Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-534

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 23 z 65 • 1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 20 kvě 2010, 06:58

Na 534 nebyly žádné napínáky a už vůbec ne lana ! Nosný systém byl vyztužen profilovými dráty ( stejně jako např. AN2 nebo C 104) a ty se jak známo napínají otáčením okolo své osy a tím , že na jednom konci je závit levý a na druhém pravý .... Slengově se těmto výztužným drátům říká " žakotety" a spisovně ,podle asi výrobce Jacko... něco. Jenom vím , že v AVII byl stroj na broušení těchto drátů sešrotován asi v roce 1988 - věčná škoda. Jinak si prohlídni fota v tomto foru - vše tam je a ještě více v poslední publikací pana Bílého o 534 .
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod PantherG » 20 kvě 2010, 12:45

Díky díky.....

To znamená,že musím dát z modelu vlasce pryč a vytáhnout si z plastu profilové výztuhy... :-k
Obrázek
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš.....
Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Uživatelský avatar
PantherG
 
Příspěvky: 15591
Registrován: 25 lis 2005, 13:18
Bydliště: Hulín,Morava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Milan Holzapfel » 21 kvě 2010, 21:01

Pokud stavíš dvaasedmdesátinu tak je celkem zbytečný řešit nějaký profil drátu. A ani ve čtvrtce bych se s tím nes..l. Uvažoval bych o tom až u 1/32
"Myslel jsem, že blbě vidím a .. doktor mi to potvrdil. Teď už v klidu stavím tak jak vidím!"
Rozestavěno (některý už dlóóuho): čs. Spitfire LF Mk.IXe 1/32 , Bloch MB 152C.1, 1/32, P-51D Mustang, 1/32 - Dragon
Uživatelský avatar
Milan Holzapfel
 
Příspěvky: 5415
Registrován: 28 zář 2006, 20:30
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Raptor » 19 čer 2010, 23:26

Pánové, čistě náhodou jsem dnes narazil na poměrně zajímavý film "Vzdušné torpédo 48".Z hlediska tématu je tam řada pozemních i letových záběrů na B-534 I. (z té se ve filmu dokonce střílí!) a II.série a to včetně letů ve formacích.

Z dalších předválečných letounů se detailněji objevují Aero A-100 a Beneš Mráz Be-56 ("sestřelena"), méně detailně (záběry přeletů) potom MB-200, bombardovací Fokkery,Š-238...

Rozhodně doporučuji shlédnout.

EDIT:Dovolím si malý screenshot pro navnazení...snad nebude příliš vadit...
Přílohy
screen-1.jpg
screen-2.jpg
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod VojtaH » 19 čer 2010, 23:58

Záběry na A.100 by nebyly?
Hotovo: Bf 109G-6, Focke-Wulf Ta 183 Entwurf III, Ki-61-II Hien
Stavím: Micubiši Ki-83, Nakajima Ki-44

Futó fukutsu.
Uživatelský avatar
VojtaH
 
Příspěvky: 10579
Registrován: 10 zář 2007, 13:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Raptor » 20 čer 2010, 00:16

Tolik kolik by se mi líbilo bohužel ne (jsou to povětšinou letové záběry, kokpit bohužel žádný) nicméně něco málo se tam vidět dá...
Přílohy
screen-3.jpg
screen-4.jpg
screen-5.jpg
B-534 v akci...
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 20 čer 2010, 23:40

nemate niekto k dispozicii fotky III. serie z letiska v piestanoch? najlepsie s CS znakmi.
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 22 čer 2010, 19:07

Fotkami strojů III.verze na piešťanském letišti asi zrovna moc dláždit nebudeme. Možná Vilo Klabník. Ale přinejmenším jedna známá mašina z Piešťan je. Je to B-534.158, která sloužila u 45.letky LP 3, později u 11. a 12.letky SVZ. Tak, jako prakticky všechny pětistovky, je i tento stroj spojen s řadou zvučných jmen. Stručně:
16.3.1937 1. zálet Oldřich Košař
17.3.1937 škpt.Perníkář a škpt.Semerád kontrolní lety, tentýž den sice vojáci stroj papírově převzali, ale úplná spokojenost asi nebyla, protože
23.3.1937 znovu zálet Rudolf Dalecký
25.3.1937 přezkušovací let mjr. Alexander Hess
30.3.1937 přelet do kbelského leteckého skladu - Košař
Přelet ze skladu k cílovému útvaru si zajišťovali vojáci, stroj přidělen k LP 3 a sloužil u 45.letky protože
8.2.1938 havárie při nouzovém přistání po vysazení motoru u obce Trnávka, západně Hradce Králové, při přeletu Piešťany – Brno – H.Králové – Olomouc – Piešťany, pilotoval velitel 45.letky kpt. Josef Duda /viz.přiložený snímek/
19.5.1938 zálet po opravě Rudolf Dalecký
20.5.1938 kontrolní lety škpt. Kocourek a mjr. Josef Hamšík
25.5.1938 přelet do kbelského skladu opět Košař
další info viz. HT špeciál na B-534 s tím, že po havárii 22.1.1940, byl stroj opraven v závodě Kunovice –
25.3.1941 zálet po opravě pilot Šváb
24.4.1941 kontrolní lety za objednavatele Hodro a Ďumbala
25.4.1941 přelet k útvaru
Přílohy
534.158.jpg
Naposledy upravil Josef Studený dne 27 čer 2010, 10:32, celkově upraveno 2
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod VojtaH » 22 čer 2010, 19:57

Raptor píše:Tolik kolik by se mi líbilo bohužel ne (jsou to povětšinou letové záběry, kokpit bohužel žádný) nicméně něco málo se tam vidět dá...


Díky, aspoň za snahu =;
Hotovo: Bf 109G-6, Focke-Wulf Ta 183 Entwurf III, Ki-61-II Hien
Stavím: Micubiši Ki-83, Nakajima Ki-44

Futó fukutsu.
Uživatelský avatar
VojtaH
 
Příspěvky: 10579
Registrován: 10 zář 2007, 13:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Michal Bradáč » 05 črc 2010, 23:23

Zajímavý článek o četnické Avii a její fotografie je na stránkách Československé obce legionářské:
http://www.csol-mb.net/havarie-letadla- ... d1424.html

Snad to tu ještě nebylo.
Michal Bradáč
 
Příspěvky: 344
Registrován: 30 črc 2004, 18:29
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 06 črc 2010, 10:12

..supr fotky..! Perfekt odkaz..! =D> =D> Díky Michale... [-o<
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 09 črc 2010, 00:43

DOTAZ...copak je tohle za letadlo..??? :x Viz podvozek.. :-k
Přílohy
FM_negativ_02_086_m.jpg
FM_negativ_02_169_m.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Raptor » 09 črc 2010, 00:47

Zdesko, pokud si dobře pamatuju zmínka o téhle vývojové verzi byla v Němečkových Československých letadlech I.Měl to být facelift B-534 se samonosnými podvozkovými nohami a snad i modifikovaným motorem.Dokonce se to tehdy i prezentovalo na nějaké výstavě.Ráno se po tom podívám a hodím sem to co tam je napsáno.
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Jirka Šebek » 09 črc 2010, 04:00

Avia 634,měla to být aerodynamicky vylepšená 534,ale výkonostně jen o málo lepší,tak to nešlo do série,vyrobeny 2ks.zůstali u výrobce na zkoušky kanonu pro B35.
Jirka Šebek
 
Příspěvky: 706
Registrován: 16 bře 2010, 19:23
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 09 črc 2010, 06:09

Nahoře je B634 a dole B-534 jeden z prototypů.

634 měla dva kulomety nad motorem a kanon v uložený v motoru (verze Ycrs). Změny byl ještě v podvozku (nízkotlaké pneumatiky a samonosná konstrukce) a také v lepším (aerodinamičtějším) zakapotování letadla. Existuje ještě snímek prototypu s krytou kabinou ale zase s kolama jako měla B-534...Rychlost stoupla cca o 30 km a to bylo při očekávání B-35 málo nato, aby se měnila zavedená výroba B-534...
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17889
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 23 z 65 • 1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 65

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY