A co takhle tam dat jen jednu sedacku bez pasu a pasy v leptech? Nemyslim si, ze placnout plechovy pasy na sedacku je obtiznejsi ukon nez odrezavat sachty a pasovat nove resinove... me osobne treba celkem mrzi, ze v CMK razite cestu "jednoduchost stavby na ukor detailu". Chapu, ze se asi najdou spis mene zkuseni modelari, kteri budou nadseni, kdyz za pouziti peti resinovych dilu muzou postavit model s otevrenym motorem, ale nevim, jestli by na odbyt nesel lepe propracovanejsi set s planzetou plechu byt stavebne kapanek slozitejsi. Osobne si myslim, ze to, co CMK prodava je relativne nizka cena (v porovnani s aires), siroky sortiment a ne to, ze se set sestava z peti dilu a je tudiz snadno sestavitelny
No taky se pridam. Uprimne je mi jedno, jestli sedacka bude nebo nebude s pasy. Spis me zajima, jak brzo tahle novinka se objevi na trhu. Gripena mam ve skrini od Silvestra lonskeho roku, ale po otevreni jsem zjistil, ze je lepsi pockat ... Taky mam pocit, ze je ted tak trochu Gripomanie, ale vim, ze stavebnice je ciste Acko a je lepsi pockat na konverzni sety ...
Takze znova, kdyz uz to sa**a bude ??? A co cena ???
V podstatě jde o to být "čitelnými" pro zákazníky a příliš neměnit koncepci, samozřejmě že progres musí být zachován, protože většina zákazníků si zvykne a vyžaduje podobné zpracování.
Motorové sady jsme nejprve dělali "složité" a jen jako pokus udělali "jednoduché". Vývoj v prodejnosti byl takový, že nejdříve perfektně šly složité sady, pak se poptávka přeskupila ve prospěch co nejjednoduších a teď jde špatně všechno, co vyžaduje více řezání. Vlastně se vykrystalizovaly toto okruhy:
KOKPITY - jdou na vše, bez rozdílu složitosti (je to určitý fenomén)
PODVOZKY - jdou skoro jako kokpity, nejlépe na horší modely. Ale je zde patrné pracovat jen s "bednou" co padne do křídla bez větších úprav
ZBRANĚ - jdou velmi dobře, nejlépe z "řezacích" sad
OVLÁDACÍ PLOCHY - ale to je dané tím, že děláme i stabilizátory nebo "držáky do křídel" u klapek
A PAK TO OSTATNÍ...
Současným trendem je zalepit sadu co nejrychleji a nejjednodušeji do modelu (bohužel i na úkor složitosti a plnosti detailů), témeř mám pocit, že modeláři detailisté vymřeli.
Snažíme se této poptávce vyhovět (jde o silný názorový proud), ale přitom zachovat co nejvíce detailů. Vlastně jsme z motorových sad ustoupili tam, kde jdou jednoduše zalepit (HE 162 1/32, HE 111 1/72).
U sedaček máme setrvalý trend barevných leptů do "warbirdů" a odlitých na polstrování u "moderny". Tento postup má nejkladnější ohlas od zákazníků a i nám přijde nejpreciznější z hlediska detailů. Lept na moderní sedačku nemůže obstát, pokud jej nepodlepíte a nezesílíte. Prostě je zoufale placatý a tenký.
Naopak u starých sedaček je nenahraditelný právě pro onu tenkost a placatost.