Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Auto-Moto ‹ Walkaround
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Fotky Scania

Odeslat odpověď
Příspěvků: 91 • Stránka 4 z 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod Globetrotter.XL » 08 úno 2009, 19:52

ja nevim co resite, my mame nekdy i 50 metru a kruhac de projet kazdej :)) sice pomalu, ale de.. v tomhle fakt neni s longline zadnej problem..

a co se tyce toho uspineni v nemecku, mam na to docela slusny porovnani.. mame na firme dve auta co jezdej v podobnym rezimu, jedno prevazne v nemecku, ja s druhym celkem vyhradne v cechach.. a zatimco ja sem za tejdnen zasranej ze nevidim ven, kolega se vraci z nemecka o poznani cistejsi.. holt tam maj na silnicich min bordelu :)
Hotovo: viewtopic.php?f=166&t=55013

Rozestavěno: viewtopic.php?f=166&t=55013
Uživatelský avatar
Globetrotter.XL
 
Příspěvky: 1529
Registrován: 09 lis 2006, 13:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod Globetrotter.XL » 08 úno 2009, 19:55

stin píše:tu je dalsia longline:

http://www.wettringer-modellbauforum.de ... eadid=9379


heh v predloze tohodle modelu jsem uz kolikrat sedel :D
Hotovo: viewtopic.php?f=166&t=55013

Rozestavěno: viewtopic.php?f=166&t=55013
Uživatelský avatar
Globetrotter.XL
 
Příspěvky: 1529
Registrován: 09 lis 2006, 13:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod mirazapletal » 08 úno 2009, 20:22

S Longline by na kruháčích zas takový problém nebyl ale vemte si užitečnost takového to vozu. Auto musí být díky kabině o tunu těžší (delší rám, kabina, vybavení) Ve dvou osách už naložíte prd, páč celková hmotnost je stejná, ani to že zatížit můžete jen zadní nápravu tomu moc nepřidá, takže toho uvezete míň a to ještě aby jste tahali jen 12,5 metrový návěs. Když koupíte tříosáka tak jde váha ještě více nahoru, takže se dá jezdit jen jen po tuzemsku s 48tunovou soupravou a nebo vozit toaletní papír do unie s 40tunovou soupravou :-)
A ty kruháče - projet jdou všechny ale třeba v Holešově člověk musí skákat přes 25cm ostrůvek, jinak si odere gumy na návěsu. A že je ten obrubník od těch gum černý jak bota.... :D
Lepší medvěd na cibulce, než holub v hrsti :-)

Rozestavěno: Škoda 706RTO stěhovák viewtopic.php?f=158&t=28535
Uživatelský avatar
mirazapletal
 
Příspěvky: 235
Registrován: 24 led 2008, 09:41
Bydliště: Zlín
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod stin » 08 úno 2009, 20:35

taky velky rozdiel medzi nimi zaz az nie je :
Přílohy
longline.jpg
scania.jpg
stin
 
Příspěvky: 182
Registrován: 11 led 2009, 21:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod stin » 08 úno 2009, 20:36

to sa vsak ale kabin netyka
stin
 
Příspěvky: 182
Registrován: 11 led 2009, 21:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod stin » 08 úno 2009, 21:16

nieco podobne ako Scania Longline:
Přílohy
2.jpg
Renault Magnum
1.jpg
volvo fh 12
stin
 
Příspěvky: 182
Registrován: 11 led 2009, 21:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod Globetrotter.XL » 09 úno 2009, 11:44

mirazapletal píše:S Longline by na kruháčích zas takový problém nebyl ale vemte si užitečnost takového to vozu.


longline ani nikdy nebyla myslena jako univerzalni superuzitecny auto :)) bud je to nesmyslna paradicka na nemecky dalnice, nebo celkem rozumne velkej obyvak pro nadmernou, kde ty auta bejvaj venku v kuse mesic i vic.. a dylka a hmotnost tam nehrajou vicemene zadnou roli
Hotovo: viewtopic.php?f=166&t=55013

Rozestavěno: viewtopic.php?f=166&t=55013
Uživatelský avatar
Globetrotter.XL
 
Příspěvky: 1529
Registrován: 09 lis 2006, 13:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod mirazapletal » 09 úno 2009, 13:59

Joooo tak s tím souhlasím a navíc u takových strojů se to i cenově celkem ztratí :-) Ale mám dojem že úplně prní koncept byl určen pro opravdu opravdu dálkovou přepravu s běžným návěsem, s přáním že by se legislativci v EU mohli probudit a nezapočítávat do délky vozu délku kabiny - tak jako v USA, a tím by umožnili přece jen kulturněší bydlení na měsíčních cestách. Mám dojem že dokonce operovali s tím, že budou dálnice až do asie a tam by se to na dlouhé trati využívalo. Někde doma bych ten článek možná našel :-)
Lepší medvěd na cibulce, než holub v hrsti :-)

Rozestavěno: Škoda 706RTO stěhovák viewtopic.php?f=158&t=28535
Uživatelský avatar
mirazapletal
 
Příspěvky: 235
Registrován: 24 led 2008, 09:41
Bydliště: Zlín
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod Kryšot » 11 úno 2009, 22:55

Tak hledej.... :grin: :grin: :arrow: :arrow:
Ale dík za názory :) .............stejně vás neposlechnu :lol:
Uživatelský avatar
Kryšot
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 27 lis 2006, 20:01
Bydliště: Mordor :D
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod nedlloyd » 11 úno 2009, 23:04

Kdepak, chlapci... Vzdyt s Longline to bylo jinak a zadny koncept vlastne neexistoval. Byl to jen napad na vystavu v Hannoveru, kde o auto projevilo zajem tolik lidi, ze se ve Scanii rozhodli pro vyrobu... Ty auta vlastne ani nikdy nevznikaly primo ve Scanii, byt jsou to oficialni Scanie (narozdil od dalsich ruznych podobnych prestaveb), predelavaly se po vyrobe...

Na zacatku byl jen napad, vize, ktera se nikdy vyrabet ani nemela...
Hotovo: Mercedes SK 1838 Somat
Uživatelský avatar
nedlloyd
 
Příspěvky: 8895
Registrován: 08 lis 2006, 20:46
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod mirazapletal » 11 úno 2009, 23:37

Nejsem jazykospytec ale není koncept návrh, náčrt, nápad? Longline to byl, auto s kabinou s velkým prostorem s předpokládanou neprodejností (z hlediska legislativy) ale šlo hlavně o zaujmutí. Já mám dojem že se tomu říká koncepční cvičení - u designérů. :-D A to že to ani scanie nestaví, to už jsem tady psal. :-D
Lepší medvěd na cibulce, než holub v hrsti :-)

Rozestavěno: Škoda 706RTO stěhovák viewtopic.php?f=158&t=28535
Uživatelský avatar
mirazapletal
 
Příspěvky: 235
Registrován: 24 led 2008, 09:41
Bydliště: Zlín
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod Globetrotter.XL » 12 úno 2009, 00:23

..nebyl to jen napad ala placnuti do vody... scania cilene premejslela nad kabinou pro delsi trasy a cas straveny v aute.. v hannoveru predstavila eXc KONCEPT (spravne, Miro) s tim jak se bude libit, popripade ho dale upravit... libil se hodne, spousta lidi si ho rovnou chtela objednat.. takze sel do vyroby v podstate nezmenene podobe
Hotovo: viewtopic.php?f=166&t=55013

Rozestavěno: viewtopic.php?f=166&t=55013
Uživatelský avatar
Globetrotter.XL
 
Příspěvky: 1529
Registrován: 09 lis 2006, 13:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod nedlloyd » 12 úno 2009, 08:30

Tady je ofiko tiskova zprava Scanie z roku 2002 k EXC:

Scania eXc (extended cab)
Disregarding length restrictions, how would you like to live when you need to stay away several weeks on a transport assignment, mostly with the cab as the only lodging available? There is a lot to be gained in road safety when drivers drive and live in comfort.

An improved road network between Europe and the Far East – which has progressed well beyond the Utopian stage today – will open the potential for very long intercontinental truck transport services. Plans even include a connection to Japan, presumably via a tunnel, like under the English Channel.

Scania eXc with its new interior concept has been developed by Scania’s styling and vehicle ergonomics department on the basis of customer clinics with drivers who sleep at least four nights a week in their trucks. Using Scania's modular system, the cab has been extended by 1300 mm. This is sufficient to provide a spacious living and sleeping area behind the driver's seat.

The cab is equipped with a full-size bed, and armchair, a kitchenette, ample storage facilities with a variety of drawers and lockers, some accessible from the outside. In-cab entertainment includes a flat-screen TV-set and an advanced sound system. The standard 900 mm wide bed above the driver's seat provides a full-size 'guestroom'.

Without any extra ado, the driver can simply walk away from his workplace into the living area for some relaxation or rest.


Ten zvýrazněný odstavec je jejich představa o tom kde a jak by mělo auto sloužit. Odvolávají se na vzdálenou budoucnost a zlepšení silniční sítě mezi Evropou a Blízkým východem, přičemž dodávají, že to je hodně vzdálená představa...
Hotovo: Mercedes SK 1838 Somat
Uživatelský avatar
nedlloyd
 
Příspěvky: 8895
Registrován: 08 lis 2006, 20:46
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod Globetrotter.XL » 12 úno 2009, 12:14

tak si mel zduraznit jeste ty dve vety pod tim..

Scania eXc with its new interior concept has been developed by Scania’s styling and vehicle ergonomics department on the basis of customer clinics with drivers who sleep at least four nights a week in their trucks.

tady se primo pise ze to je KONCEPT (oproti tomu jak tvrdis ze a zadny koncept vlastne neexistoval, a ze to je pro ridice, ktery travej v aute nejmene 4 noci v tydnu.. coz zas takovej futurismus neni
Hotovo: viewtopic.php?f=166&t=55013

Rozestavěno: viewtopic.php?f=166&t=55013
Uživatelský avatar
Globetrotter.XL
 
Příspěvky: 1529
Registrován: 09 lis 2006, 13:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Scania Longline

Příspěvekod nedlloyd » 12 úno 2009, 12:37

Heh ja netvrdim, ze neexistovalo auto jako koncept ale ze nebyl nejak zpracovavanej koncept vyuziti toho auta jak se tu rikalo ze to bude vhodny na tenhle drub dopravy nebo tamten...proste to postavili a videlo se...napad, vize, moznost reseni...jak je psany hned na uvodu: "Nehlede na delkova omezeni, jak byste chteli zit, kdybyste byli nuceni zustat nekolik tydnu "mimo", pricemz kabina by byla z velke casti jedinym moznym ubytovanim?"

Neni tam psany doslova, ze je to pro ridice, ktery travi 4 noci v tydnu v aute, ale ze pojeti toho auta bylo inspirovaly pozadavky zakazniku, jejichz ridici tu dobu v kabine travi. Nerikam, ze je to futurismus, jen prekladam co je tam psany. Jako vzdalena budoucnost je tam popisovany jen kvalitni silnicni spojeni Evropy s Asii.

Ja nikoho nepresvedcuju o tom ze to bylo tak nebo tak, jen rikam, ze si myslim, ze vzhledem k tomu, ze uz od zacatku auto bylo predstavovany jako koncept, napad nebo vize tak se to delo bez nejakyho prilis urcenyho smyslu vyuziti na nejakym konkretnim dopravnim nasazeni tehdejsi dobe, takze nema smysl prilis debatovat nad tim, jak se s tim autem da projet kruhovym objezdem a nebo ze je o tunu tezsi a tak muze souprava nalozit o tunu mene a tak.

Ty poslys, Kamile... si nakej chytrej, ne? Eventuelne..?

(Pro ostatni: to nereste, my se mame radi, jen se obcas strasne radi preme o nejakou pitomost pac ja si myslim, ze mam pravdu pac sem starsi, mam vic najezdeno s nakladakama a studuju strojarnu a on si zase myslim, ze jen kvuli tomu nemusim mit vzdycky pravdu ja a tak obcas poradame takovy kohouti zapasy. Az se budeme jednou do krve hadat, tak si dame presnej cas a presne dany podminky a postavime oba stejnej model, aby nas mohl nekdo rozsoudit...pac stredoveky souboje na pistole nam za to zase nestoji.)
Hotovo: Mercedes SK 1838 Somat
Uživatelský avatar
nedlloyd
 
Příspěvky: 8895
Registrován: 08 lis 2006, 20:46
  • WWW
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 91 • Stránka 4 z 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Zpět na Walkaround

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY