Při výběru místa měl pilot nehorázné štěstí, protože si původně myslel, že to dole pod ním je brambořiště, ale nebylo. Byly to vinohrady s jejich bytelnými sloupky co tři metry v řádku a metr mezi řádky. Naštěstí našel kus lánu obilí, kam dosedl. Nemohl si vybrat měkčí místo, Vracov a okolí to jsou z pravěku naváté písky až z pouště Gobi. Dosednul jak do peřinky.
V minulém roce dostali naši hoši za úkol pozjišťovat k události co se dá. Podařilo se najít syna chlapíka, který odvedl pilota na místní četnickou stanici a zajistit další střípky události pro náš projekt. Taky probíhalo vybavování kluků potřebným základním nářadíčkem a to tak, že v rámci soutěže RoBoT jsme vítěze odměňovali různými věcmi potřebnými k šolíchání na modelech. V rámci této soutěže proběhla zatím dvě naprosto lítá kola a to Bitva o Británii a Pearl Harbor, část otázek je z oblasti rozpoznávání bojové techniky soupeřících stran a část z oblasti historie samotné. Teď máme Midway.
Tento školní rok jsme pořídili samotný model letounu a to od Dragona v měřítku 1:32. K tomu asi tak: nekupujte to!!!!! Hrůza!!!
Nyní začneme s přetmelením veškerého negativního rytí i nýtování, kteréžto rytí vypadá jako zákopy ve Flandrech v měřítku 1:100. Zpětně dojde celé letadlo přerýt systémem: jeden tah rydla a ende. Model je na představení u zřizovatele kroužku kvůli proplacení peněz, jakmile bude zpět, přijde rozpižlat a přidělit jednotlivým chrabrým pokusníkům. Model má navíc povrch jako kdyby na něj nasypali krupičku. Komplet výbrus všeho… Máme silnou obavu, jestli hochy neznechutíme už tímhle. Jenže použít na tohle Alclad II by bylo jako hodit perly sviním.
Kdo z kolegů tuhle ludru stavěl jinak než z krabičky – opakuji: krabičkáři nás nezajímají, prosíme o poznatky, co k tomu utrpěl za zkušenosti. Z fotek předlohy jsme našli tolik nepřesností, že po tomto budou hoši naprostí machři nebo utečou hrát šachy.
Celý projekt bude sestávat ze dvou oddělených diorámat – v pozadí v písku a obilí sedící Mustang v měřítku 1:32 a v popředí scéna pilota s místními obyvateli v měřítku 1:35. Děláme si nárok na přesnou podobu z míst scén i historickou věrnost. Jednak jsme s kluky přesně určili místo kde Mustang přistál, nabrali jsme kanystr hlíny (spíše písku) na přesítí na diorámku, provedli fotky a přes piloty Čmeláků (jakožto staré vojenské vysloužilce se spoustou kontaktů) jsme se dostali k naprosto neuvěřitelným zdrojům dalších informací. Po našem řečeno: líná huba, hotové trápení.
V rámci projektu jsme samozřejmě tímhle nechtěli ani náhodou říct poslední slovo, hoši v rámci výcviku v Angličtině mají za úkol sesmolit a s učitelem Angličtiny ve škole zkonzultovat kontaktování rodiny pilota v USA k 70. výročí té události, což bude v roce 2014, kde rodině sdělíme na čem pracujeme, pošleme nějaké fotky jak městečka tak modelu a naší celé vyvrhelné bandy. Výjev z dějin následně přijde vystavit trvale na veřejnosti přístupném místě pod skleněným akváriem, buď v místním muzeu nebo na radnici, vše je zatím v jednání.
Fotky pořídím jakmile bude model zase k dispozici.
Na znalce této legendy jeden dotaz: co bylo navenek nebo v kokpitu specifické pro verzi D-5 NA?
Další dotaz: jak reálné je, že na mašině jsou plechy jiných odstínů než vysoce leštěný alkladový hliník, které jsou to a z jakého materiálu? Ptám se na realitu, ne co se komu líbí si na letadlo napatlat – viz jeden maník co tam udělal ocelový zadek!
Naposledy upravil Hammer dne 03 bře 2013, 18:43, celkově upraveno 1
Je dobré padnout za svoji vlast. Ale je ještě lepší přinutit ty druhý bastardy, aby padli za tu svoji.
gen. Georg S. Patton, velitel 3 US Army v Evropě
gen. Georg S. Patton, velitel 3 US Army v Evropě