Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Sci-fi modely a vesmírná technika ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 32 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 17 črc 2011, 20:39

Ahoj,

po delší době pasivního sledování sci-fi sekce jsem se pro svůj další projekt rozhodl založit separátní téma. Primárně z toho důvodu, že jde o rozsáhlejší stavbu, kterou nechci míchat do univerzálního tématu, co tady mám. Cíl je model dokončit do E-daye.

Na tuhle stavebnici jsem přišel při návštěvě Japonska. Protože nejsem znalec japonské mangy a příběhů z nich vycházejících, tak bych si podobné věci v životě nevšiml nebýt toho, že jsem v jednom obchodě zahlédl tento model postavený. Znáte to - jdete kolem něčeho, přejdete to, ale po dvou krocích se zastavíte a vrátíte se zpátky. Tahle věc mě prostě zaujala a řekl jsem si, že to "zkusím". Stavebnice navíc nebyla drahá, model je impozantní, prostě jsem dlouho neváhal.

O co vlastně jde? Jedná se o bojového robota z japonského manga/komiksu/filmu atd. "Five Star Stories". Protože obsah v detailu neznám, nebudu se snažit ho tady nějak interpretovat, třeba bych se před znalci zesměšnil. Nicméně jako podobné jiné příběhy z Japonska se jedná o velmi komplikovanou a složitou sci-fi ságu, která se formou i obsahem tak trochu vymyká tomu, čemu jsme zvyklí. Odehrává se v soustavě Joker a ústřední roli v ní hrají bojoví roboti, kteří se nazývají "Mortar Headds". Nejedná se o obyčejné stroje, které vyjíždějí z továrny (třeba jako tanky), každý z nich je svým způsobem unikátní, různí mají různou velikost, různé vlastnosti a různé zbraně. Důležitou součástí každého bojového stroje jsou pilot (nazývaný "headdliner" a jedná se, zjednodušeně řečeno, o geneticky modifikovaného člověka s velmi unikátními vlastnostmi) a fatima, což je humanoid, vytvořený speciálně pro to, aby pomáhal mortar headd ovládat tím, že se mentálně napojí na jeho systémy.

Odpůrci sci-fi omdlévají, vy ostatní si to přeberte jak chcete, na webu se dá informací najít dost, nicméně pro někoho, kdo nemá šajnu o co jde je to dost komplikované...

No, neznalost historie Five Star Stories mi ale samozřejmě nebrání si postavit model mortar headd, že.

Stavebnice:
Jedná se o výtvor firmy Wave, který je zase důkazem toho, že podobné záležitosti jdou pro některé regiony (Asie) mainstream a tomu odpovídá i kvalita. Stavebnice je multimediální, drtivá většina dílů je v plastu zelenkavé barvy, netřeba dodávat, že s výbornými a jemnými detaily, bez otřepů, bez vyhazovačů atd. Doplňkem jsou gumové trubičky a pak gumová hadička s opleteným povrchem připomínající šlahounek na pumpičku. Stavebnice se od standardní L.E.D. Mirage odlišuje tím, že obsahuje soft vinylové díly systému Boomerang, který - pokud to dobře chápu - umožňoval pohyb ve vzduchu. V plastu je plamenomet a batoh s palivem, který myslím u obyčejné Mirage taky nebyl. Když se to poskládá celé dohromady, vznikne model velmi ipozantních rozměrů, který lze díky podložce umístit v letové poloze. Podložka je kus poctivého železa, do kterého se šroubuje tyčka. Návod vypadá přehledně, obtisky mají bezchybný soutisk a jsou velmi tenké.

Stavbu jsem zahájil oddělováním soft vinylových částí od nálitků, což bylo větší dobrodružství něž jsem čekal. Původně jsem si myslel, že soft vinyl bude o něco měkčí varianta resinu a půjde to normálně opracovávat. Ukázalo se, že tak snadné to nebude. Ono je to pevné natolik, aby to splnilo svůj účel, ale ne dost na to, aby to šlo řezat (myšleno rozumně řezat) pilkovitým nástrojem a brousit. Po chvíli se to začne jakoby žužlat. Fungují na to dobře nůžky, ale někde byly nálitky dost tlusté. Nakonec jsem oddělení nahrubo provedl skalpelem a to tak, že jsem s ním neřezal, ale jeho špičkou propichoval po obvodu rozhraní mezi nálitkem a dílem (něco jako když se otvírá konzerva nožem). Celou dobu jsem se viděl, jak mi skalpel ujede a já si hezky protnu ruku nebo amputuju kus masa. Nakonec se to nestalo, ale udělal jsem si solidní puchýře. Čeká mě začištění, to už snad půjde lépe. Jsem zvědav, jak se to bude tmelit a lepit.

Celé je to dost složité, takže mě čeká dost práce to stihnout včas. Uvidíme.

Kamo bude z krabice :D

2011_07_17 001_small.jpg
Boxart

2011_07_17 002_small.jpg
Obsah krabice

2011_07_17 003_small.jpg
Plastové díly

2011_07_17 004_small.jpg
Soft vinylové díly a zbytek

Naposledy upravil Tomáš Chmelík dne 02 říj 2011, 18:00, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 17 črc 2011, 20:50

Prosím o přesun do sekce rozestavěno, samozřejmě jsem to založil ve špatné sekci...
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod Galland » 18 črc 2011, 12:22

jeeej, to sa mi paci, budem sledovat 8-) a hadam to aj v Prahe uvidim nazivo...
sci-fi forever

Romanove Modely
Uživatelský avatar
Galland
 
Příspěvky: 1517
Registrován: 22 lis 2004, 19:45
Bydliště: Žilina
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod ron » 18 črc 2011, 14:22

hezke.. fss sa mi paci. kedze som neskupoval vsetko v case, ked sa to oplatilo a dnes uz spadol do kategorie tych drahsich modelov, ktore sa mi nechce nakupovat do zasoby, tak ziadne fss nemam. ale rad si to pozriem. urcite je na tom kopa roboty. japonska mania robit vsetko diely z polovic je ubijajuca a zdrzujuca...
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

In Rust I Trust
Uživatelský avatar
ron
 
Příspěvky: 2016
Registrován: 16 bře 2005, 20:01
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 19 črc 2011, 10:52

Tak jsem se do toho - pln elánu - pustil. Stavebnice je opravdu kvalitní, ale svoje mouchy to má, dokonce jsem našel i nějaké stopy po vyhazovačích!

Co je horší je to, co píše Ron - oni mají jakousi obsesi dělat končetiny pohyblivé (což má i svoje výhody - model lze napolohovat až nakonec, což je určitě výhoda pro diorámata, některé díly se dají vyměnit - např. varianty výzbroje, končetiny atd.), což skutečně znamená, že každý díl je ze dvou polovin a ještě je uvnitř vinylový čep, případně více čepů. To stavbu dost komplikuje, protože se to musí dělat po podestavách a asi mě tím pádem nemine i díly, které přijdou dovnitř jiného dílu ze dvou polovin, rovnou barvit... To bude opruz.

Druhá věc se, že do řady dílů bude škvírama mezi pancířem a podobně (kvůli vůli v pohybu) vidět a tak je zevnitř stříkám matnou černou, aby to blbě nevypadalo. Bude to ale impozantní kousek, plamenomet má asi 40 cm na délku...

Návod je sám o sobě sranda. Jak je stavebnice kombo základní verze s doplňky a díly z jiné verze, tak je tam několik rámečků, které mají označení G nebo C, takže je třeba se do toho pouštět opatrně. Japonci mají taky smysl pro humor - návod má sice internacionální dimenzi, ale jen na úrovni nadpisů, které jsou anglicky (třeba "legs" nebo "arms"), ale zbytek je tvrdě v japonské hatmatilce, kterou pochopitelně neovládám. Což o to, obrázky jsou názorné dostatečně, ale třeba zbarvení je sranda, protože tam je kombinace barev (zřejmě háčkové gunze), ale mate mě, že tam jsou vždy dvě čísla oddělená čárkou - třeba H X,Y 50% + H Z,Ž 50% a nějak mám problém se v tom vyznat. Ale nic, co by se nevyřešilo chvílí u internetu nebo odpozorováním z obrázků. Jen že pro úplné začátečníky to není.

Díly ale lícují dobře, nebýt těch protivných podsestav, tak to rychle odsejpá...
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod Galland » 19 črc 2011, 11:22

temy pohyblivych koncatin a ich malovani sme sa trosku dotkli v tomto vlakne, ale asi bez nejakeho konkretneho vysledku... to ich technologicke riesenie je vseobecne platne asi pre vsetky mecha modely z japonska...

s tym navodom v "anglictine" je to bezna prax, nastastie obrazky su dostatocne jasne, Bandai do niektorych navodov zacal davat aj farebne 3D obrazky, nieco ako Dragon pri technike, ale neviem posudit, ci to pomohlo prehladnosti, este som ho nestaval...
Myslim ze Kotobukiya udava pomer farbieb Gunze v percentach, je to v pohode citatelne (Ron ma moze opravit), Bandai naopak odtiene popisuje iba textom, takze tam som sa doteraz vobec nechytil a miesal som vsetko od oka...
Na stopy po vyhadzovacoch som zatial nenarazil, zato na prepadliny ano... (opat Bandai)
sci-fi forever

Romanove Modely
Uživatelský avatar
Galland
 
Příspěvky: 1517
Registrován: 22 lis 2004, 19:45
Bydliště: Žilina
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 19 črc 2011, 11:50

Vida, o tomhle vlákně jsem nevěděl. Přijde mi, že řešení záleží kus od kusu - něco barvit po podestavách, protože se tam pak už člověk nedostane, něco potom. U kamuflovaných robotů bych to řešil tak, že bych vnitřky stříkal matnou černou a celek pak taky (něco, co navrhuje Jezevčík) a pak to barvil buď jako celek nebo po větších podsestavách - takhle to řeším u těch resinů. Tam, kam se pak nedostaneš, ti vzniká díky černé barvě přirozený stín...

U tohodle to bude horší, protože model je bílý se stříbrnými a červenými doplňky a tam se nevyhnu tomu mít některé podsesatyv načisto (chci ho úmyslně stavět bez výraznější patiny, k té bílé mi neštimuje, možná jen nějaké lehké stínování). Bude pak těžký si uhlídat, aby sem to nezašpinil nebo nepoškodil... Každý model je holt tak trochu challenge.

Ty barvy jsou v pohodě, jen si člověk říká, že by to šlo udělat názorněji tak, aby tomu člověk rozuměl i bez úplné znalosti jazyka...

Hlavně nemá cenu to dramaticky prožívat, je to zábava...
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 31 črc 2011, 19:38

Přidávám drobný progres, aby to nevypadalo, že vůbec nic nedělám... Momentálně jsem ve fázi "snižování počtu dílů", tj. sestavování drobnějších podsestav a jejich tmelení a případně barvení (zatím teda hlavně lepení a tmelení). Jak jsem psal, model je dost složitě zkonstruován a bude třeba některé podsestavy komplet slepit a nabarvit a teprve poté je nalepit do dalších podsestav, které se musí slepit, vytmelit a nabarvit... Docela otravný postup, kdy hrozí znovupoškození již hotového. Zatím to sestavuji a snažím se nějak racionálně naplánovat fázi barvení. Černý nástřik uvnitř dílů je pracovní, část se poškodí, dovnitř přijde další barva, přemýšlím o nějakém tmavém kovu. Ještě uvidím.

Jinak je to fakt macek, jak vidno z fotek...

2011_08_01 001_small.jpg
Soft-vinylová Boomerang unit - nějaké tmelení tam je, naštestí do jde dobře dokupy vteřiňákem a tmel na to zdá se drží taky.

2011_08_01 002_small.jpg
Totéž včetně křídel (ty jsou z plastu).

2011_08_01 003_small.jpg

2011_08_01 004_small.jpg

Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod PeVl » 31 črc 2011, 19:56

Pekna mrcha to bude , nedochazi Ti uz misto na pude?? :-D pri tech velikostech. Jsem zvedav jak se poperes s tim vinylem taky me ceka
Uživatelský avatar
PeVl
 
Příspěvky: 2240
Registrován: 17 dub 2007, 14:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 31 črc 2011, 20:04

Haha, dochází, ale z jiného důvodu, tam se mi hromadí krabice, postavené modely mám dole ve vitríně a tam ještě nějaké místo mám (= přibývají víc krabice než modely)...
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod PeVl » 31 črc 2011, 20:23

aaaa to znam, ted jsem si objednal dva nove predatory 1/6 a helmu predatora 1/1 a bude po mistu ( a to tech helem maji nekolik, takovou peknou serii)
Uživatelský avatar
PeVl
 
Příspěvky: 2240
Registrován: 17 dub 2007, 14:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 31 črc 2011, 21:11

No, poté, co jsem si doma musel nechat udělat nový kus nábytku na hlavu vetřelce a trofejní Alien face máme na zdi v kuchyni, jsem s podobnými věcmi na chvíli zvolnil :D
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 25 srp 2011, 17:56

Aby to nevypadalo, že nic nedělám, tak dávám jednu fotku z progresu na Mirage, pořád je cílem to dodělat do E-day (což bude těžký, září mám nabitý a na lepení bude málo času).

Jen stručně:
- z engineeringu modelu by jeden pošel, ale objektivně musím uznat, že má něco do sebe - finální assembly půjde udělat až nakonec a většina pohyblivých dílů v reálu bude pohyblivá i na modelu (na což nejsme moc zvyklí a lehce tím pohrdáme, u figur a mechů to musím uznat má něco do sebe) - blbý akorát je to, že tomu konstrukce odpovídá a některé věci jsou proto nemodelové (naštěstí by to nemělo být ve finále moc vidět)
- návod je opravdu potřeba - v té změti dílků se nedá zorientovat a intuitivní přístup k sestavování dílů a barvení podsestav postup komplikuje, protože intuitivně to dohromady dát nelze - nakonec jsem skončil u několika krabiček, v každé díly na nohy, ruce, trup, hlavu a hruď atd. atd. a systematicky dle návodu postupuji vpřed
- některé díly jsou složitější než na první pohled vypadá a i když po slepení působí kompaktně, jsou třeba z deseti dílů
- opruz je, že je potřeba to průběžně barvit "načisto", což bude hodně maskování
- celé je to hodně velké, kdy samotný robot ani tak ne, ale boomerang unit a štít s plamenometem tomu dají ten správný rozměr
- se soft vinylem se pracuje nic moc
- stavebnice je celkem přesná, díly k sobě pasují, podsestavy k sobě pasují a sestavy v celek taky dobře, takže tmelení by mělo být jen na nižších úrovních, pak už to do sebe zaklapne celkem přesně, což bude fajn
- propadlin a vyhazovačů minimum, někdy je odstraňuju evidentně zbytečně (nebude to vidět)

2011_08_25 002_small.jpg

Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod PeVl » 26 srp 2011, 10:04

držíme palce ;-I
Uživatelský avatar
PeVl
 
Příspěvky: 2240
Registrován: 17 dub 2007, 14:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Wave 1:100 L.E.D. Mirage with Boomerang Unit System

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 26 srp 2011, 10:31

Jojo, včera jsem začal stříkací orgie ve velkém :-)

Nakonec volím variantu, že pod finální bílou budu stříkat matnou černou, tj. díly, které nebudou v jiné barvě (kovy, šedé atd.) přijdou nastříkat černě a přes to bíle. Kupodivu to funguje lépe než jsem čekal a dá se pracovat na stínování, které bych rád udělal decentní, ale nějaké přeci jen. Navíc kam se nedostanu, tak to vymaskuju a ta černá pořeší možné problémy s tím, kdy je dovnitř někde vidět nebo s vnitřky dílů (stíny).

vyplendal jsem půl lahvičky matné černé Gunze C, udělal si doma plynovou komoru a mám nastříkanou tak třetinu dílů.... je to děsně členité, spotřeba barvy velká... ale posunuju se...
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 32 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY