Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 10:40
od 136L
15

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 10:41
od 136L
16

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 10:42
od 136L
17

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 10:44
od 136L
18

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 10:46
od 136L
18

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 10:51
od 136L
20

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 10:52
od 136L
21

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 10:54
od 136L
22

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 10:55
od 136L
23

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 10:57
od 136L
24

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 10:59
od 136L
25

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 11:00
od 136L
26

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 11:02
od 136L
Tak nakoknec jsem to nahrál všecko v tahu, byla to docela dřina (ten limit 6 souborů na příspěvek je hrozný), doufám, že to alespoň někomu bude užitečné.

PříspěvekNapsal: 14 lis 2006, 13:03
od Dolin
Něco málo o zástavbě německých kulometů MG-17 pod křídlo Delfína

Vzpomíná Jan Hála

V létě roku 1971 jsem byl součástí skupiny, která realizovala zástavbu systému pro podvěšení kontejnerů s kulometem MG 17 na letouny L29. Ta se prováděla na letišti Bechyně, protože na českobudějovickém letišti byla právě výluka, dělala se asfaltová dráha. Jedna skupina prováděla přípravu komponentů z polotovarů, které snad byly dodány z Vodochod. A protože ne všechno bylo dodáno, bylo nutné vyrobit třeba schránky na náboje. Na tom se podílely z drakařů pan Musil, Scheinpflug, David, Novák. Ze zbrojířů myslím pan Král. Já jsem pak společně s mjr. Alexou, mjr Veverkou, vedoucím samotné zástavby na letounech, Kundrlíkem a vojákem základní služby Douchou prováděl zástavbu do letounů v Bechni.

Samotná práce trvala asi dva dny. První den se demontovaly křídla, otočila, udělaly klempířské úpravy, zabudovala kabeláž. Práce se povětšinou prováděly venku, protože bylo hezké počasí (viz fotografie). Pak se křídlo namontovalo, zavěsil kontejner s kulometem, dolícoval se a bylo vše připraveno pro zapojení a přezkoušení. Druhý den se prováděla optické nastřelení a samotné ověření funkce na střelnici. Letoun byl na zvedácích a podepřený podpěrami. Při prvním zastavěném letounu se vystřílelo všech 180 nábojů na vzdálenost asi 100 metrů s požadovanou přesností, aby se to odzkoušelo. Jak si vzpomínám, tak střely vyhloubily na valu asi 1 m hlubokou jámu o průměru 15 až 20 cm. Jen pro zajímavost, dráha střel z kulometů pod oběma křídly se měla teoreticky protnout na vzdálenosti 400 metrů. U ostatních upravených letounů se už na střelivu šetřilo. Na první střelby se přijel podívat tehdejší zástupce velitele opravny mjr. Zlámal.
Byla to pěkná práce. Poprvé nás s materiálem odvezl do Bechyně vrtulník Mi 4. Pak jsme tam dojížděli auty. Někdy vétřieskou, jindy osobními auty. Se samotnou realizací v podstatě problémy nebyly, i montáž nebyla také nijak pracná. Nedochovala se fotografie nástřelu v terči, ale střelba byla dost přesná. Protože v té době jsem byl voják základní služby, detaily a počty přebudovaných letounů neznám.

Re: L-29

PříspěvekNapsal: 06 črc 2009, 10:41
od J. K.
Nenašel jsem jiné téma na tento letoun,takže foto dávám sem.Pokud patří jinám.Dejte vědět.Přendám.