Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Odeslat odpověď
Příspěvků: 129 • Stránka 5 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod VojtaH » 10 dub 2009, 11:22

zdesko píše:
VojtaH píše:Btw. ještě se vrátím k tomu A.100 - nevíte někdo přesněji něco o zbarvení kokpitu? Bylo uvnitř všechno šedé?
Tj. trubky i plátnu zevnitř? :)


..v té době se pokud vím nechávalo vše v barvě kovu..jen příslušenství bylo barevné.Palubky byly černé vysílačka měla svojí barvu..atd..



Aha. A boky trupu zevnitř?
Hotovo: Bf 109G-6, Focke-Wulf Ta 183 Entwurf III, Ki-61-II Hien
Stavím: Micubiši Ki-83, Nakajima Ki-44

Futó fukutsu.
Uživatelský avatar
VojtaH
 
Příspěvky: 10579
Registrován: 10 zář 2007, 13:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod zdesko » 10 dub 2009, 11:25

Jan_K píše:Nemeli by jste kamflaze a vykres na ten letov 31?


..výkres zatím nevím..ale s nátěrama je to takhle.."Prototyp s přilbicovýma krytama nad válci motoru,měl všechny kovové panely přídě i kovový panel kolem kokpitu v barvě kovu. Zbytek letadla a kola byl khaki. Spodní plochy byly hliníkové,stejně jako vzpěry (mezikřídelní i podvozkové. Letouny Š-31a plus Š-131 byly už celé v khaki barvě s hliníkovýma spodníma plochama. Letov Š-31 měl kruhové znaky na SOP a na křídlech. Na trupu nebylo nic. Letadla Š-31a plus Š-131 neměly žádný marking. Nicméně mám dvě kamufláže Š-31 o kterých Ti v podstatě nemůžu říct více..byly prostě na netu. Jestli jsou pravdivé,to nevím.
Přílohy
Letov Š-031-0_cs01.jpg
Letov Š-031-0_cs01.jpg (8.62 KiB) Zobrazeno 6146 krát
Letov Š-031-0_cs02.jpg
Letov Š-031-0_cs02.jpg (9.26 KiB) Zobrazeno 6146 krát
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod zdesko » 10 dub 2009, 13:00

..pro zajímavost ještě španělskou kamufláž Š-131..
Přílohy
Letov Š-031-1_esp01,Š-131.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod Vít Málek » 10 dub 2009, 19:29

pravdivé víceméně budou. Pár fotek a nekvalitní plánek.
Přílohy
scan0137.jpg
s310005.jpg
F7_.jpg
5G_.jpg
4P_.jpg
Vít Málek
 
Příspěvky: 68
Registrován: 10 led 2005, 06:46
Bydliště: Holice (PA)
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod Michal Bradáč » 10 dub 2009, 20:32

Pánové, myslím, že si letadla 1. republiky zaslouží vlastní skupinu na tomto fóru! Co vy na to?
Michal Bradáč
 
Příspěvky: 344
Registrován: 30 črc 2004, 18:29
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod zdesko » 11 dub 2009, 09:34

Michal Bradáč píše:Pánové, myslím, že si letadla 1. republiky zaslouží vlastní skupinu na tomto fóru! Co vy na to?


..já určitě souhlasím..! =D> =D>
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod zdesko » 11 dub 2009, 09:39

VojtaH píše:
zdesko píše:
VojtaH píše:Btw. ještě se vrátím k tomu A.100 - nevíte někdo přesněji něco o zbarvení kokpitu? Bylo uvnitř všechno šedé?
Tj. trubky i plátnu zevnitř? :)


..v té době se pokud vím nechávalo vše v barvě kovu..jen příslušenství bylo barevné.Palubky byly černé vysílačka měla svojí barvu..atd..



Aha. A boky trupu zevnitř?


..no,jak už jsem řekl. Na plátěných prosvítal venkovní nátěr a kovové boky byly prostě kovové..Hodně se také mluví o sv.šedé.. :-k Noo,na pohledu do kabiny Avie Bk.534 se dá skoro s určitostí tvrdit,že interiér byl kovový.. :-k
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod Vít Málek » 12 dub 2009, 18:57

rovněž souhlasím se samostatnou rubrikou.
Vít Málek
 
Příspěvky: 68
Registrován: 10 led 2005, 06:46
Bydliště: Holice (PA)
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod VojtaH » 12 dub 2009, 19:31

zdesko píše:..no,jak už jsem řekl. Na plátěných prosvítal venkovní nátěr a kovové boky byly prostě kovové..Hodně se také mluví o sv.šedé.. :-k Noo,na pohledu do kabiny Avie Bk.534 se dá skoro s určitostí tvrdit,že interiér byl kovový.. :-k


