Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia BH.11

Odeslat odpověď
Příspěvků: 157 • Stránka 1 z 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11
  • Odpovědět s citací

Avia BH.11

Příspěvekod Pavel Vacek » 26 lis 2010, 11:51

Mám chuť si opravdu zamodelařit .. Zkusil bych proto dát do kupy Avii od směru, i když je trochu mimo měřítko.
Mohl by někdo z Vás poskytnout nějaké podklady (pérovky interiéru, detaily motoru apod.) ? Něco málo jsem našel na netu ... Děkuji
Plzeň, KPM Kaznějov
Uživatelský avatar
Pavel Vacek
 
Příspěvky: 1289
Registrován: 01 bře 2005, 09:51
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Pavel Vacek » 26 lis 2010, 15:01

Já věděl, že tady něco proběhlo ... jen jsem to nějak nedohledal, díky moc, to je přesně ono ...
Plzeň, KPM Kaznějov
Uživatelský avatar
Pavel Vacek
 
Příspěvky: 1289
Registrován: 01 bře 2005, 09:51
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Miško » 28 lis 2010, 10:39

motor viewtopic.php?f=324&t=6660
Miško
 
Příspěvky: 3443
Registrován: 27 črc 2006, 12:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Miško » 28 lis 2010, 10:46

další detaily ze stavby http://www.avia.vyrobce.cz/doc/2index.htm
Miško
 
Příspěvky: 3443
Registrován: 27 črc 2006, 12:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Pavel Vacek » 29 lis 2010, 09:40

Super, mnohokrát díky. Snad se bude, brzy, čím "pochlubit" ...
Plzeň, KPM Kaznějov
Uživatelský avatar
Pavel Vacek
 
Příspěvky: 1289
Registrován: 01 bře 2005, 09:51
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Miško » 02 pro 2010, 02:13

..
Přílohy
049.jpg
Miško
 
Příspěvky: 3443
Registrován: 27 črc 2006, 12:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11 i jiné Bosky

Příspěvekod zbyna » 13 čer 2014, 21:12

Zdravím pánové, dovolím si povytáhnout toto starší téma a rozšířit ho i pro ostatní Bosky.
Měl bych dva nemodelářské dotazy.
1) Fotka ukazuje BH-10 se zajímavými konci křídla, vypadá to, že jdou naklápět vzhůru a možná i dolů. Co přesně se takto zkoušelo a s jakým výsledkem?
BH-10 pokusna s.jpg


2) Tato BH-9 (L-BONT) vypadá podobně jako závodní speciály používané pro rekordní lety ve dvoumístné kategorii lehkých letadel, např., L-BONP. Tuto imatrikulaci L-BONT jsem však v rejstříku vůbec nenašel, že by nějaký záložní stroj?
BH-9 L-BONT s.jpg

BH-9 L-BONP.jpg

Naposledy upravil zbyna dne 13 čer 2014, 21:39, celkově upraveno 1
zbyna
 
Příspěvky: 407
Registrován: 09 pro 2004, 14:48
Bydliště: Rožnov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Pavel Klouček » 13 čer 2014, 21:26

L-BONT by měla být Bh-9.5 v úpravě pro dálkové lety. V rejstříku opravdu uvedena není.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7456
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Josef Studený » 14 čer 2014, 09:11

zbyna píše:1) Fotka ukazuje BH-10 se zajímavými konci křídla, vypadá to, že jdou naklápět vzhůru a možná i dolů. Co přesně se takto zkoušelo a s jakým výsledkem?

Na fotce je letoun B-10.11, který byl v roce 1928 upraven na zkoušky se sklopnými konci křídel /podobně ještě letoun B-10.18/ podle návrhů profesora Hanuše Hockeho. Stručně řečeno: Vojenská komise, která se sešla 4.10.1928 ve VLÚS aby vyhodnotila zkoušky, došla k závěru, že se značně zvýšila stabilita letounů. Sklouznutí po křídle se nepodařilo vůbec ani při seškrceném plynu. Komise je však toho názoru, že pro vojenské letouny nemá toto zařízení význam.
Jak řekli, tak udělali. Stroje byly s ušetřenými díly zase přestavěny do původní podoby a až do svého zrušení po haváriích, užívány u Pilotní školy stihací VLU.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod zbyna » 15 čer 2014, 07:34

Díky moc za odpovědi. Čím víc se boskama probírám, tím víc nových otázek mě napadá.
Např. je známo, se kterou konkrétní BH-11 přeletěl Lhota v červnu 1924 kanál LaManche na své cestě přes Brusel a Paříž až do Londýna?
zbyna
 
Příspěvky: 407
Registrován: 09 pro 2004, 14:48
Bydliště: Rožnov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Josef Studený » 15 čer 2014, 08:58

zbyna píše:Např. je známo, se kterou konkrétní BH-11 přeletěl Lhota v červnu 1924 kanál LaManche na své cestě přes Brusel a Paříž až do Londýna?

Poznámka v knize letů Avie /doslova/: "Dne 27/6 odlet Dr.Lhoty s L-BONB (B.H.11) o 4 h (16 h) do Chebu-Brussel-Paříž-Londyn-Paříž".
Jednalo se tedy o BH-11.16 L-BONB, která byla později, po havárii /již třetí/ dne 7.4.1928 v Curychu s osádkou kpt.Malkovský a mechanik Ullman, znovu v Avii opravena a přeregistrována na L-BONU. Viz. snímek výše ve firemním materiálu.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod zbyna » 16 čer 2014, 21:23

Znovu díky za odpověď. Já našel, že přelet kanálu se uskutečnil po intenzivním předvádění letadla v Belgii a Francii, až o více než měsíc později od odletu z Prahy - 31. července 1924.

Zdeněk Lhota s manželkou Jarmilou před L-BONB, kterou použili také k letu do Bukurešti v říjnu 1924 1925.
Lhota L-BONB s.jpg

Podoba L-BONB z doby, kdy létala s poštou mezi Prahou a Libercem.
BH-11 L-BONB posta.jpg

(Další 3 podoby L-BONB lze najít v MPM Novinkách č.72)
Naposledy upravil zbyna dne 26 čer 2014, 14:04, celkově upraveno 1
zbyna
 
Příspěvky: 407
Registrován: 09 pro 2004, 14:48
Bydliště: Rožnov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Michal Dub » 17 čer 2014, 19:57

zbyna píše:Zdeněk Lhota s manželkou Jarmilou před L-BONB, kterou použili také k letu do Bukurešti v říjnu 1924.


Dovolím si malou opravu:
Lhota se oženil 26.7.1925, viz Letectví 7/1925 str. 168
Lhota letí do Rumunska 20.10.1925 (manželka jen do Vídně), Letectví 11/1925, str.254
Jsem líný nevyhraněný modelář 40+. Stavím pomalu a nekvalitně a přesto mě to občas baví.
Rozcestník na moje stavby na MF: Roční rekapitulace staveb letadel čs. pilotů
MF oblíbené skupinovky: MiG-21 v čs. službách, 80. výročí SNP, B-534 do každé vitrínky
Michal Dub
 
Příspěvky: 2166
Registrován: 21 úno 2005, 08:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Michal Dub » 25 čer 2014, 19:50

K tématu Avií BH-10 zrovna vyšel "fotočlánek" v Novinkách č. 77 z pera Bohumíra Kudličky. Najdeme zde fotografie civilních strojů, bohužel v doprovodném textu je spousta chyb a nepřesností. Rovněž tabulku aeroklubových strojů nepovažuji za konečnou. Za mě promarněná šance.
Jsem líný nevyhraněný modelář 40+. Stavím pomalu a nekvalitně a přesto mě to občas baví.
Rozcestník na moje stavby na MF: Roční rekapitulace staveb letadel čs. pilotů
MF oblíbené skupinovky: MiG-21 v čs. službách, 80. výročí SNP, B-534 do každé vitrínky
Michal Dub
 
Příspěvky: 2166
Registrován: 21 úno 2005, 08:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod zbyna » 26 čer 2014, 14:29

Michal Dub píše:Dovolím si malou opravu:

Díky za upozornění na překlep - opraveno.

Jsem rád, že pan Kudlička zveřejňuje v Novinkách historické fotky sportovních letadel, jen jejich kvalita reprodukce by mohla být lepší.
Nové číslo 77 jsem ještě neviděl, nicméně nepřesnosti se myslím objevily už v předchozích číslech 75,76 věnovaných BH-11.

V čísle 75 se píše, že BH-11.18 OK-AVZ je bývalá závodní L-BONK.
Myslím, že ve skutečnosti to byla vysloužilá vojenská Bk-11.18, což potvrzuje i rejstřík.

V čísle 76 se píše, že Západočeský aeroklub Plzeň používal BH-11.12 OK-IZZ a BH-11.18 OK-ILZ.
Myslím, že ve skutečnosti používal BH-11C v.č.18 OK-IZZ, což byla původně závodní L-BONK, v současnosti v muzeu.
Boska OK-ILZ se v rejstříku nevyskytuje, fotku jsem neviděl, jestli existovala netuším (OK-ILZ bylo bratislavské Aero A-1).
http://www.vhu.cz/exhibit/sportovni-letoun-avia-bh-11-c-vyrobni-c-18/
http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/195308/aa2563fa51b5beec96687e97757d38c6/
PIC_1-M-1293-9.jpg

zbyna
 
Příspěvky: 407
Registrován: 09 pro 2004, 14:48
Bydliště: Rožnov
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 157 • Stránka 1 z 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY