Josef Studený píše:Původní požadavek vojenské správy zněl na zeleň olivovou světlou.První dodaný stroj - B-21.119 tuším v červnu 1926. Na khaki se přešlo až na základě požadavku někdy z konce října téhož roku, což ale v praxi mohlo znamenat zpoždění větší, než jsme ochotni si dnes připustit. Tehdy se žilo poněkud méně překotně. Stejně tak neplatí zavedené klišé, že trojbarevná kamufláž = praporové znaky a jednobarevná kamufláž = kruhové segmentové znaky. Požadavek na kruhové znaky se nekryl s přechodem na jednobarevnou kamufláž.
Jo, jo. Zrovna ta B 21.119 v "zeleni olivové světlé" měla být už opatřena kokardami. Továrna se na to ovšem vybodla, jak se konstatuje při přejímce: "... letoun ..., který měl být opatřen nátěrem barvy olivové zeleně světlé a místo používaného znaku vlajky kokardou, byl nám předán …bez nového označení. Podle sdělení ředitele firmy p. ing. Bárty byly znaky firmou odstraněny, zabarveny po rozhodnutí MNO/let."
Jak se v tom tak občas přehrabuji, docházím k poznání, že Čech je zvláštní živočich. Něco jako Ir. Jakmile existuje nařízení, vyvine veškeré úsilí k tomu, aby ho obešel.
Našel jsem fotku nekvalitního khaki nátěru B 21.32 provedeného v říjnu 1927. Barva lepila, neschnula a loupala se. Lepí dodnes. Když si to tak zvětšuji, vidím tam fleky zelené i hnědé...