Stránka 1 z 3

Moto2

PříspěvekNapsal: 19 dub 2010, 11:12
od Charon
Jak jistě všichni víte, minulý víkend na trati v katarské poušti měla debut nová třída nahrazující dvoutaktní 250.
Třída vznikla ve snaze snížit náklady na závody. Motor je jednotný a to od Hondy (na základě CBR 600rr z SSP). Je to tedy řadový čtyřválec s čtyřventilovou technikou a rozvodem DOHC. Otáčky jsou omezené na 16000 a motory musí vydržet 3 závodní víkendy, což by mělo znamenat nějakých 1500 km. Motory jako takové se losují (osobně si to nějak nedovedu představit, že by něco ve stylu binga?). výkon takového motoru měl být přes 150 koní, ale vzhledem k nutnosti vydržet 3 víkendy je to okolo 135 -140 (u některých motorek ze serie SS jsem zaznamenal i 150 koní, takže moto2 asi neni takovej zázrak).
To hlavní o co tu jde jsou podvozky a ty vyrábí několik firem (prý 14 a první závod jelo 41 jezdců). Koncepce jsou různé, někde preferovali trubkové rámy a kyvky, jinde hliníkové odlitky a někde kombinaci těchto řešení. Některé týmy mají nyní obsazené třídy Motogp a Moto2 a na jejich materiálu jsou vidět shodné rysy. Například Tech3 moto2 vypadá jak Yamaha M1 a to jak podvozek,tak i kapoty. Stejně tak i Scot Force 210 vypadá jak Honda RC212 z roku 2008. Suter zase jakoby z oka vypadl motorce Ilmor X3, taky aby ne, když obě dělala dílna Suter racing technology
Jak dopadl závod? pěkná bitka, kdo viděl potvrdí. Nakonec se podařilo vyrovnat pole, ale zase na druhou stanu byl to jen jeden závod a je těžké soudit. Vyhrál nakonec poměrně neznámí japonec Shoya Tomizawa na motocyklu Suter MMX (této firmě to přeju, protože po útrapách v motogp raději odstoupili ze šampionátu po pár závodech, prostě nebyly prachy...) Nakonec v prvnim závodě bodovali i oba naši jezdci Abrahám (RSV) na 14. a Pešek (Moriwaki) na 15. místě.
Přidám sem přehled těchto strojů, rád bych k nim i něco napsal, ale info je málo

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 19 dub 2010, 11:22
od Charon
Prvním, která mi padla do oka v mojí galérce je ADV. to je projekt týmu WTR San Marino Team.
jezdí na ní: #53- Valentin Debise

BQR - Zde vše začalo. Blussens BQR nasadil vloni jako první své motocykly do kubatury Moto2 ve španělském šampionátu CEV. Po finančních potížích týmu "Kino Racing" s jezdcem Fabriziem Perrenem pojede BQR jen dva motocykly a to pouze ve vlastní stáji Blusens STX s jezdci Mashel Al Naimim a Yonny Hernandezem. Cena jednoho prototypu včetně servisu je 90.000 Euro.

FTR - Tři motocykly “Racing”, ala FTR Moto pojedou ve dvou týmech Speed Up (Gabor Talmacsi a Andrea Iannone) a Aeroport de Castello (Alex Debon). Cena jednoho motocyklu je 88.000 Euro včetně komponentů Öhlins, Marchesini a Brembo.

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 19 dub 2010, 11:27
od Charon
Bimota HB4 - Původně totiž neměla tato italská značka být ve startovním poli vůbec . Nakonec ji zvolil jako nouzové řešení tým "Stop and Go Racing" manažéra Eduarda Peralese, neboť tento motocykl dostala zadarmo. Odpružení je od firmy Showa, kromě jezdců Ratthaparka Wilairota a Bernata Martineze, by se na tomto motocyklu měl na divokou kartu objevit v týmu FB Corse i italský pilot Simone Grotzkyj Giorgi.

