Pro Glocka- krásný foto Bk - dík.
PRO MESSERA pozor důležité : ta sestava nožního řízení je z AVIE B 35 - jsem si jist. Řekni kámošovi že má doma poklad.
Josef Studený píše:Tož B-534.243 jako vzor, je dobrá volba! A skutečně nemá poziční světla atd.atd., takže o to je to jednodušší. Tím spíše bych se přimlouval za odstranění alespoň některých chyb, příp. doplnění těch nejsnáze realizovatelných detailů /aniž bych to kvalifikoval, protože některé věci jsou odstranitelné jen velmi obtížně a je otázka jestli to stojí za námahu/:
Chybějící kryt svodu sondy rychloměru na pravé mezikřídelní vzpěře, tvořící na její náběžné hraně charakteristický schod /naprosto nepřehlédnutelná věc u všech sériových strojů všech verzí bez výjimky a to dokonce nejen u B-534, ale i dalších aviáckých typů jako např. Ba-122/.
Chybějící položebra u náběžné hrany výškovky i směrovky.
Chybějící hrdlo palivové nádrže na hřbetě trupu mezi baldachýnovými vzpěrami.
Již zmiňovaný chybějící výstup pro vystřelování signálních raket.
Nedostatečně vydetailované pásnice kryjící spoje křídla s baldachýnem. Ne porty, ale především tyto plechové kryty s výraznými prolisy, jsou zcela dominantním prvkem na horní straně křídel.
Chybně naznačená žebra výstupu chladicího vzduchu na spodku krytu motoru. Správně má být asymetricky – pravý blok ve směru letu 12 ks vcelku, levý 8, mezera, 4 /chyba na většině výkresů/.
Velmi nepovedená kovová vrtule si žádá nezbytný zásah.
Čelní vstup ke kompresoru nemá mít průřez „kulatého čtverečku“, ale eliptický s lehkým náběhem do ovoidu.
Jedno chybějící žebro na spodním křídle, což je chyba na drtivé většině výkresů /tak jak jednotliví autoři opisují jeden od druhého/, dobře jen na výkrese verze Bk v monografii MBI z roku 1994.
Nepřesně umístěné pumové závěsníky /rozteče/ atd.atd.
Určitě jsem na něco dalšího zapomněl. Nemá smysl se tím zabývat do nekonečna, je to naprostá onanie.
Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník