Stránka 2 z 2

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 30 říj 2012, 20:02
od Petr Stachura
Ne, určitě ne, to není reálné.
Udělat nýtovací výkres je práce tak na půl roku, aby to bylo v kvalitě, na kterou jsou čtenáři REVI zvyklí.
Takže nebudu slibovat nemožné, výkres na Mystére se v REVI určitě neobjeví.
Zato fotek z bojového nasazení bude hodně.

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 31 říj 2012, 07:32
od Libor Jekl
Díky, rozumím, i tak se na článek těším. :)

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 31 říj 2012, 11:36
od Dolin
Petr Stachura píše:Zajímavý námět na článek...., a myslím, že by to asi zaujalo více čtenářů.
... ještě si vzpomenout, které eso Luftwaffe to bylo. :(
Ale vážně, já si taky něco takového pamatuju, že jsem to někde četl.... ale už nevím, kdo z těch stíhačů Luftwaffe to napsal a kde to vyšlo, ale je mi to povědomé.....!


Jo tak to opravdu nevím,..jen tak z voleje (moje Luftwaffe znalosti rovnaj se nule,..)...Emil Lang (ale nemám čas hledat v REVI jestli tam už byl jeho "koutek")? Ale je to tak na 10%.....

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 01 lis 2012, 19:52
od Michal Vyparina
http://www.luftwaffe.cz/lang.html

V tabulce má uvedený 3 x P-38 během pár minut. Stejně zajímavou bilanci má i s P-51. Zda je to hodnověrné, ať posoudí historici.

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 01 lis 2012, 20:15
od Petr Stachura
Dejte tomu ještě pár dní a ozve se sem Honza Bobek, který to tu doplní o datum, čas a všechny protivníky.... a kdo z nich to přežil ve kterém lágru a co dělal po válce.... :D

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 02 lis 2012, 17:51
od flyingrabbit
Zdravim,

Lang asi ne,

ale zhruba by to mohlo sedět na Heinricha Bartelse http://www.luftwaffe.cz/bartels.html viz ta akce z pulky listopadu 1943 v Řecku.
Bartels byl vtipný jedinec. Od JG 5 ho museli prelozit pryc za opilství, urážku důstojníka, pokus o krádež auta a obtěžování laponských domorodek.
Zajímavé na něm je, že neměl režim a partaj rád do té míry, že si v závěru kariéry nechával smazávat svastiku z letadla.

Jinak k nasazení Lightningů je ode mne něco málo v eduardím Infu, které vyšlo dnes http://www.eduard.com/store/out/media/I ... 2-11CZ.pdf v článku o Rexu T. Barberovi
Můj článek, co měl vyjít v HPM o Georgu Amonovi hodně podrobně rozebíral střetnutí jednotek P-38 s Luftwaffe ve Středomoří. Část článku vyšla po smrti Vaška Janovského elektronicky. Ale už je to zapomenuté. Vyjde to znovu tiskem.

Obecně ty vysoké ztráty P-38 v jedné akci zpravidla souvisely s nevýhodnou taktickou situací, blbě naplánovanou misí nebo s malou zkušeností s typem a občas se to sešlo všechno dohromady.
Bylo to skvělé letadlo když bylo dobře nasazené a piloti si věřili, tak z něj měli Němci, Japonci i ostatní nahnáno.

A Amíci se učili extrémě rychle.

Dobrý příklad je 339. FS z Guadalcanalu. V polovině února 1943 dostali ošklivě na zadek (osm mašin ztracených oproti minimálním ztrátám u Japonců) a ta samá jednotka o dva měsíce později brilantně provedla útok na Yamamota. A) zaútočili tak, že to Japonce zaskočilo a během úvodu boje si Amíci udrželi iniciativu B) útočná formace de facto byla v nevýhodě 4 : 8 (6 Zer a střelci ve dvou Betty), ale sejmula oba bombardéry a poškodila jedno Zero při ztrátě jednoho P-38.
Viz článek k této akci v REVI č. 18

Check six

JB

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 02 lis 2012, 21:49
od Petr Stachura
Já to věděl, že to ..... Bobek nevydrží.....!
A myslím to upřímně ..... ale nikdo mi neuvěří, že jsme s Honzou nebyli vůbec domluvení!
Naposledy jsem s ním mluvil cca 18. října .....

"HORRIDO!"

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 03 lis 2012, 21:07
od flyingrabbit
To Stachura :

Heinrichu, vzhledem k tomu, že mi buď nebereš telefon, a nebo mi ho vezmeš, ale řekneš mi, že jsi, nebo za chvíli budeš na nějaké schůzi, a sdělíš mi, že se mnou nemůžeš mluvit, tak skutečně nehrozí, že my dva bychom se nějak koordinovali :call: :lol:

H.

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 03 lis 2012, 21:48
od Petr Tomančák
Znám to, ale u mne a Petra Stachury to je spíše opačně. Je hektická doba Honzo, alespoň PRO NĚKTERÉ !!!
To je od Tebe skoro kudla do zad, co tu píšeš [-X

Petr :twisted:

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 03 lis 2012, 22:28
od Petr Stachura
Tchuss Petře.
Ale on to Honza myslí dobře!
To není jako výtka, ale jen konstatování stavu....!
Já mu rozumím, než jsem tu stačil napsat odpověď už jsi reagoval.
Kdyby kdokoliv z nás měl kapacitu se tomu věnovat, byly by zde obratem odpovědi na dotazy včetně všech sestřelů a aji protivníků...

