Stránka 1 z 1

Kombinace pum v Avii B-71

PříspěvekNapsal: 26 říj 2010, 11:28
od Olda Malý
Zdar kolegové. Neví někdo prosím Vás, jaká byla kombinace pum v tomto éru? Vím jen o 6x100 kg. Díky.

Re: Kombinace pum v Avii B-71

PříspěvekNapsal: 26 říj 2010, 18:04
od ringlett
Olda Malý píše:Zdar kolegové. Neví někdo prosím Vás, jaká byla kombinace pum v tomto éru? Vím jen o 6x100 kg. Díky.


v trupové skříňové pumovnici buď 6x50kg nebo 6x100kg (even. kombinace 4x50 + 2x100). Po odstranění skříně je možné zavěsit 2x200kg (250kg)

Re: Kombinace pum v Avii B-71

PříspěvekNapsal: 14 bře 2012, 10:47
od StandaK
Někomu, kdo by se o tento typ zajímal blíže, by mohly pomoci následující stránky... Ti hoši to sice rekonstruovali pro účely počítačových her, ale dali si evidentně hodně záležet a pro představu interiéru SB 2/B 71 je to, při nejmenším, inspirativní. Stojí za to projít ten odkaz celý, navíc jsou tam i snímky originálních částí.

http://www.sas1946.com/main/index.php/topic,5483.0.html

Re: Kombinace pum v Avii B-71

PříspěvekNapsal: 14 bře 2012, 11:05
od StandaK
fm2q.jpg


...a ještě jedna pěkně barevná fotka B 71. Možná už tady proběhla. Vlečná mašina, tuzemská protektorátní produkce, barevné schéma nejspíše ještě původní, tovární, takže na horních plochách zřejmě tříbarevné. Za povšimnutí stojí charakteristická vlnka na náběžné hraně, svědčící právě pro zmíněné původní - neněmecké - zbarvení. Spodní plochy patrně dodatečně přetřeny žlutou, jejíž přechod třeba právě na náběžce křídla nezasahuje tak vysoko, aby překryl tu "vlnku". Také se zdá, že ta šedá v horní polovině motorových gondol je vlastně barvou spodní. U továrního zbarvení třeba právě na bocích motorových gondol ta spodní barva zasahovala hodně vysoko.

Re: Kombinace pum v Avii B-71

PříspěvekNapsal: 18 bře 2012, 13:54
od zdesko
..protože se to týká tohoto letadla, mám takovou zapeklitou otázku... :-k U 62. letky v Olomouci měly být tři B-71(cca 1938-39), nevíte někdo jaké měly imatrikulace..? Díky za jakoukoli odpověď.. [-o< (Foto vítáno..třeba přes SZ... :-D )

Re: Kombinace pum v Avii B-71

PříspěvekNapsal: 18 bře 2012, 15:00
od zdesko
Kromě uvedených kombinací pum, měla originální SB-2 umět nést i jednu 500kg pumu. Dva obrázky na pumové příslušenství..: (obrázky) Pár obrázků na SB-2 tu.: http://www.tupolev.ru/english/Show.asp? ... 105&Page=1

Re: Kombinace pum v Avii B-71

PříspěvekNapsal: 19 pro 2012, 11:24
od StandaK
Přidávám další pěknou barevnou fotku téhož letounu jako shora, tedy B 71 A; VG-BQ; a k tomu ještě dvě černobílé, rovněž B 71 A; VG-BM; TB-PE

Re: Kombinace pum v Avii B-71

PříspěvekNapsal: 21 led 2014, 20:20
od Jirka Toman
Na webu TNMC je do sekce Walkaround od našeho klubového autora Pavla "Fíka" Polacha přidán další vzácný přírůstek.
Tentokráte zaměřený na lehký bombardovací letoun Avia B-71 / Tupolev SB-2, který po uzavření licenčních dohod se SSSR měl být vyráběn továrnami Avia, Aero a Letov. Součástí dohody bylo dodání 61 kusů hotových strojů. První letouny z vlastní produkce však začaly vycházet z výroby až po okupaci zbytku republiky.

Re: Kombinace pum v Avii B-71

PříspěvekNapsal: 16 kvě 2014, 11:25
od Petr Tomančák

Re: Kombinace pum v Avii B-71

PříspěvekNapsal: 20 kvě 2014, 10:34
od fiškus
Hoši, co tak si konečně všimnout, že žádná SB-2 neexistovala, ale pouze jedině SB. Nebyla žádná SB-1, tak nemůže být ani SB-2! Ta dvojka se vztahuje k počtu motorů a kompletní označení je např. SB-2M-100A nebo SB-2M-103 atd. Připadá mi to jako ty nešťastné protistřihové nůžky podvozku a podobné nesmysly, prostě čím větší pitomost, tím větší životnost