Jak..kovový?
Přece to plátno zevnitř nestříkli stříbrnou...nebo ano?
Čirý lak?
Hotovo: Bf 109G-6, Focke-Wulf Ta 183 Entwurf III, Ki-61-II Hien
Stavím: Micubiši Ki-83, Nakajima Ki-44

Futó fukutsu.
Uživatelský avatar
VojtaH
 
Příspěvky: 10579
Registrován: 10 zář 2007, 13:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod zdesko » 13 dub 2009, 15:33

VojtaH píše:
zdesko píše:..no,jak už jsem řekl. Na plátěných prosvítal venkovní nátěr a kovové boky byly prostě kovové..Hodně se také mluví o sv.šedé.. :-k Noo,na pohledu do kabiny Avie Bk.534 se dá skoro s určitostí tvrdit,že interiér byl kovový.. :-k


Jak..kovový?
Přece to plátno zevnitř nestříkli stříbrnou...nebo ano?
Čirý lak?


..ne,to nebylo nastíkané stříbrně..ale přírodní..kovové..! Plátno prolakované zaponem,zvenčí s nátěrem,to se pak zevnitř nějak projeví.. Spousta příslušenství,pak měla své vlastní barvy..
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod Josef Studený » 15 pro 2009, 19:34

Jen drobné upřesnění. Zdesko tady před časem pověsil tento snímek coby podvozek Š-16:
Letov%20S-16_podv01.jpg

Aby nedošlo k omylu. To je zcela atypická záležitost. Jedná se o podvozkovou vzpěru s hydraulickým tlumičem systému Votroubek, který firma Letov testovala v blíže neurčené době. Podle toho olejového chladiče vysunutého výrazně kupředu se nejedná ani o Š-16, ale nejspíše o Š-616. Všechny produkční verze Š-16, Š-16L, Š-16T i vyšší verze, měly podvozek odpružený "po staru", tedy gumovými provazci.
Dílypodv.jpg

Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod zdesko » 15 pro 2009, 21:10

..letovy Š-616 byly vývozní Š-16T (turecké) a Š-16L (litevské)..a podle fotek i ony měly normální gumové pružení. Jinak mi ale vůbec nedošlo,že ten olejový tlumič je nestandart..! #-o Ale olejová vzpěra nebyla podle mě "výrazně" předsunutá... :-k Byla ukotvěná na stejném místě tzn. na předním nosníku křídla. Všude jinde by tu peruť probodla.. :-k
Přílohy
Letov S-016_det01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod Josef Studený » 15 pro 2009, 21:28

Ne vzpěra, olejový chladič je úplně jinde. To signalizuje úplně jiný motor. Š-16 měla chladič těsně před podvozkem.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod zdesko » 15 pro 2009, 22:07

Jo,už tomu rozumím.. :idea: Tak,v tom případě to je opravdu nějaký zkušební Š-616 s Hispánou. Protože seriové Š-616 měly také provazce.. :-k A také všechny ostatní prototypy byly na provazcích..i když měly třeba kvůli vrtulím prodloužené podvozkové nohy..letoun na spodní fotce je ,přesto co je u fotky napsáno, Š-616..takže díky lyžím je to standartní provedení podvozku vidět..
Přílohy
Letov S-616 (S-16T)_01.jpg
Letov S-616 (eng-HS 12Nbr)_01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Podklady pro letouny Š-231 a Š-16

Příspěvekod Marcel Kareš » 16 pro 2009, 16:33

Zdravím.

Jen malá drobnost:

Letovy Š-16T a Š-16L nebyly rozhodně exportní verzí Š-616. Označování jednotlivých verzí je dost komplikované a rozhodně bych to do sebe nemíchal.

První Š-616.1 se začal stavět v polovině roku 1930. Lotyši objednali své Š-16L na základě předvádění prototypu Š-16.1 na letecké výstavě v Paříži v roce 1927 (ještě dříve než byly tyto letouny vůbec dodávány čs. letectvu), Turci objednali své Š-16T na základě předvádění Š-316 v Turecku v roce 1928. Tak, že tyto exportní verze existovaly vždy o dost dříve než první Š-616.

Obě tyto exportní verze byly spíše verzí Letova Š-316, i když vzhledem k mnoha odlišnostem ani toto není přesné. Tedy vždy jen Š-16L nebo Š-16T.

Marcel Kareš.
Marcel Kareš
 
Příspěvky: 152
Registrován: 09 led 2007, 18:06
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 129 • Stránka 5 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY