Já bych se ohradil i proti tvrzení, že C-104 a C-106 byly natírány stejnou barvou. C-104 byly o poznání tmavší, víc do zeleno-hněda oproti dost šedým C-6/106. Za dobrých světelných podmínek mohu vyfotit a přidat vzorek z křídla C-3 v.č. 233 (D-78). Předesílám, že je to dost tmavá zelená.
Na čb. fotkách, které jsem viděl, mi přijdou C-4/104 i C-6/106 odstínově přibližně stejné. Na tyhle stroje však nejsem žádný odborník. Jen jsem interpretoval tvrzení pana Irry.
Některé C-6/106 byly v průběhu služby pěkně strakaté.
Honza Hammer Spíše sběratel krabiček, ale občas si také něco slepím. Před časem jsem se zamiloval do veletuctů. Ale největší celoživotní modelářskou láskou je Hawker Hurricane.
Ano to samé při porovnávání rozlišností čb.foto Turbín některé jsou ku.....y světlé .....ale.....prosím prosím smutně koukám foto z D-78 - opět ...tvrzení že armádní C-3B všechny jednotný nátěr v AVION 2036 - trup co je u mne na zahradě je v zkušební kamufláži šedá-hnědá , ano to je potvrzené bez debat... jesně že mu dalo počasí na pr...el ale šedá a hnědá je znát - a vnitřek v trupu má dřevěné konstrukce na polstr - no pán z něho měl včelín....ještě po 02 ani kuk: Na plechu z TH-18 ano RLM-02 ale.......ne poválečná avion smalt 2036/02
OK, tak jsem se kousnul a šel přerovnat regál do garáže hned. Je to kus potahu křídla nad klapkou. Zevnitř to vypadá na nějakou světlou zelenou asi základovku, něco jako britská grey-green, na tom asi čs khaki a místama přeprášená tou vnější barvou. Zvnějšku je ale potah jednobarevný a výrazně tmavší, při navlhčení se jeví víc do zelena než suchý. Zkusil jsem vedle jednoho menšího fleku máznout vzorek lihové Agamy RLM71 - tmavá zelená a vychází dost podobně, o chlup světlejší. Pro porovnání ještě tříska z vrtule, barevně vychází prakticky stejně. A ještě jeden závěs bůh ví z čeho, nalezený v okolí libereckého letiště v místech, kde kdysi byl areál VOŠLM. Je na tom zbytek překližky, takže dřevák, ale co to bylo netuším. NA tom je výrazně jedovatější zelená.
Přílohy
srovnání s Agamou RLM71 - vlevo dole je máznutá
Takhle to vypadá suché a porovnání s vrtulí
Po té, co jsem na to odborně flusnul, to výrazně zezelenalo
takhle to vypadalo zevnitř pod klapkou - na jednom žebru je i gumový doraz.
Super děkuji u mne je z TH-18 reduktor z vrtule a na něm část listu, reduktor je v RLM-70 a potah vrtule , řikejme tomu laminát je v hodně světlé něco jako ??? 02 a na něm RLM70 . Plech z TH-18 na něm je určitě pozůstatek RLM , jednoduše , kompletace C-3 z dílů z válečné produkce....a na RLM se lakovala AVION SMALT 2036 - ta z té části za ta léta v lese vzala za své a RLM-zůstala
Pardon ještě BRÁNA DO HISTORIE a barevné záběry např B-33 - IL-10 C-106 - B-33 a kolem projíždějí ereny nebo co to tam jede a barva jak na B-33 tak na autech stejná tedy.......avion smalt 2036, B-33/IL-10 v licenci - B-33 by měly mít na sobě 2036,2036/65 že tu míchám jablka a hrušky pardon Ti co z nás sloužil v ČSLA a budete stát v muzeu před C3 a budete koukat na barvu na SÍBLUŠOJ jaká barva vás napadne? Např ve skladech NZ-na olejováné a pneumatiky na leštěné krémem na boty .....
Jardo, s prominutím, co to zase řešíte? Vždyť ta barva je khaki (plus/minus běžné variace).
Potíž je v tom, že jste si pořádně nepřečetl text od M. Irry výše citovaný Houmrem_9. To čtyřčíslí 2036 totiž neznamená odstín barvy, ale druh barvy, konkrétně v tomto případě "vrchní, na kov". Na plátno byl typ 3067, na dřevěné části 7115, dále byly speciální barvy pro motorové sestavy odolné proti oleji a teplotě (VZ 4355/48), v interiéru postačoval typ 7101.
Odstín se pak udával za tečkou (nebo za mezerou). Pokud odpovídal tomu, co se dělalo za protektorátu "pro Němce" podle standardu RLM, bylo to odpovídající dvoumístné číslo. Firma TEBAS ale dělala barvy pro letecký průmysl už za První republiky, kdy byly barvy specifikovány jen názvem. A v podstatě ta stejná khaki se vyráběla i nadále a používala pro Siebly. Takže součástí označení barvy je to slovíčko "khaki" (místo nějakého doplňkového čísla a to většinou psáno s mezerou a nikoli tečkou, když už to není číslo) a právě tohle je ta věc, kterou jste si - jak svědčí například Váš poslední příspěvek - neuvědomil.
Takže pro úplnost: Letouny C 3 pro armádu měly drak (základní duralová konstrukce kromě speciálních částí - motorové kryty, plátno na kormidlech) opatřen kombinací barev Smalt Avion 2036 khaki (zelenohnědá) Smalt Avion 2036.65 (světle modrá)
Děkuji ano . Kolega mne požádal abych mu pomohl určit barvu z S-199 82. A-794 . Plech je u dalšího kolegy Tak jsem pro plech dojel a koukám že to s RLM-02 nemá nic- použil jsem olej na zahradní nábytek a opatrně přetřel k oživení odstínu , stále moc tmavé - po odtažení PLECHU zelená - ale tmavá těžko se to popisuje - do 71- PŘIDAT ZELENOU AGAMA 82 nebo AGAMA 83 Další prosbu měl s odstínem na TH-18 poslal jsem mu foto z TH-18 víčka - a k porovnání foto vojenské čutory - barva stejná A nyní , kolega se zeptal pracovníků - kteří se podílely na renovaci - lakování C3 v muzeu - kolega se zeptal na barvu , odpovědí od renovátorů, barva je podle dochovaných dílů z C-3 s dodatkem prakticky jako na vojenské PRAGA V-3-S tak mi nezbude nic jiného ....podle plechu z A-794 namíchat......barvu na S-199 82 A-794 1:48 Barvu na TH-18 vzor je čutora a víčko do AGAMA C-5- zesvětlit . Každopádně VÁM VŠEM DĚKUJI JardaKVLH Jaroslav Šefců
MEZEK-1,2 DÍL moje smůla propásl IF-01 ano khaki 2036 já se orientoval WWP - proto ten dojem z popisu že je v 82 S-199 VČ. 389 AX-56 ano khaki 2036 - TALLY HO - ekvivalent německé RLM-82 ?????? A-784 V.Č.- prví nehoda datum? 784-v.č.7-zrušená - pilot akademik ? barva - z ČB. foto 2036/02 vrt,kužel v barvě 02 Druhá srážka ve vzduchu S-199 V.Č.134 Pavol Ivan povedlo se mu přistát na BŘICHO trest.....odchod z letectva- foto je nekvalitní - důvod PRAHA-POVODNĚ Vrtulový kužel v bílé barvě - 784-jsou známé 2 foto - a jde o tu 784-134 nemá vrt.kuž. v modro+bílé barvě, jde o stín od listu vrtule.. Fejt Jaroslav - u kamaráda hraboše,dohledal další plech s barvou .....jak zde již ...odborný flus-potvrdil-02
Tak znovu - PLECH Z S-199 A-794 V.Č.82 Jaroslav Fejt je v odstínu ekvivalentu ČS RLM-02 barva je hodně podobná 02 agama jen přidat určité množství RLM-71 Muzejní S-199 je také dobře a je to další odstín ekvivalentu RLM-02 A PRÁVĚ ŽE SE PÁNOVÉ NEMŮŽEME DRŽET JENOM ODSTÍNU - MUZEJNÍ,HO MEZKA ŽE JE TO PRÁVĚ ODSTÍN 02-JAK JE PREZENTOVÁNO V ČASOPISE MODELÁŘ BARVA S-199 odstín muzeum...... po opravách potom v khaki a!!!!!!!!!!!! na tom trvám a to mně právě se.... e a-ne že na tom trvám . Ale ........... Mám doma plech z místa zřícení S-199 a plech má na sobě S 199 .82 FAKT NE V BARVĚ muzejní S-199 žádná 71-82-83-a je to další odstín ekvivalentu RLM-02