Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia BH.11

Odeslat odpověď
Příspěvků: 157 • Stránka 4 z 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11
  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Josef Studený » 10 led 2015, 17:55

Nevím, Pavle. Podle mne mají nejasný konec své kariéry prvosériové stroje 3, 4, 5 a 7. Ale třeba někdo ví víc.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Michal Dub » 10 led 2015, 19:05

Pavel Klouček píše:Koukám, že i AZJ s neurčeným výrobním číslem je z první série. A napadá mě další teorie. Na té mé fotce je vepsáno B10.5.22 a když se podívám na L-BONO, která je B10.4-421, není tedy AZJ ve skutečnosti B10.5-422?


Koukáš dobře. Ale touhle číslovací teorií bych neargumentoval. OK-AZJ by mohla být B-10.4. Jak píše Josef Studený, stroje první série na tom byly asi takto: č. 1 havárie a zrušena v armádě v roce 1930, č. 2 v armádě min. do roku 1934 a potom prý jako OK-LAS u MLL Olomouc (není v rejstříku a foto neznám), č. 3 stopa v armádě končí v roce 1927, č. 4 v armádě min. do roku 1934 a potom prodán ZAK Plzeň (snad OK-AZJ?), č. 5 stopa v armádě končí v roce 1930 (že by OK-LIM?), č. 6 katastrofa a zrušena v armádě v roce 1924, č. 7 stopa v armádě končí v roce 1927, č. 8 havárie a zrušena v armádě v roce 1930, č. 9 havárie a zrušena v armádě v roce 1929 a č. 10 havárie a zrušena v armádě v roce 1928.
Jsem líný nevyhraněný modelář 40+. Stavím pomalu a nekvalitně a přesto mě to občas baví.
Rozcestník na moje stavby na MF: Roční rekapitulace staveb letadel čs. pilotů
MF oblíbené skupinovky: MiG-21 v čs. službách, 80. výročí SNP, B-534 do každé vitrínky
Michal Dub
 
Příspěvky: 2151
Registrován: 21 úno 2005, 08:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod zbyna » 11 led 2015, 10:22

Josef Studený píše:označovali B-10.1 až 10 a B-10.11 až 21 /to poslední číslo měl kupodivu vlastně prototyp druhé série s fiktivním kusovým číslem 367

Chápu správně, že L-BONE (367) = OK-AVN (21)?
zbyna
 
Příspěvky: 407
Registrován: 09 pro 2004, 14:48
Bydliště: Rožnov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Josef Studený » 11 led 2015, 11:18

zbyna píše:Chápu správně, že L-BONE (367) = OK-AVN (21)?

Ano, naprosto. L-BONE před službou v armádě a OK-AVN po ní.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Pavel Klouček » 13 led 2015, 22:30

Tak jsem se prohraboval fotkama v počítači a potkal i tyhle ze stránek Východočeského aeroklubu Pardubice. A jednu moji se dvěma Boskami pro Pardubice - jedenáctkou VAM a devítkou snad budoucí VAN.
Přílohy
VAM VAP0016.jpg
VAP0019.jpg
VAP0022.jpg
Avia Bosky Pardubice PaKlo.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Pavel Klouček » 13 led 2015, 22:32

Jo a ještě jedna BH-10 z Plzně.
Přílohy
album_90.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod zbyna » 17 led 2015, 20:48

Pěkné obrázky, moc díky. Ty jsem na webu nenašel.

Našel jsem info o další bosce - MLL Cheb měla používat B-9.1 OK-LEX?

Přidávám dva obrázky z filmu, měla by to být snad v obou případech B-9.9 OK-IPF se zajímavou úpravou větrného štítku. A co může znamenat to číslo 9627?

ipf2.jpg

ipf1.jpg

zbyna
 
Příspěvky: 407
Registrován: 09 pro 2004, 14:48
Bydliště: Rožnov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod zdesko » 18 led 2015, 20:46

Zbyno a kdy měla B.9.9 létala s imatrikulací OK-IPF ? Já, že jí zatím znám jako celostříbrnou s vojenským kódem c180. A v NTM visela v údajně původní tříbarevné kamufláži. :-k
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Pavel Klouček » 19 led 2015, 10:09

Zdesko jako OK-IPF létala až do konce své aktivní kariéry. Dočteš se to i přímo na stránkách NTM. To že po repasi nese původní tříbarevný armádní kabát neznamená, že je v původním stavu, ale zrenovovaná do armádní podoby.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod zdesko » 19 led 2015, 13:10

Pavle díky za upřesnění. Zkusil jsem hledat i na těch stránkách NTM, ale nenašel jsem bohužel nic. :( Vystavená už asi není (po znovuotevření NTM jsem tam byl pouze jednou a to tam nebyla)..na fotkách nové expozice není nikde vidět. Takže ani nevím, jestli je ve Kbelích, nebo v Lešanech, nebo v depozitu..?
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Pavel Klouček » 19 led 2015, 19:50

Spíše v depozitu. NTM teď děsně syslí a stahovali i půjčené věci, viz létajícího Pipera, Spita a další. Těžko říct co se jim honí hlavou.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Štěpán Stránský » 19 led 2015, 20:54

Z Avek jsou v hale tyto, foceno v zaří 2014
Přílohy
DSC_0198.JPG
DSC_0074 kopie.jpg
Štěpán Stránský
 
Příspěvky: 1862
Registrován: 13 led 2005, 11:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Štěpán Stránský » 19 led 2015, 20:56

Pavel Klouček píše:Spíše v depozitu. NTM teď děsně syslí a stahovali i půjčené věci, viz létajícího Pipera, Spita a další. Těžko říct co se jim honí hlavou.



Měli by rychle dát dohromady jednu ze dvou dochovaných válečných Lavoček na světě , ta "sedmička" co mají ve Kbelích je už napováženou. Mirek Khol říkal , že je jejich a bez jejich svolení se na to nemůže šáhnout.
Štěpán Stránský
 
Příspěvky: 1862
Registrován: 13 led 2005, 11:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod Pavel Klouček » 19 led 2015, 22:24

Tak tam ta devítka je, zdesko asi špatně koukal. Lavočka je bohužel problém, NTM se chová podivně a Lavočka ve Kbelích naříká. I když je na tom asi líp než ex-létající Piper OK-UXE, který je údajně podle slov původních provozovatelů zašoupnutý v nějaké polorozpadlé garáži, kde na něj prší. Taky by mě zajímal osud zlatého Buckeru OK-NTM, o něm byla poslední zpráva tak pět let dozadu a pak ticho po pěšině.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.11

Příspěvekod zdesko » 20 led 2015, 00:36

Ten Bücker bude nejspíš v Karlových Varech, když není vidět v okolí Letňan :-k ..viz text.: http://www.ntm.cz/aktivity/archiv-zprav ... m-zkouskam ..každopádně tohle jsou o něm poslední dostupné zprávy.
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 157 • Stránka 4 z 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY