Naposledy upravil Kuča dne 02 říj 2010, 17:38, celkově upraveno 1
Tomáš Kučera, 39 let
zdesko píše:Kučo, tak teď nevím, co vlastně sháníš..? Protože odkaz je v sekci československá letadla, mělo by se to týkat nejspíše jen Škody D.1.. Ono totiž s trochou nadsázky lze říct, že to byl samostatný letoun, který nesouvisí s Dewoitinama. Ale jak říkám.."s nadsázkou".. Dewoitiny D-12 byly postavené jen dva kusy, přičemž z druhého prototypu vznikla potencionálně exportní D-21. Ta byla také nakonec nabídnuta naším jednatelům. Ti jí nakonec vybrali, jako podklad pro licenční výrobu, ale s motorem Škoda L. Kromě vnitřní konstrukce, která byla také mírně upravená (cs příslušenství, přístroje..atd..) má ta Škodovka divný křídlo.. pravděpodobně odpovídá původnímu křídlu z Dewoitiny D.1, která u nás byla také jako vzorový kus ještě před D.21. Jednání o licenci bylo (podle mého) už tehdy (při zkoumání D.1) takříkajíc na spadnutí a Škodovka mohla už tehdy začínat s výrobou přípravků na výrobu..(jinak si to D.1 křídlo neumím vysvětlit.. ) No, suma-sumárum..do podkladů na tento link by neměly patřit žádné švýcarské D.9 ani D.19..také žádná Ansalda..apod...Ještě tak možná původní D.21, ale jinak by to mělo být asi jen čistokrevně o Škodovce D.1..která je prostě nezaměnitelná s ostatními Dewoitinovskými deriváty..
Michal Bradáč píše:Ta poslední fotografie s převráceným letounem mi připadá jako snímek Avie B-534. Jinak monografie Škody D-1 byla před lety v časopisu HPM.
zdesko píše:..a taky jedna četnická..
zdesko píše:..v tom HPM je barevně ztvárněná i Škodovka, která je zachycená na jedné z Tvých fotek..
Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků