Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Cs.khaki

Odeslat odpověď
Příspěvků: 33 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Cs.khaki

Příspěvekod Marian Holly » 01 kvě 2009, 16:04

vie mi niekto povedat priblizny FS odtien alebo equivalent Gunze H?
Niekde som videl, ze Agama robit tento odtien a vraj boli dva-Avia a ostatni.
Vopred dakujem.
Marian
New York
Marian Holly
 
Příspěvky: 662
Registrován: 13 pro 2007, 16:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Filip Tomči » 01 kvě 2009, 16:48

Gunze nejblíže bez míchání C54- Khaki green nebo H80 Khaki green.
Filip Tomči
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Miroslav » 01 kvě 2009, 18:09

Mam to otestovane. Ako predlohu som bral agama farby (pre mna tazko zohnatelne).
Gunze H 73 je uplne identicka s Light Czechoslovak Khaki - Agama C4.
Moje 534-ky sa po dokonceni aj tak javia - pri foteni kolisu medzi krasnou tmavozelenou a krasnou hnedou :D
Presne si predstavujem chovanie aj original Khaki.

Light Czechoslovak Khaki - Agama C4 / Gunze H73
Dark Czechoslovak Khaki - Agama C5 - k tej som 100% H-cko nenasiel
Light Gray - Gunze H308

Miro
Calgary
Přílohy
Avia534IIIb_25.jpg
Miroslav
 
Příspěvky: 521
Registrován: 22 srp 2005, 23:44
Bydliště: Calgary
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Marian Holly » 02 kvě 2009, 06:13

Dakujem Filip a Miro?
Marian Holly
 
Příspěvky: 662
Registrován: 13 pro 2007, 16:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod liborcio » 10 kvě 2009, 01:45

No a jak je to vlastne s tou Cs. khaki. Je nejaky odstin opravdu overeny? Bylo tomu moooc davno, kdy se hanila ta B-534 z leteckeho muzea, ze je prilis hneda a restauratori se branili, ze odstin namichali podle zbytku barvy, tusim na krytu reflektoru.
liborcio
 
Příspěvky: 270
Registrován: 19 pro 2006, 04:23
Bydliště: Texas
  • YIM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Pavel Soukup » 10 kvě 2009, 08:11

V CMK photo hobby manualu je vyfocen kousek (zhruba 20 x 8 cm) potahu z havarované B-534.225, na něm by ta barva měla být ověřená (teda ne přímo na fotce, ta může být zkreslená) :)
Dokončeno 2013: Mi-24 Hind (Italeri, 1/72), Avia B-35.2 (RS Models, 1/72), A319 (Revell, 1/144), L-60 Brigadýr (AZ Model, 1/72), Aero C-104 (MGD Models, 1/72)
Rozestavěno:Il-18 (AZ Model, 1/144), Junkers Ju 52 (Eduard, 1/144), Miles Magister (RS Models, 1/72), Zlin Z 281 (AZ Model, 1/72), Il-28 (Bílek, 1/72)
Uživatelský avatar
Pavel Soukup
 
Příspěvky: 457
Registrován: 09 bře 2006, 06:56
Bydliště: Kostelec u Jihlavy
  • WWW
  • ICQ
  • YIM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Petr Lukeš » 11 kvě 2009, 09:05

liborcio píše:No a jak je to vlastne s tou Cs. khaki. Je nejaky odstin opravdu overeny? Bylo tomu moooc davno, kdy se hanila ta B-534 z leteckeho muzea, ze je prilis hneda a restauratori se branili, ze odstin namichali podle zbytku barvy, tusim na krytu reflektoru.


No, já jsem měl v ruce několik kusů plátna a vždy to byla khaki, která šla k zelené. Někde mám fotky dvou vzorků, ale jde o "předpětistovkové" období. Rok 1927.
Petr Lukeš
 
Příspěvky: 232
Registrován: 25 bře 2009, 11:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Josef Studený » 24 kvě 2009, 08:17

Petr Lukeš píše:
liborcio píše:No a jak je to vlastne s tou Cs. khaki. Je nejaky odstin opravdu overeny? Bylo tomu moooc davno, kdy se hanila ta B-534 z leteckeho muzea, ze je prilis hneda a restauratori se branili, ze odstin namichali podle zbytku barvy, tusim na krytu reflektoru.


No, já jsem měl v ruce několik kusů plátna a vždy to byla khaki, která šla k zelené. Někde mám fotky dvou vzorků, ale jde o "předpětistovkové" období. Rok 1927.


Petře,
až pojedeš do TMB, vem si s sebou vzorkovník FS! V několika albech jsou založeny originální vzorky plátna s khaki barvou vč. "pětistovky". Můžeš porovnat a najít ekvivalent a ať potom každý sám posoudí, jestli je to víc do zelena a nebo do hněda. Já tvrdím, že do hněda, ale asi mám nějaké jiné oči. A proti větru nelze chcát ... Sám Honza Krumbach zastával názor, že do zelena /a od něj to všichni opisují/a měl k tomu dokonce poněkud srandovní teorii, že to byla taková zvláštní barva, že když stál letoun na zelené louce, tak se barva zdála víc do zelena a když ... No, nevím jestli si z nás nedělal prdel.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Josef Studený » 24 kvě 2009, 08:26

Ještě jsem zapomněl na tu fotku kusu plátna z B-534.225 /mimochodem, tu havaroval Václav Jícha/. To není zkresleno na fotce, to je přímo znásilněno. To už nemá s khaki nic společného. To je prostě brčál! Alespoň ve výtisku, který vlastním já.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Miroslav » 25 kvě 2009, 21:31

Josef Studený píše:
Petr Lukeš píše:
liborcio píše:No a jak je to vlastne s tou Cs. khaki. Je nejaky odstin opravdu overeny? Bylo tomu moooc davno, kdy se hanila ta B-534 z leteckeho muzea, ze je prilis hneda a restauratori se branili, ze odstin namichali podle zbytku barvy, tusim na krytu reflektoru.


No, já jsem měl v ruce několik kusů plátna a vždy to byla khaki, která šla k zelené. Někde mám fotky dvou vzorků, ale jde o "předpětistovkové" období. Rok 1927.


Petře,
až pojedeš do TMB, vem si s sebou vzorkovník FS! V několika albech jsou založeny originální vzorky plátna s khaki barvou vč. "pětistovky". Můžeš porovnat a najít ekvivalent a ať potom každý sám posoudí, jestli je to víc do zelena a nebo do hněda. Já tvrdím, že do hněda, ale asi mám nějaké jiné oči. A proti větru nelze chcát ... Sám Honza Krumbach zastával názor, že do zelena /a od něj to všichni opisují/a měl k tomu dokonce poněkud srandovní teorii, že to byla taková zvláštní barva, že když stál letoun na zelené louce, tak se barva zdála víc do zelena a když ... No, nevím jestli si z nás nedělal prdel.


No to som prave pisal aj ja.
Nie som nejaky odbornik na farebne spektrum a farby vseobecne. Ale ja mu to s tou lukou celkom verim. Skor ako o travu ide o svetelne podmienky. Jasna obloha ci tazke mracna po zem.
Mimochodom mam zimnu manchestrovu bundu a ta ma velmi podobne farebne vlastnosti. Vseobecne ju vsetci povazuju za hnedu, ale niekedy je zrazu neodskriepitelne tmavo zelena :-)
Riesenie asi naozaj vidim v tom vzorkovniku a porovnanie s originalom (faktor zostarnutia proste musime zanedbat).
Miroslav
 
Příspěvky: 521
Registrován: 22 srp 2005, 23:44
Bydliště: Calgary
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Pavel Klouček » 26 kvě 2009, 07:59

Včera jsem zrovna stejný problém řešil kvůli Aero A-300 a chtěl jsem čs khaki nejlépe v lihových Agamách. Zjistil jsem, že poměrně pěkná barva vzniká slitím barev R14 (ruská polní zelená) a R5 (ruská zemitá hnědá) cca 1:1. Prohlásil jsem to za ten jediný správný odstín a mám vyřešeno :D
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7459
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Josef Studený » 26 kvě 2009, 09:53

Jen ještě drobnost k tématu. Publicisté i modeláři ignorují skutečnost, že od trojbarevné kamufláže /okr-zelená-hnědá/k jednobarevné khaki, se nepřešlo přímo, ale lehkou oklikou. Původní požadavek vojenské správy zněl na zeleň olivovou světlou. První dodaný stroj - B-21.119 tuším v červnu 1926. Na khaki se přešlo až na základě požadavku někdy z konce října téhož roku, což ale v praxi mohlo znamenat zpoždění větší, než jsme ochotni si dnes připustit. Tehdy se žilo poněkud méně překotně. Stejně tak neplatí zavedené klišé, že trojbarevná kamufláž = praporové znaky a jednobarevná kamufláž = kruhové segmentové znaky. Požadavek na kruhové znaky se nekryl s přechodem na jednobarevnou kamufláž. Stroje z výroby /cca polovina roku 1926 až konec roku/, event. generálkované letouny, u kterých se dělal nový nátěr, měly k jednobarevné kamufláži praporové znaky. Viz. řada fotografií na stroje B-21, Š-20, A-11 a nejznámější snad prototyp Š-16.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Petr Lukeš » 26 kvě 2009, 22:00

Josef Studený píše:Původní požadavek vojenské správy zněl na zeleň olivovou světlou.První dodaný stroj - B-21.119 tuším v červnu 1926. Na khaki se přešlo až na základě požadavku někdy z konce října téhož roku, což ale v praxi mohlo znamenat zpoždění větší, než jsme ochotni si dnes připustit. Tehdy se žilo poněkud méně překotně. Stejně tak neplatí zavedené klišé, že trojbarevná kamufláž = praporové znaky a jednobarevná kamufláž = kruhové segmentové znaky. Požadavek na kruhové znaky se nekryl s přechodem na jednobarevnou kamufláž.


Jo, jo. Zrovna ta B 21.119 v "zeleni olivové světlé" měla být už opatřena kokardami. Továrna se na to ovšem vybodla, jak se konstatuje při přejímce: "... letoun ..., který měl být opatřen nátěrem barvy olivové zeleně světlé a místo používaného znaku vlajky kokardou, byl nám předán …bez nového označení. Podle sdělení ředitele firmy p. ing. Bárty byly znaky firmou odstraněny, zabarveny po rozhodnutí MNO/let."
Jak se v tom tak občas přehrabuji, docházím k poznání, že Čech je zvláštní živočich. Něco jako Ir. Jakmile existuje nařízení, vyvine veškeré úsilí k tomu, aby ho obešel.
Našel jsem fotku nekvalitního khaki nátěru B 21.32 provedeného v říjnu 1927. Barva lepila, neschnula a loupala se. Lepí dodnes. Když si to tak zvětšuji, vidím tam fleky zelené i hnědé...
Přílohy
platno1.jpg
Petr Lukeš
 
Příspěvky: 232
Registrován: 25 bře 2009, 11:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod Olda Malý » 19 srp 2009, 09:42

Pánové, nezkoušel někdo z Vás namíchat Khaki tmavou z Tamiyí? Chci dělat MB-200. Světlou mám syntetiku od Agamy. Chci ale postavit Aerováckou, ne Aviáckou. Díkes.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100086948331498
https://www.airmastr.com/
Uživatelský avatar
Olda Malý
 
Příspěvky: 484
Registrován: 05 srp 2009, 23:13
Bydliště: Hrabová na Moravě
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Cs.khaki

Příspěvekod VojtaH » 19 srp 2009, 10:17

Miroslav píše:Vseobecne ju vsetci povazuju za hnedu, ale niekedy je zrazu neodskriepitelne tmavo zelena :-)


Jééé, to je krásné slovo :D Skoro jako trma-vrma :lol:

Petr Lukeš: WTF? :lol:
No a teď babo ra´d, co mám hodit na to Aero...a to jsem ještě neřešil stříbrnou gunze na spodek...
Ještě že vnitřek je určo(?) světle šedý...
Hotovo: Bf 109G-6, Focke-Wulf Ta 183 Entwurf III, Ki-61-II Hien
Stavím: Micubiši Ki-83, Nakajima Ki-44

Futó fukutsu.
Uživatelský avatar
VojtaH
 
Příspěvky: 10579
Registrován: 10 zář 2007, 13:43
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 33 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY