vie mi niekto povedat priblizny FS odtien alebo equivalent Gunze H?
Niekde som videl, ze Agama robit tento odtien a vraj boli dva-Avia a ostatni.
Vopred dakujem.
Marian
New York
liborcio píše:No a jak je to vlastne s tou Cs. khaki. Je nejaky odstin opravdu overeny? Bylo tomu moooc davno, kdy se hanila ta B-534 z leteckeho muzea, ze je prilis hneda a restauratori se branili, ze odstin namichali podle zbytku barvy, tusim na krytu reflektoru.
Petr Lukeš píše:liborcio píše:No a jak je to vlastne s tou Cs. khaki. Je nejaky odstin opravdu overeny? Bylo tomu moooc davno, kdy se hanila ta B-534 z leteckeho muzea, ze je prilis hneda a restauratori se branili, ze odstin namichali podle zbytku barvy, tusim na krytu reflektoru.
No, já jsem měl v ruce několik kusů plátna a vždy to byla khaki, která šla k zelené. Někde mám fotky dvou vzorků, ale jde o "předpětistovkové" období. Rok 1927.
Josef Studený píše:Petr Lukeš píše:liborcio píše:No a jak je to vlastne s tou Cs. khaki. Je nejaky odstin opravdu overeny? Bylo tomu moooc davno, kdy se hanila ta B-534 z leteckeho muzea, ze je prilis hneda a restauratori se branili, ze odstin namichali podle zbytku barvy, tusim na krytu reflektoru.
No, já jsem měl v ruce několik kusů plátna a vždy to byla khaki, která šla k zelené. Někde mám fotky dvou vzorků, ale jde o "předpětistovkové" období. Rok 1927.
Petře,
až pojedeš do TMB, vem si s sebou vzorkovník FS! V několika albech jsou založeny originální vzorky plátna s khaki barvou vč. "pětistovky". Můžeš porovnat a najít ekvivalent a ať potom každý sám posoudí, jestli je to víc do zelena a nebo do hněda. Já tvrdím, že do hněda, ale asi mám nějaké jiné oči. A proti větru nelze chcát ... Sám Honza Krumbach zastával názor, že do zelena /a od něj to všichni opisují/a měl k tomu dokonce poněkud srandovní teorii, že to byla taková zvláštní barva, že když stál letoun na zelené louce, tak se barva zdála víc do zelena a když ... No, nevím jestli si z nás nedělal prdel.
Josef Studený píše:Původní požadavek vojenské správy zněl na zeleň olivovou světlou.První dodaný stroj - B-21.119 tuším v červnu 1926. Na khaki se přešlo až na základě požadavku někdy z konce října téhož roku, což ale v praxi mohlo znamenat zpoždění větší, než jsme ochotni si dnes připustit. Tehdy se žilo poněkud méně překotně. Stejně tak neplatí zavedené klišé, že trojbarevná kamufláž = praporové znaky a jednobarevná kamufláž = kruhové segmentové znaky. Požadavek na kruhové znaky se nekryl s přechodem na jednobarevnou kamufláž.
Miroslav píše:Vseobecne ju vsetci povazuju za hnedu, ale niekedy je zrazu neodskriepitelne tmavo zelena
Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků