Stránka 1 z 2

Aero A-200

PříspěvekNapsal: 21 lis 2013, 20:13
od Václav Hochmuth
Podobne ako s Pragou BH-111, otváram tému o ďalšom československom zástupcovi na Challenge - o rok tu máme 80te výročie ročníka 1934.
Z užitočných podkladov mám zatiaľ doma:
V. Némeček: Československá letadla 1 (výkres)
monografia L+K 20-22/1986 (asi najlepší podklad, žiaľ veľmi degradovaný nízkou kvalitou papiera - hlavne by si väčší formát a kvalitnú tlač zaslúžili detaily interiéru)
Novinky MPM 62
Le Fana de l.Aviation 498, 499 - článok o Challenge 1934

Prikladám aj pár zaujímavých fotografií (hlavne z poľského archívu)

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 26 lis 2013, 00:22
od zbyna
Trošku zřetelnější snímek kokpitu.
a-200 kokpit.jpg

Palubní deska hezké RC makety.
Celá galerie: http://letecko-modelarska-seslost.webnode.cz/rc-modely/co-je-/#a-200-jpg1
a200 deska.jpg

Polské obrázky pěkně ukazují, že údajná bílá směrovka OK-AMB (viz Novinky MPM 62) je ve skutečnosti jen hra světla a stínů.
A ještě jeden detail:
Trojúhelníkový symbol na směrovce, který se většinou interpretuje jako čs stylizovaná vlajka, podle mne žádná vlajka není.
Červená barva, která na dobových snímcích vychází většinou dosti tmavá (viz červený emblém Stanavo na trupu pod kabinou), by určitě byla vidět.
Podle mne je to znak Aeroklubu RČS (?), přestože letadla v té době vlastnilo MVP.
a200 kopie.jpg

letecky meeting 1926.jpg

A-200 na startu hvězdicového letu do Mnichova u příležitosti zimní olympiády 1936.
a-200 1935 gapa.jpg

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 28 lis 2013, 13:09
od Václav Hochmuth
Vďaka za príspevok - fotka interiéru je vynikajúca.
S tou vlajkou na SOP sa mi to zdá dosť pravdepodobné, na žiadnej fotke ktorú mám k dispozícii nevidieť tri polia čs vlajky.
Pridávam ešte jednu zaujímavosť - rozhlasovú reportáž z Challenge 1934 nahovorenú J. Ambrušom:
http://www.pribehrozhlasu.cz/tenkrat-v- ... 934/1934_2

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 29 zář 2022, 15:45
od Robert Blaschke
Našiel som na nete:

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2023, 11:18
od pepsini
Chtel bych se zeptal ,jestli někdo neví jak se na tomhle éru otevírala kabina, vůbec jsem nevykoukal z těch fotek kam se to zasouvá ,nebo odnímá ..

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2023, 12:22
od StandaK
Možná se mýlím, ale mělo to být stahovací, podobně jako to bylo u druhého prototypu B.534. Mělo se jednat o pružnou průhlednou folii, která jezdila v kolejničkách a stahovala se do boční stěny pilotního prostoru.

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2023, 12:33
od StandaK
Zrovna na tomto snímku je to celkem dobře vidět. Zadní díl překrytu nese svislé škrábance od stahování a vytahování, přední oba díly jsou staženy zcela do bočních stěn a hezky jsou vidět i kolejničky.

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2023, 13:01
od pepsini
Díky ,měl jsem myšlenku že by to mohlo být podobné jako u francouzského Latecoere 298,ale u ceskoskoslovenskeho éra jsem si byl nejistý ,díky ;-I

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 17 dub 2024, 13:50
od vrazel
Pěkný detail jsou i ty protisluneční záclonky, co jsou vidět na poslední fotce.
Hádal bych béžovou barvu, jakou měla i konstrukce interiéru.

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2024, 18:02
od vrazel
Nevíte prosím někdo, jak vypadal interceptor pod slotem na náběžné hraně? Mám jen nákres z L+K a fotku letadla s vytaženým slotem z Národní výstavy 1937. Na ní ho ale nevidím. Díky.

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2024, 20:02
od Robert Blaschke
Čo je to interceptor?

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2024, 06:51
od vrazel
Podle obrázku by to měla být taková "klapka" pod slotem na úrovni křidélek, která po napřímení ruší vztlak na příslušné části křídla. Předpokládám, že se používala pro zkrácení přistání. Tady je foto stránky z L+K.
Křídlo.jpg

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2024, 07:28
od Atlis
Interceptory za slotmi neslúžia pre skrátenie pristátia. Sú spojené s krídelkami a rušením vztlaku pomáhajú v rotácii lietadla okolo pozdĺžnej osi pri veľkých uhloch nábehu, kedy sú krídelká menej účinné. Bohužiaľ bez fotiek bude asi ťažko povedať, ako to vyzeralo na tej aerovke.

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2024, 08:19
od vrazel
Atlis píše:Interceptory za slotmi neslúžia pre skrátenie pristátia. Sú spojené s krídelkami a rušením vztlaku pomáhajú v rotácii lietadla okolo pozdĺžnej osi pri veľkých uhloch nábehu, kedy sú krídelká menej účinné. Bohužiaľ bez fotiek bude asi ťažko povedať, ako to vyzeralo na tej aerovke.

Moc díky, tak to je na zemi nechám sklopené.

Re: Aero A-200

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2024, 10:47
od Michal Dub
V časopise Letectví 1934 byly nějaké fotky, více viz třeba Digitální studovna MO ČR

Obrázek
Obrázek
Obrázek