Harris - Anglicko - španělský projekt, vycházející z podvozkové firmy Harris - jistě si pamatujete motocykly o objemu 500 ccm - Harris-Yamaha z 90. let minulého století. Pojede ho stáj "Jack&Jones by Antonio Banderas" s jezdci Joanem Olivém a Kenny Noyesem. (Ano čtete správně Antonio má tým v Moto2)

ICP - Z Itálie pochází i šasí I.C.P. týmu Caretta (ex-Campetella) s jezdcem Alexem Baldolinim.

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 19 dub 2010, 11:32
od Charon
Kalex - Německý projekt Kalex pojede španělská stáj Sita Ponse pod novým sponzorem "Tenerife" s jezdci Sergio Gadeou a Axelem Ponsem. Cena šasí je 80.000 Euro. (jméno je K nikoli s C na začátktu, neplést s výrobcem ledniček)

Moriwaki - Okamžitě po oficiálním oznámení o změně kubatury 250 ccm na Moto2 prezentovala firma Moriwaki Engineering v rámci "8 hodinovky v Suzuce 2008" svůj první prototyp o objemu 600 ccm, později pak MD600. Toto šasí si zvolily následující týmy: Gresini Racing (Toni Elias a Vladimir Ivanov), Matteoni C.P. Racing (Lukáš Pešek), G22 Holiday Gym (Fonsi Nieto a Yannick Guerra) a Interwetten Racing (Thomas Lüthi). Vybavení je jak firmou Öhlins, tak některé komponenty pocházejí z motocyklu Honda RC212V. Cena šasí Moriwaki MD600 je 75.000 Euro.

MZ - Návrat východoněmecké motocyklové značky MZ do světa Grand Prix se podařil díky dvěma ex-vítězům závodů Grand Prix, Ralfu Waldmannovi a Martinu Wimmerovi. Jezdcem je Australan Anthony West a motocykl je vybudován an základě supersportového motocyklu Honda CBR 600RR od týmu Stiggy.

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 19 dub 2010, 11:40
od Charon
RSV - Italský projekt RSV Motor konstruktérů Riccarda Drisaldiho a Salvatore Giorlandina pojedou týmy Mapfre Aspar (Julian Simon a Mike di Meglio) a český tým Cardion AB Motoracing (v sedle s brněnským jezdcem Karlem Abrahamem). Exkluzivitou je trubkový rám a také speciální brzdy Brembo, ovšem třeba i komponenty od firmy Öhlins, který vyvinul speciální díly jen pro RSV. To stejné platí o dílech od Arrowu a také firmě Accosato, která zase vyrábí některé speciální doplňkové díly z titanu, jako třeba brzdovou páku. Je to prostě prostě "Ducati" ve třídě Moto2," Ovšem i cena šasí včetně továrního servisu je rovněž exkluzivní, 140 000 Euro pro jednoho jezdce. Ještě doplním, že RSV má problémy s hmotností motorky, moto ná cca 155kg, limit je 135 (tušim) a prý už neni kde ubírat

Díky spollupráci Rapid Inside NCS a týmu Scot vznikl projekt a motocykl “Force GP210″, který byl představen na závodě Grand Prix Valencia 2009. Na těchto motocyklech uvidíme Alexe De Angelise a Niccolò Canepu. Tento projekt podporuje i San Marinská vláda!!!

Suter MMX - Švýcarské šasí Suter MMX pojede celkem 6 týmů: Forward Racing (Claudio Corti a Jules Cluzel), Italtrans S.T.R (Roberto Rolfo - zároveň oficiální jezdec této švýcarské továrny a Robertino Pietri)., Technomag CIP (Shoya Tomizawa a Dominique Aegerter), Marc VDS Racing Team (Scott Redding a Hector Faubel), Kiefer Racing (Stefan Bradl a Vladimir Leonov), Racing Team Germany (Arne Tode), tedy celkem s 11 jezdci. K šasí Suter MMX patří vybavení odpružením Öhlins, brzdy Brembo, kola Marchesini a samozřejmě také přímá podpora techniky této švýcarské továrny při závodech. Pro dva jezdce stojí tento "balíček" 200.000 Euro. Jinak jednotková cena za jeden stroj je okolo 60 000éček

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 19 dub 2010, 11:44
od Charon
Tech3 Mistral 610 - Dle slov majitele týmu Hervè Poncharala, je Tech 3 Moto2 taková malá “mini-Yamaha M1″, Jmenuje se Mistral 610 (dle úseku stejného jména na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet) a pojedou ji jezdci Raffaele De Rosa a Yuki Takahashi.

TSR - Známá japonská firma TSR dodala své motocykly týmu JiR, tedy "Japan Italy Racing" s jezdci Mattiou Pasinim a Simone Corsim. Je to nejlacinější šasí na trhu Moto2, stojí pouhých 38.500 Euro. Původní motocykl se jmenoval TSR 6, nyní bude startovat pod jménem MotoBi, a v barvách japonské stáje F.C.C. by měl jet ještě třetí motocykl na divokou kartu Grand Prix Japonska.

Tak tohle je zatim vše, co je možné na trati v MS vidět, ale existují další projekty (Loncin, Bott, AJR, Inmotec a další kousky, které jsou zatím ve fázi vývoje a čekaji na připuštění na dráhu aby se utkaly s konkurencí - o těch jindy až to bude aktuální). A pro někteří doplatili na pravidlo o motorech Honda (existují stroje i s motory z yamahy R6)

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 20 dub 2010, 11:49
od Wíťa
Naprosto libovej článek. Klidně bych ho prezentoval na motorkářích :!:

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 20 dub 2010, 20:06
od Charon
no nebudu kecat, že jsem to vymyslel já, je to motorkařů.cz, jen jsem někde doplnil, to co jsem vyčetl jinde. Zatim je info málo a tak jsem to sem dal v jejich podobě...

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 20 dub 2010, 20:13
od vendoj
Super informace, perfekt práce, pěkné fotky [-o<

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 20 dub 2010, 20:44
od Charon
jsem rád, že jsem snad pro někoho i osvětlil novou třídu.
to Vendoj: neboj mam jich víc, bude co dát na dvd!

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 31 črc 2010, 12:26
od Charon
Moto2 už má skoro polovinu sezony za sebou a fotky motorek jsem nashromáždil, tak se o ně podělím

Jako první dám pár fotek podvozku ADV na kterém jezdí Valentin Debisé, zatim jsou rádi za nějaké body, zatim jich moc nemaji

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 31 črc 2010, 12:31
od Charon
Další je projekt AJR, měli by jet nějaký divoký karty, jednu už jeli v Jerezu. Podvozek vzniknul pro španělské mistrovství moto2

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 31 črc 2010, 12:36
od Charon
Bimota HB4, jak je napsaáno výš, původně neměli jet vůbec, ale nakonec zcela zdarma dostal jeden tým podvozky od italské Bimoty a nebylo to úplně špatné řešení. Villairot překvapil při GP Holanska, kde bojoval o bednu

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 31 črc 2010, 12:44
od Charon
Tady to všecko začalo BQR byly první, kdo měl hotový stroj pro novou soutěž, celý lonský rok jej vyvíleli ve španělském mistrovství, kde jeli společně se supersporty, letos už mají vlastní šampionát. Zatím nejsou nijak výrazné výsledky tohoto stroje, nejvíce je na ní vidět Hernandez, který má nezapomenutelný styl jízdy

Re: Moto2

PříspěvekNapsal: 31 črc 2010, 12:47
od Charon
FTR, britský projekt motocyklu moto2, zatím se jeví dobře. V podstatě všechny motorky od nich jsou vidět na bodech. V týmu Speed Up jedou na tomto stroji také i když v tabulkách je stroj označován také Speed Up, ale je to taky FTR. Na tomto stroji můžeme viděti K. Abraháma, který na ní v posledních závodech jezdí v top5