dva kokpity buď z Su-9U nebo z Su-15UM (to se tvarově víc blíží Su-7U než Su-9U).