Stránka 1 z 3

Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2009, 16:04
od Marian Holly
vie mi niekto povedat priblizny FS odtien alebo equivalent Gunze H?
Niekde som videl, ze Agama robit tento odtien a vraj boli dva-Avia a ostatni.
Vopred dakujem.
Marian
New York

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2009, 16:48
od Filip Tomči
Gunze nejblíže bez míchání C54- Khaki green nebo H80 Khaki green.

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2009, 18:09
od Miroslav
Mam to otestovane. Ako predlohu som bral agama farby (pre mna tazko zohnatelne).
Gunze H 73 je uplne identicka s Light Czechoslovak Khaki - Agama C4.
Moje 534-ky sa po dokonceni aj tak javia - pri foteni kolisu medzi krasnou tmavozelenou a krasnou hnedou :D
Presne si predstavujem chovanie aj original Khaki.

Light Czechoslovak Khaki - Agama C4 / Gunze H73
Dark Czechoslovak Khaki - Agama C5 - k tej som 100% H-cko nenasiel
Light Gray - Gunze H308

Miro
Calgary

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 02 kvě 2009, 06:13
od Marian Holly
Dakujem Filip a Miro?

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 10 kvě 2009, 01:45
od liborcio
No a jak je to vlastne s tou Cs. khaki. Je nejaky odstin opravdu overeny? Bylo tomu moooc davno, kdy se hanila ta B-534 z leteckeho muzea, ze je prilis hneda a restauratori se branili, ze odstin namichali podle zbytku barvy, tusim na krytu reflektoru.

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 10 kvě 2009, 08:11
od Pavel Soukup
V CMK photo hobby manualu je vyfocen kousek (zhruba 20 x 8 cm) potahu z havarované B-534.225, na něm by ta barva měla být ověřená (teda ne přímo na fotce, ta může být zkreslená) :)

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2009, 09:05
od Petr Lukeš
liborcio píše:No a jak je to vlastne s tou Cs. khaki. Je nejaky odstin opravdu overeny? Bylo tomu moooc davno, kdy se hanila ta B-534 z leteckeho muzea, ze je prilis hneda a restauratori se branili, ze odstin namichali podle zbytku barvy, tusim na krytu reflektoru.


No, já jsem měl v ruce několik kusů plátna a vždy to byla khaki, která šla k zelené. Někde mám fotky dvou vzorků, ale jde o "předpětistovkové" období. Rok 1927.

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2009, 08:17
od Josef Studený
Petr Lukeš píše:
liborcio píše:No a jak je to vlastne s tou Cs. khaki. Je nejaky odstin opravdu overeny? Bylo tomu moooc davno, kdy se hanila ta B-534 z leteckeho muzea, ze je prilis hneda a restauratori se branili, ze odstin namichali podle zbytku barvy, tusim na krytu reflektoru.


No, já jsem měl v ruce několik kusů plátna a vždy to byla khaki, která šla k zelené. Někde mám fotky dvou vzorků, ale jde o "předpětistovkové" období. Rok 1927.


Petře,
až pojedeš do TMB, vem si s sebou vzorkovník FS! V několika albech jsou založeny originální vzorky plátna s khaki barvou vč. "pětistovky". Můžeš porovnat a najít ekvivalent a ať potom každý sám posoudí, jestli je to víc do zelena a nebo do hněda. Já tvrdím, že do hněda, ale asi mám nějaké jiné oči. A proti větru nelze chcát ... Sám Honza Krumbach zastával názor, že do zelena /a od něj to všichni opisují/a měl k tomu dokonce poněkud srandovní teorii, že to byla taková zvláštní barva, že když stál letoun na zelené louce, tak se barva zdála víc do zelena a když ... No, nevím jestli si z nás nedělal prdel.

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2009, 08:26
od Josef Studený
Ještě jsem zapomněl na tu fotku kusu plátna z B-534.225 /mimochodem, tu havaroval Václav Jícha/. To není zkresleno na fotce, to je přímo znásilněno. To už nemá s khaki nic společného. To je prostě brčál! Alespoň ve výtisku, který vlastním já.

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 25 kvě 2009, 21:31
od Miroslav
Josef Studený píše:
Petr Lukeš píše:
liborcio píše:No a jak je to vlastne s tou Cs. khaki. Je nejaky odstin opravdu overeny? Bylo tomu moooc davno, kdy se hanila ta B-534 z leteckeho muzea, ze je prilis hneda a restauratori se branili, ze odstin namichali podle zbytku barvy, tusim na krytu reflektoru.


No, já jsem měl v ruce několik kusů plátna a vždy to byla khaki, která šla k zelené. Někde mám fotky dvou vzorků, ale jde o "předpětistovkové" období. Rok 1927.


Petře,
až pojedeš do TMB, vem si s sebou vzorkovník FS! V několika albech jsou založeny originální vzorky plátna s khaki barvou vč. "pětistovky". Můžeš porovnat a najít ekvivalent a ať potom každý sám posoudí, jestli je to víc do zelena a nebo do hněda. Já tvrdím, že do hněda, ale asi mám nějaké jiné oči. A proti větru nelze chcát ... Sám Honza Krumbach zastával názor, že do zelena /a od něj to všichni opisují/a měl k tomu dokonce poněkud srandovní teorii, že to byla taková zvláštní barva, že když stál letoun na zelené louce, tak se barva zdála víc do zelena a když ... No, nevím jestli si z nás nedělal prdel.


