Stránka 1 z 11

Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 11:51
od Pavel Vacek
Mám chuť si opravdu zamodelařit .. Zkusil bych proto dát do kupy Avii od směru, i když je trochu mimo měřítko.
Mohl by někdo z Vás poskytnout nějaké podklady (pérovky interiéru, detaily motoru apod.) ? Něco málo jsem našel na netu ... Děkuji

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 15:01
od Pavel Vacek
Já věděl, že tady něco proběhlo ... jen jsem to nějak nedohledal, díky moc, to je přesně ono ...

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 28 lis 2010, 10:39
od Miško

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 28 lis 2010, 10:46
od Miško

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 29 lis 2010, 09:40
od Pavel Vacek
Super, mnohokrát díky. Snad se bude, brzy, čím "pochlubit" ...

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 02 pro 2010, 02:13
od Miško
..

Re: Avia BH.11 i jiné Bosky

PříspěvekNapsal: 13 čer 2014, 21:12
od zbyna
Zdravím pánové, dovolím si povytáhnout toto starší téma a rozšířit ho i pro ostatní Bosky.
Měl bych dva nemodelářské dotazy.
1) Fotka ukazuje BH-10 se zajímavými konci křídla, vypadá to, že jdou naklápět vzhůru a možná i dolů. Co přesně se takto zkoušelo a s jakým výsledkem?
BH-10 pokusna s.jpg


2) Tato BH-9 (L-BONT) vypadá podobně jako závodní speciály používané pro rekordní lety ve dvoumístné kategorii lehkých letadel, např., L-BONP. Tuto imatrikulaci L-BONT jsem však v rejstříku vůbec nenašel, že by nějaký záložní stroj?
BH-9 L-BONT s.jpg

BH-9 L-BONP.jpg

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 13 čer 2014, 21:26
od Pavel Klouček
L-BONT by měla být Bh-9.5 v úpravě pro dálkové lety. V rejstříku opravdu uvedena není.

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 14 čer 2014, 09:11
od Josef Studený
zbyna píše:1) Fotka ukazuje BH-10 se zajímavými konci křídla, vypadá to, že jdou naklápět vzhůru a možná i dolů. Co přesně se takto zkoušelo a s jakým výsledkem?

Na fotce je letoun B-10.11, který byl v roce 1928 upraven na zkoušky se sklopnými konci křídel /podobně ještě letoun B-10.18/ podle návrhů profesora Hanuše Hockeho. Stručně řečeno: Vojenská komise, která se sešla 4.10.1928 ve VLÚS aby vyhodnotila zkoušky, došla k závěru, že se značně zvýšila stabilita letounů. Sklouznutí po křídle se nepodařilo vůbec ani při seškrceném plynu. Komise je však toho názoru, že pro vojenské letouny nemá toto zařízení význam.
Jak řekli, tak udělali. Stroje byly s ušetřenými díly zase přestavěny do původní podoby a až do svého zrušení po haváriích, užívány u Pilotní školy stihací VLU.

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 15 čer 2014, 07:34
od zbyna
Díky moc za odpovědi. Čím víc se boskama probírám, tím víc nových otázek mě napadá.
Např. je známo, se kterou konkrétní BH-11 přeletěl Lhota v červnu 1924 kanál LaManche na své cestě přes Brusel a Paříž až do Londýna?

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 15 čer 2014, 08:58
od Josef Studený
zbyna píše:Např. je známo, se kterou konkrétní BH-11 přeletěl Lhota v červnu 1924 kanál LaManche na své cestě přes Brusel a Paříž až do Londýna?

Poznámka v knize letů Avie /doslova/: "Dne 27/6 odlet Dr.Lhoty s L-BONB (B.H.11) o 4 h (16 h) do Chebu-Brussel-Paříž-Londyn-Paříž".
Jednalo se tedy o BH-11.16 L-BONB, která byla později, po havárii /již třetí/ dne 7.4.1928 v Curychu s osádkou kpt.Malkovský a mechanik Ullman, znovu v Avii opravena a přeregistrována na L-BONU. Viz. snímek výše ve firemním materiálu.

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 16 čer 2014, 21:23
od zbyna
Znovu díky za odpověď. Já našel, že přelet kanálu se uskutečnil po intenzivním předvádění letadla v Belgii a Francii, až o více než měsíc později od odletu z Prahy - 31. července 1924.

Zdeněk Lhota s manželkou Jarmilou před L-BONB, kterou použili také k letu do Bukurešti v říjnu 1924 1925.
Lhota L-BONB s.jpg

Podoba L-BONB z doby, kdy létala s poštou mezi Prahou a Libercem.
BH-11 L-BONB posta.jpg

(Další 3 podoby L-BONB lze najít v MPM Novinkách č.72)

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 17 čer 2014, 19:57
od Michal Dub
zbyna píše:Zdeněk Lhota s manželkou Jarmilou před L-BONB, kterou použili také k letu do Bukurešti v říjnu 1924.


Dovolím si malou opravu:
Lhota se oženil 26.7.1925, viz Letectví 7/1925 str. 168
Lhota letí do Rumunska 20.10.1925 (manželka jen do Vídně), Letectví 11/1925, str.254

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 25 čer 2014, 19:50
od Michal Dub
K tématu Avií BH-10 zrovna vyšel "fotočlánek" v Novinkách č. 77 z pera Bohumíra Kudličky. Najdeme zde fotografie civilních strojů, bohužel v doprovodném textu je spousta chyb a nepřesností. Rovněž tabulku aeroklubových strojů nepovažuji za konečnou. Za mě promarněná šance.

Re: Avia BH.11

PříspěvekNapsal: 26 čer 2014, 14:29
od zbyna
Michal Dub píše:Dovolím si malou opravu:

Díky za upozornění na překlep - opraveno.

Jsem rád, že pan Kudlička zveřejňuje v Novinkách historické fotky sportovních letadel, jen jejich kvalita reprodukce by mohla být lepší.
Nové číslo 77 jsem ještě neviděl, nicméně nepřesnosti se myslím objevily už v předchozích číslech 75,76 věnovaných BH-11.

V čísle 75 se píše, že BH-11.18 OK-AVZ je bývalá závodní L-BONK.
Myslím, že ve skutečnosti to byla vysloužilá vojenská Bk-11.18, což potvrzuje i rejstřík.

V čísle 76 se píše, že Západočeský aeroklub Plzeň používal BH-11.12 OK-IZZ a BH-11.18 OK-ILZ.
Myslím, že ve skutečnosti používal BH-11C v.č.18 OK-IZZ, což byla původně závodní L-BONK, v současnosti v muzeu.
Boska OK-ILZ se v rejstříku nevyskytuje, fotku jsem neviděl, jestli existovala netuším (OK-ILZ bylo bratislavské Aero A-1).
http://www.vhu.cz/exhibit/sportovni-letoun-avia-bh-11-c-vyrobni-c-18/
http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/195308/aa2563fa51b5beec96687e97757d38c6/
PIC_1-M-1293-9.jpg