Pro Tebe mám rozepsaný mail na liště a .... jiné důležitější maily mi nedovolí to dokončit, ale to je pro čtenáře něco, co jej nezajímá...
Čtenáře zajímá výsledek a ne kolik nám to dalo práce a kde na to bereme čas....

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 05 lis 2012, 10:42
od Dolin
flyingrabbit píše:Zajímavé na něm je, že neměl režim a partaj rád do té míry, že si v závěru kariéry nechával smazávat svastiku z letadla


Dík. Zajímavé info. A je to nějak podloženo to o tom větrníku na směrovce? Chtít foto je asi moc co?

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 05 lis 2012, 16:25
od flyingrabbit
Doloženo to je - viz foto plus komentář k fotce v Prienově III. a IV./JG 27. Ale není znám zbytek mašiny.
Bartels v tomhle nebyl sám, další případy jsou doloženy u JG 11, JG 52, jen tak jak lovím v paměti.
Ale takových lidí, kteří by si to troufli udělat bylo opravdu velmi málo.

Problematika Luftwaffe vs. Strana (míněno NSDAP) je velmi zajímavá. A v mnoha ohledech ne nepodobná tomu, co jsme měli my u nás po roce 1948.

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 05 lis 2012, 16:29
od flyingrabbit
Petr Tomančák píše:Znám to, ale u mne a Petra Stachury to je spíše opačně. Je hektická doba Honzo, alespoň PRO NĚKTERÉ !!!
To je od Tebe skoro kudla do zad, co tu píšeš [-X

Petr :twisted:


Zdar, řekl bych, že neznáš okolnosti mých pokusů o telefonování Stachurovi z posledních týdnů, pak by ses bavil taky.
Já si myslím, že vím až moc dobře, jak moc je hektická doba. :mrgreen:

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 05 lis 2012, 17:02
od Peeppu
flyingrabbit píše:Doloženo to je - viz foto plus komentář k fotce v Prienově III. a IV./JG 27. Ale není znám zbytek mašiny.
Bartels v tomhle nebyl sám, další případy jsou doloženy u JG 11, JG 52, jen tak jak lovím v paměti.
Ale takových lidí, kteří by si to troufli udělat bylo opravdu velmi málo.

Problematika Luftwaffe vs. Strana (míněno NSDAP) je velmi zajímavá. A v mnoha ohledech ne nepodobná tomu, co jsme měli my u nás po roce 1948.



Podobně tomu bylo asi u všech branných složek, např. i u U-Bootwaffe. Asi to sem nepatří, ale pro zajímavost uvedu, že je zdokumentován návrat vynikajícího ponorkáře, nositele rytířského kříže, dubových ratolestí a mečů, ponorkového válečného vyznamenání s diamanty, Reinharda Sührena, který po návrat s U-564 křikl z věže na molo, kam jej přišly přivítat stovky vojáků a civilistů, zda jsou ještě nacisti u moci. Poté, co mu dav nadšeným křikem toto potvrdil, zakřičel "Scheiße" (překladu netřeba), velel "beide Maschinen AK zurück" a vycouval z rejdy:-) Je jedno, u jaké zbraně kdo sloužil, vždy jde o nějakou osobní zkušenost dotyčného, která se promítně v jeho chování, a to dříve či později. Tak tomu bylo v případě R. Sührena (v Berlíně prodělal několik zvláštních setkání, které v něm zanechaly nesmazatalné stopy) nebo W. Henkeho (další vynikající ponorkář, nositel nejvyš. něm. vyznamenání), který rozbil "ústa" důstojníkovi SS, jindy seřval přímo na velitelství Gestapa, kam nakráčel značně rozohněn (nasrán, chcete-li), velitele Gestapa, když hájil své známé apod. Ne vše však prošlo dotyčným bez důsledků. K absenci svastiky na letadle. Jsou i fotograficky doloženy příklady, kdy kapitán ponorky ostentativně nenosil na své brigadýrce orlici Kriegsmarine s hákovým křížem. Mnohdy to však mělo i velmi vážné důsledky, kdy na základě žaloby od své posádky (!) byli pro zbabělost před nepřítelem obžalováni a souzeni. Na druhé straně jsou zase známy příklady ponorkářů až neuvěřiteleně zapálených pro režim, někteří z nich jako např. Servais Cabolet (mimochodem persóna s velmizajímavými osudy) přispíval k vítězství Říše, když nenalezl jiný cíl, tak, že chtěl napadnout neozbrojené rybářské kutry, čemuž zabránil jeho přímý podřízený, navigátor, který získal na samém konci války 28. 5. 1945 rytířský kříž. Z toho Cabolet usoudil, že se na něj a na Říši chystá zrada a chtěl svou vlastní ponorku i s částí své posádky potopit...

Re: REVI č. 89

PříspěvekNapsal: 05 lis 2012, 20:33
od flyingrabbit
To Peepu, zajímavé informace! Díky!

Za letce ještě zmíním nedávno Heinze Bära, viz článek v REVI. Napadení funkcionáře Strany + krytí podřízeného s židovským původem.

Ovšem mezi německými letci byla také byla řada fanatiků, nebo kariéristů, kteří to brali přes stranickou příslušnost.