McLoughlin píše:Krásně se to daří! Jen mě tak napadlo: Jak to máš vymyšlené s dlažebkami co je s nimi zabarikádované to auto? Ty by asi měli být vydloubané přímo z ulice okolo, ne?
Vymyšlené to rozhodně mám. Dle fotek a svědectví v knize "Barikáda z kaštanů" a "Český národní odboj v Praze" údajně Češi v místě, kde měla vyrůst barikáda kostky nechali, aby měli pevné podloží a na to v okolí vydloubávali kostky v místě, kde měli být obránci (z důvodu, aby nebyli tolik vysoko). Dle mého větší smysl dává brát kostky z obou stran, alespoň se útočníci můžou zranit při snaze barikádu dobýt, ale to je věci jiná.... U kolejí tramvajových pak středy nechávali a dloubali dlažbu z jeho stran silnice či mezi jednotlivými kolejemi, čímž se odhalili pražce. Další věc: dloubali to max tak 10 metrů od barikády samotné, aby po 15-30 metrech mohl být zásek (barikáda) další. V případě, že v nějaké rozumné vzdálenosti (kam dosáhl lidský řetěz, přesto stále cca těch 10-15 metrů od barikády) jsou koleje a chybí kostky na stavbu barikády, dloubali se kostky podél obrubníků (minimum podkladů - fotek) či těsně u kolejí samotných - což chci znázornit i já. Přeci jen dělám noc z 5.5. na 6.5. 1945. Zároveň se barikáda dělala ze všeho, co bylo k dispozici, proto jsem využil stavbu firmy MMK, kde je středem barikády auto pravděpodobně nějakého Gestapáka. což mi umožňuje minimální ztráty dlažebních kostek. V momentě, kdyby tam to auto nebylo a barikáda by měla stejnou šíři, pak celá Strobachovka bude vypáčená, dost možná i vč. středových kolejí. Už mám připravený na barikádu stůl, další popelnice, vědra, křesla, fošny, věšák a další nábytek řeším....
Inu dlažba je hotová. Dláždění jen ulice samotné mi zabralo dohromady vč. kolejí kolem dvaceti hodin čistého času, což není úplně zlé. V tuhle chvíli je však nutné barikádu zesvětlit (domalovat auto) a dlažbu ztmavit. Na tuhle plochu padly dvě balení žulových kočičích hlav od Plusmodelu, jedno balení pískovcových kočičích hlav od Interwingu a jedno balení malých kostek od Plusmodelu. Přiznám se, že se na ty chodníky vůbec, ale vůbec netěším......
Čas mezi přemáháním a sebezapřením se při výrobě chodníků vyplním barvením škváry a písku u vydlabaných dlažebních kostek.... Další věcí je, že bez chodníků nemůžu pokračovat dál, protože v momentě, kdy budu mít chodníky, musím natáhnout elektřinu skrz barikádu a až poté ji mohu připevnit, jelikož chystám prostor pro baterie právě v domě č.p. 74. Secesní dům sice nabízí větší prostor, ale tam asi bude pouliční osvětlení, které bude mít větší baterii... Uvidíme no, je to otevřené....
Děkuji za přízeň nejen při dláždění a musím se přiznat, že i modelář může být na chvíli úplný dlaždič....