A ještě Atega. Jsou to asi poslední auta co se mi líbily. Přišly někdy po roce 1998 a dizajnově se mi moc líbily, i když s původním duchem truckracingu to už zde přestávalo mít leccos společného. Kdo mohl ale tehdy čekat, že bude hůř...
a pak sem našel nějaký malůvky, který sou podle mě slušný...
Přílohy
Matěj "MACÍNO" Macháček ---------------------------------------------------------------------- "Tenhle svět je sice super, ale někdy neni tak úplně super." Rozestavěno: Mercedes-Benz Actros 1844 SCHMITZ
Matěj "MACÍNO" Macháček ---------------------------------------------------------------------- "Tenhle svět je sice super, ale někdy neni tak úplně super." Rozestavěno: Mercedes-Benz Actros 1844 SCHMITZ
Ohledně tahačů..studoval jsem teď nějakou literaturu a mám pár spíš slovních poznatků či podnětů.
1) co jsem nějak nevěděl je, že MAN-Phoenix byl postaven nejdřív jako závodní speciál a od něj byly odvozeny sériové tahače, starala se o to firma Bickel Tuning a první Phoenixy měly motory pod kabinou, ty pozdější už pod kapotou (Revell), ty převodovky jsou ZF, nikoli Allison jak jsem si myslel...
2) ten Revellácký Parrishův Mercedes podezřívám z toho, že už měl vodou chlazené kotoučové brzdy (nevím, jestli jen na přední nebo i na zadní nápravě), ale našel jsem v knize fotku, kde jde pára od kol i tomuhle nejstaršímu provedení, nevím jak přesně to bylo technicky provedení, ale brzdový kotouče byly zkrátka zkrápěný vodou, což šetřilo obložení, se kterým se na počátku závodění asi dost laborovalo, různý fajnový kosmický materiály na obložení používaly i Liazy.
Kdyby se někde našla fotka auta se sundaným kolem v detailu, nezlobil bych se.
3) našel jsem, že rozměr pneu na autech je 315/70 R22,5, předek i zadek, gumy měly spec. vzorky a byly ze spec. směsi
4) Parrishovy mercedese z jednotlivých let se dost liší, technicky i na pohled, nejstarší měl motor V10 a reduktorovou zadní nápravu, ty pozdější měly snad už jen V6 motory a nápravy bez redukcí, dost se navzájem liší i různý mercedesy, protože na začátku 90.let byly tři třídy a podle toho se používaly buď otoučový nebo bubnový brzdy, auto nebo manuální převodovky a tak...