Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-534

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 27 z 65 • 1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 16 lis 2010, 16:36

Pro Glocka- krásný foto Bk - dík.

PRO MESSERA pozor důležité : ta sestava nožního řízení je z AVIE B 35 - jsem si jist. Řekni kámošovi že má doma poklad.
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 16 lis 2010, 17:00

Pro MESSERA , to výše uvedené jsem napsal ve fázi radosti a nyní co se dál hrabu v podkladech, tak přišlo pochybování. Přijmi , prosím, omluvu a kámošovi řekni ,že jsem blb. Tvar středové konzole a ty zemnicí kablíky - snad časem zjistíme z čeho to je. Takže ještě jednou omluva.
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 17 lis 2010, 02:34

..z publikace o Kbelském letišti.. :arrow:
Přílohy
Avia B-534-1_Kbely-a01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod messer » 17 lis 2010, 07:02

To Konva. V poho, na tu B-35 jsem narazil taky. Díky moc za snahu.
messer
 
Příspěvky: 269
Registrován: 17 led 2007, 12:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 26 pro 2010, 23:12

cauko, presiel rok a ja sa vraciam spat k aviam. vtedy si napisal tento zoznam chyb:


Josef Studený píše:Tož B-534.243 jako vzor, je dobrá volba! A skutečně nemá poziční světla atd.atd., takže o to je to jednodušší. Tím spíše bych se přimlouval za odstranění alespoň některých chyb, příp. doplnění těch nejsnáze realizovatelných detailů /aniž bych to kvalifikoval, protože některé věci jsou odstranitelné jen velmi obtížně a je otázka jestli to stojí za námahu/:
Chybějící kryt svodu sondy rychloměru na pravé mezikřídelní vzpěře, tvořící na její náběžné hraně charakteristický schod /naprosto nepřehlédnutelná věc u všech sériových strojů všech verzí bez výjimky a to dokonce nejen u B-534, ale i dalších aviáckých typů jako např. Ba-122/.
Chybějící položebra u náběžné hrany výškovky i směrovky.
Chybějící hrdlo palivové nádrže na hřbetě trupu mezi baldachýnovými vzpěrami.
Již zmiňovaný chybějící výstup pro vystřelování signálních raket.
Nedostatečně vydetailované pásnice kryjící spoje křídla s baldachýnem. Ne porty, ale především tyto plechové kryty s výraznými prolisy, jsou zcela dominantním prvkem na horní straně křídel.
Chybně naznačená žebra výstupu chladicího vzduchu na spodku krytu motoru. Správně má být asymetricky – pravý blok ve směru letu 12 ks vcelku, levý 8, mezera, 4 /chyba na většině výkresů/.
Velmi nepovedená kovová vrtule si žádá nezbytný zásah.
Čelní vstup ke kompresoru nemá mít průřez „kulatého čtverečku“, ale eliptický s lehkým náběhem do ovoidu.
Jedno chybějící žebro na spodním křídle, což je chyba na drtivé většině výkresů /tak jak jednotliví autoři opisují jeden od druhého/, dobře jen na výkrese verze Bk v monografii MBI z roku 1994.
Nepřesně umístěné pumové závěsníky /rozteče/ atd.atd.
Určitě jsem na něco dalšího zapomněl. Nemá smysl se tím zabývat do nekonečna, je to naprostá onanie.


"Chybějící položebra u náběžné hrany výškovky i směrovky" ...toto by som mozno vyriesil portami od HGW.

Pozeral som publikaciu od MBI a videl som v nej nity na trupe avie. Rozmyslam, ci ich spravit...mam tri moznosti....nitovacie kolecko, nity od HGW, alebo sa na ne vykaslat:)
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Jirka z Hranic » 07 úno 2011, 19:48

Přátelé, někde jsem narazil na zmínku o řízení dřívějších letadel, že páka byla proti dnešku opačně, tudíž přitažením se potláčela VOP a naopak.
Pletu se? Moc se omlouvám, pokud je tady o tom zmínka, ale mám před slepením kokpit 534 a chci vychýlit dolů VOP (do potlačeno) a nejsem si jistý tou pákou.
Marina Veneta čekatel a obdivovatel
Na stole: P-40, He-162, Mosquito
Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2
KPM Apolo Kopřivnice
http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Uživatelský avatar
Jirka z Hranic
 
Příspěvky: 3674
Registrován: 12 bře 2008, 14:40
Bydliště: Hranice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 08 úno 2011, 08:30

Nikdo se nezlobí a pokud jde o zmínku o opačném ovládání , tak se vztahuje k přípusti motoru . U našich předválečných mašin se "přidával plyn " dozadu ,no a pak přišel němec a bylo to a do dneska je dopředu - od stejného datumu i jezdíme vpravo. S kniplem nic nevymýšlej - " tahej" bylo je a bude vždy nahoru !!!!!
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Jirka z Hranic » 09 úno 2011, 07:19

Díky za upřesnění, ano, bylo to s plynem. Tak to jsem popletl, vím, že jsem to četl na nějakém RC fóru a protože i lítám RC, tak mi to zůstalo v paměti. Teď si vzpomínám, že to bylo opravdu zmíněno o plynu, který se na pultu vysílačky posunuje vpřed a původně se ve skutečných letadlech přitahovalo. Tak díky moc, knipl budu mít správně.
Marina Veneta čekatel a obdivovatel
Na stole: P-40, He-162, Mosquito
Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2
KPM Apolo Kopřivnice
http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Uživatelský avatar
Jirka z Hranic
 
Příspěvky: 3674
Registrován: 12 bře 2008, 14:40
Bydliště: Hranice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod biboli » 03 bře 2011, 19:39

Foto z Plzně-ve službách Luftwaffe.
pilsen.jpg

Martin
biboli
 
Příspěvky: 40
Registrován: 22 srp 2009, 13:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Ondřej Kabelka » 03 bře 2011, 19:41

Ahoj,

rozhodl jsem přispět a postavit taky jednu krásnou Avku. Konkrténě B534 III. serie (Eduardí Weekend).
Zajímalo by mě jen co to bylo za prostor (ten vybarvený). Předpokládám že to bylo sání vzduchu? Prosím poučte mě moudří mužové :-D
Hlavně by mě tedy zajímalo jak má ten prostor uvnitř vypadat. Chystám se tam dát ten díl B30 (s mezery mezi žebry), tak by mě zajímalo co by tam mělo jít vidět, popř. jak to znázornit. Jestli tam byl filtr nebo tak něco že bych to zakryl papírkem....
co.jpg
Co to je?

Snad to můžu dát sem, když tak to hodím do stavby ten příspěvek...kuju.
Uživatelský avatar
Ondřej Kabelka
 
Příspěvky: 2319
Registrován: 29 bře 2010, 16:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 03 bře 2011, 19:55

..nemá to se sáním k motoru nic společného..v těchto místech má B.534 umístěný chladič chladící kapaliny motoru.,,před ním je olejový chladič a ještě před ním pokračuje vykřížení podvozkových noh.. Díly B30, nebo B29 jsou alternativní proto, že znázorňují zavřené, nebo otevřené žaluzie před chladičem..na zemi při "parkování" měly Avie většinou tyto žaluzie zavřené..doporučoval bych tedy díl imitující tento stav..(ne ten na fotce..ale stav "zavřeno".. :-D )
Přílohy
Avia B-534-4_AvB-534,226-(H6)-c01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Ondřej Kabelka » 03 bře 2011, 20:10

Hned jsem chytřejší :) Takže žaluzie zavřeme. Kouknu jak to bude vypadat, popř. to ještě upravím.
Jinak všiml jsem si že na těch bačkorách jde celkem vidět ten předěl. Já jen jestli to mám zabrousit to jednoho dílu nebo nechat viditelné že to jsou dva...že se to dá rozebrat...

EDIT: jinak, jsou v té stavbě ještě nějaké chytáky? :-P nebo nějaké chyby? Třeba kolečka jsem použil ty druhé než mi říkal návod (ty "návodové" tam nešli nacpat - nedokázal jsem s nimi zavřít ty bačkory), proč tam jsou vůbec dvoje?
Uživatelský avatar
Ondřej Kabelka
 
Příspěvky: 2319
Registrován: 29 bře 2010, 16:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 03 bře 2011, 21:17

..zkus si projít tento link pěkně poctivě..nemá cenu to opakovat stále dokola..kolečka jsou dvoje proto, že plastikový bačkory nemají maketovou tloušťku stěn. A aby se tedy do nich vešla kolečka, musejí být nemaketová..o něco menší. Alternativní kolečka, která se nevejdou do bačkůrek jsou tedy maketovější. :wink:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Ondřej Kabelka » 04 bře 2011, 07:42

Včera jsem ten link procházel, ale skončil jsem asi u stránky 15, je to moc informací najednou. :oops: :(
Zkusím ještě pokračovat a dočíst to...
Děkuju za ty kolečka :)
Uživatelský avatar
Ondřej Kabelka
 
Příspěvky: 2319
Registrován: 29 bře 2010, 16:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod biboli » 05 bře 2011, 20:26

15.3.1939,Olomouc
36.letka LP2. :)
Přílohy
olomouc 15.3.1939.jpg
biboli
 
Příspěvky: 40
Registrován: 22 srp 2009, 13:02
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 27 z 65 • 1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 65

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY