Ištván píše:zdesko píše:..a já se k Vladanovi přidám také jednou otázkou. Nevíte někdo co je zač tato Avie..? Předpokládám,že nátěr není vycucaný z prstu.S civilní imatrikulací znám jen četnické a letouny z Curychu..(u popisu tohoto nátěru stálo,že šedé bylo i horní křídlo. A byly ty doplňky opravdu šedé..? Nebyly žluté..? Díky..
Táto kamufláž sa nachádza aj v knihe Slovenské letectvo 1 (1939-1944) od Juraja Rajninca. Uvádzam doslovnú citáciu popisu:
"Avia B.534-III. séria, výr. č. 158
Paralelne so zavedením nových výsostných znakov na všetkých lietadlách slovenských Vzdušných zbraní sa zmenila aj kamuflážna schéma premaľovaním spodných plôch bledomodrou farbou. Začiatkom roku 1941 sa pre nedostatočnú dielenskú kapacitu Leteckého parku (LP) mnoho lietadiel B.534 presunulo do leteckých dielní v Kunoviciach. Jedným z nich bol aj B.534.158, ktorý po havárii v Pieťanoch 22. januára 1940 nebol schopný lietať a z0stal v LP. Začiatkom roka 1941 bol prevezený do Kunovíc, kde opravené časti lietadla natreli farbou strieborného bronzu a na prelet na Slovensko stroj dostal civilnú imatrikuláciu OK-VOA, ktorou bol v bývalom čs. letectve označený Letov Š.139. Stroj bol na smerovom kormidle označený novým atypickým výsostným znakom a 25. apríla 1941 preletel späť na Slovensko do Trenčianskych Biskupíc. Za pozornosť stojí kriedou napísané výrobné číslo stroja na zvislej chvostovej ploche."
Ja len podotknem, že podľa obrázku spodný náter horného krídla bol šedý s imatrikuláciou OK-VOA.
Tá istá mašina je tam zobrazená už aj v klasickej khaki kamufláži so žltým pásom na trupe. Opäť citujem popisku:
"Ten istý stroj po prelietnutí na Slovensko k LP do Trenčianskych Biskupíc, kde bol natretý štandardnou kamuflážou VZ doplnenou 50 cm širokým jasnožltým pásom na trupe. Stroj bol pridelený letke 13 a operoval v jej zostave v auguste 1941 z letiska Jarmolince na Ukrajine."
Tak vidim keby som cital dalej, tak som si mohol odpustit predchadzajuci prispevok