No to som prave pisal aj ja.
Nie som nejaky odbornik na farebne spektrum a farby vseobecne. Ale ja mu to s tou lukou celkom verim. Skor ako o travu ide o svetelne podmienky. Jasna obloha ci tazke mracna po zem.
Mimochodom mam zimnu manchestrovu bundu a ta ma velmi podobne farebne vlastnosti. Vseobecne ju vsetci povazuju za hnedu, ale niekedy je zrazu neodskriepitelne tmavo zelena :-)
Riesenie asi naozaj vidim v tom vzorkovniku a porovnanie s originalom (faktor zostarnutia proste musime zanedbat).

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2009, 07:59
od Pavel Klouček
Včera jsem zrovna stejný problém řešil kvůli Aero A-300 a chtěl jsem čs khaki nejlépe v lihových Agamách. Zjistil jsem, že poměrně pěkná barva vzniká slitím barev R14 (ruská polní zelená) a R5 (ruská zemitá hnědá) cca 1:1. Prohlásil jsem to za ten jediný správný odstín a mám vyřešeno :D

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2009, 09:53
od Josef Studený
Jen ještě drobnost k tématu. Publicisté i modeláři ignorují skutečnost, že od trojbarevné kamufláže /okr-zelená-hnědá/k jednobarevné khaki, se nepřešlo přímo, ale lehkou oklikou. Původní požadavek vojenské správy zněl na zeleň olivovou světlou. První dodaný stroj - B-21.119 tuším v červnu 1926. Na khaki se přešlo až na základě požadavku někdy z konce října téhož roku, což ale v praxi mohlo znamenat zpoždění větší, než jsme ochotni si dnes připustit. Tehdy se žilo poněkud méně překotně. Stejně tak neplatí zavedené klišé, že trojbarevná kamufláž = praporové znaky a jednobarevná kamufláž = kruhové segmentové znaky. Požadavek na kruhové znaky se nekryl s přechodem na jednobarevnou kamufláž. Stroje z výroby /cca polovina roku 1926 až konec roku/, event. generálkované letouny, u kterých se dělal nový nátěr, měly k jednobarevné kamufláži praporové znaky. Viz. řada fotografií na stroje B-21, Š-20, A-11 a nejznámější snad prototyp Š-16.

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2009, 22:00
od Petr Lukeš
Josef Studený píše:Původní požadavek vojenské správy zněl na zeleň olivovou světlou.První dodaný stroj - B-21.119 tuším v červnu 1926. Na khaki se přešlo až na základě požadavku někdy z konce října téhož roku, což ale v praxi mohlo znamenat zpoždění větší, než jsme ochotni si dnes připustit. Tehdy se žilo poněkud méně překotně. Stejně tak neplatí zavedené klišé, že trojbarevná kamufláž = praporové znaky a jednobarevná kamufláž = kruhové segmentové znaky. Požadavek na kruhové znaky se nekryl s přechodem na jednobarevnou kamufláž.


Jo, jo. Zrovna ta B 21.119 v "zeleni olivové světlé" měla být už opatřena kokardami. Továrna se na to ovšem vybodla, jak se konstatuje při přejímce: "... letoun ..., který měl být opatřen nátěrem barvy olivové zeleně světlé a místo používaného znaku vlajky kokardou, byl nám předán …bez nového označení. Podle sdělení ředitele firmy p. ing. Bárty byly znaky firmou odstraněny, zabarveny po rozhodnutí MNO/let."
Jak se v tom tak občas přehrabuji, docházím k poznání, že Čech je zvláštní živočich. Něco jako Ir. Jakmile existuje nařízení, vyvine veškeré úsilí k tomu, aby ho obešel.
Našel jsem fotku nekvalitního khaki nátěru B 21.32 provedeného v říjnu 1927. Barva lepila, neschnula a loupala se. Lepí dodnes. Když si to tak zvětšuji, vidím tam fleky zelené i hnědé...

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 19 srp 2009, 09:42
od Olda Malý
Pánové, nezkoušel někdo z Vás namíchat Khaki tmavou z Tamiyí? Chci dělat MB-200. Světlou mám syntetiku od Agamy. Chci ale postavit Aerováckou, ne Aviáckou. Díkes.

Re: Cs.khaki

PříspěvekNapsal: 19 srp 2009, 10:17
od VojtaH
Miroslav píše:Vseobecne ju vsetci povazuju za hnedu, ale niekedy je zrazu neodskriepitelne tmavo zelena :-)


Jééé, to je krásné slovo :D Skoro jako trma-vrma :lol:

Petr Lukeš: WTF? :lol:
No a teď babo ra´d, co mám hodit na to Aero...a to jsem ještě neřešil stříbrnou gunze na spodek...
Ještě že vnitřek je určo(?) světle šedý...