Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-534

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 22 z 65 • 1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Miroslav » 09 dub 2010, 22:08

Ištván píše:
zdesko píše:..a já se k Vladanovi přidám také jednou otázkou. Nevíte někdo co je zač tato Avie..? Předpokládám,že nátěr není vycucaný z prstu. :-k S civilní imatrikulací znám jen četnické a letouny z Curychu..(u popisu tohoto nátěru stálo,že šedé bylo i horní křídlo. A byly ty doplňky opravdu šedé..? Nebyly žluté..? Díky.. [-o<


Táto kamufláž sa nachádza aj v knihe Slovenské letectvo 1 (1939-1944) od Juraja Rajninca. Uvádzam doslovnú citáciu popisu:
"Avia B.534-III. séria, výr. č. 158
Paralelne so zavedením nových výsostných znakov na všetkých lietadlách slovenských Vzdušných zbraní sa zmenila aj kamuflážna schéma premaľovaním spodných plôch bledomodrou farbou. Začiatkom roku 1941 sa pre nedostatočnú dielenskú kapacitu Leteckého parku (LP) mnoho lietadiel B.534 presunulo do leteckých dielní v Kunoviciach. Jedným z nich bol aj B.534.158, ktorý po havárii v Pieťanoch 22. januára 1940 nebol schopný lietať a z0stal v LP. Začiatkom roka 1941 bol prevezený do Kunovíc, kde opravené časti lietadla natreli farbou strieborného bronzu a na prelet na Slovensko stroj dostal civilnú imatrikuláciu OK-VOA, ktorou bol v bývalom čs. letectve označený Letov Š.139. Stroj bol na smerovom kormidle označený novým atypickým výsostným znakom a 25. apríla 1941 preletel späť na Slovensko do Trenčianskych Biskupíc. Za pozornosť stojí kriedou napísané výrobné číslo stroja na zvislej chvostovej ploche.
"
Ja len podotknem, že podľa obrázku spodný náter horného krídla bol šedý s imatrikuláciou OK-VOA.

Tá istá mašina je tam zobrazená už aj v klasickej khaki kamufláži so žltým pásom na trupe. Opäť citujem popisku:
"Ten istý stroj po prelietnutí na Slovensko k LP do Trenčianskych Biskupíc, kde bol natretý štandardnou kamuflážou VZ doplnenou 50 cm širokým jasnožltým pásom na trupe. Stroj bol pridelený letke 13 a operoval v jej zostave v auguste 1941 z letiska Jarmolince na Ukrajine."



Tak vidim keby som cital dalej, tak som si mohol odpustit predchadzajuci prispevok :-)
Miroslav
 
Příspěvky: 521
Registrován: 22 srp 2005, 23:44
Bydliště: Calgary
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Miroslav » 09 dub 2010, 22:22

zdesko píše:No,zaplaťpánbu za tuhle fotku..! Já už na těchto dvou fotkách (příloha) viděl,že to není plech protože to kopíruje dost okatě žebra..ale už jsem to nechtěl rozviřovat. S argumenty a vysvětlovýním od ostatních jsem nesouhlasil,leč přesvědčit je nebylo v mých silách. Neměl jsem dostatečný důkaz. Tohle už důkaz je..! A parádní..! ;-I Na Tvé fotce Josefe je dokonce vidět nejen jakési ocvočkování kolem dokola,ale i to,že je ten obdélník kolem dokola obšitý.. :wink: Jenom ten smysl tohoto "malého světlého území" mi i nadále uniká.. :-k Asi jo..asi se sem mohlo šlapat..ale je to proklatě malinký..! Snad jen,že to nebylo určený ke šlapání,ale k "odkládání"..třeba právě té konve s olejem a podobně.. Když už bylo té práce na křídle víc a pozemní personál byl nucen se kolem trupu pohybovat i po křídle,tak se přes křídlo..(a to už jsem jednou říkal) natáhla dřevěná rohožka. To mám v kompu znázorněno bohužel jen na kitu,ale fotka skutečného letounu s touto rohožkou na křídle existuje..!

Tu drevenu rohoz pre mechanikov vidiet na nejake forke slovenskeho personalu. Skusim si spomenut kde to je:-).
Miroslav
 
Příspěvky: 521
Registrován: 22 srp 2005, 23:44
Bydliště: Calgary
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 09 dub 2010, 22:26

..to bude asi ta samá fotka,co mám..ale nemůžu jí najít..no,teda spíš..: "Ještě jsem jí nenašel"..snad proto,že jsem jí nehledal.. :grin:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Michal Bradáč » 09 dub 2010, 22:48

zdesko píše:Tak jsem koukal na ty výkresy křídla a díl o kterém se bavíme je díl 30(Le40930)..a je nazvaný "stupačka"..bez udání materiálu.. #-o No,nes..lo by nás to..? :-k Takže gumááá..!! :D


Tak jsem se zeptal jednoho vydavatele a ten mi řekl, že je to plech potažený flanelem a pak přelakováno... :grin:
Michal Bradáč
 
Příspěvky: 344
Registrován: 30 črc 2004, 18:29
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod espana » 10 dub 2010, 07:18

Myslíte toto foto ?
Přílohy
HT model -B.534.jpg
HT model - B-534
espana
 
Příspěvky: 505
Registrován: 09 zář 2009, 07:46
Bydliště: Košice, Sofijská 27
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod biboli » 12 dub 2010, 11:30

:?: Je tohle Zacharova Avia 534 4. verze po nouzovém přistání 24.3.1939 ? Je vidět žlutý kužel vrtule, bomby na závěsnících,

pozični světla...
Přílohy
Zachar 24.3.1939 .jpg
biboli
 
Příspěvky: 40
Registrován: 22 srp 2009, 13:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Lonestar » 16 kvě 2010, 17:34

Měl bych laický dotaz na odborníky:
V zadní části podtrupové vany je (v místě. kde je uvnitř chladič) širší pás, který je ve všech návodech modelů uveden zbarvením "hnědý".
Co to je? Z čeho to je a proč je to zrovna "hnědé"? Kůže? Bakelit? Nebo je ten kov (bronz, mosaz) a uváděná hnědá je blbě?
Build what YOU want, the way YOU want to, and above all - have fun!
ХУ А Ю ТУ ФАКИН ЛЕКЧА МИ ???
Uživatelský avatar
Lonestar
 
Příspěvky: 3420
Registrován: 16 črc 2004, 20:05
Bydliště: Botenwald bei Stauding
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Pavel Klouček » 16 kvě 2010, 17:53

Lone pocitově bych řekl, že by to mělo být přímo mosazné tělo chladiče, ale tady máš fotku kbelské, kde je to opravdu natřené jakousi hnědou světlejší než vrchní khaki.
Přílohy
B534 chladič.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7460
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Lonestar » 16 kvě 2010, 19:14

Pavel Klouček píše:tady máš fotku kbelské, kde je to opravdu natřené jakousi hnědou světlejší než vrchní khaki.

kbelskou bych v tomto případe za bernou minci nebral, AFAIK je to jen rekonstrukce...

Pavel Klouček píše:pocitově bych řekl, že by to mělo být přímo mosazné tělo chladiče

no já právě taky - jiné logické vysvětlení mě nenapadá...
Build what YOU want, the way YOU want to, and above all - have fun!
ХУ А Ю ТУ ФАКИН ЛЕКЧА МИ ???
Uživatelský avatar
Lonestar
 
Příspěvky: 3420
Registrován: 16 črc 2004, 20:05
Bydliště: Botenwald bei Stauding
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 16 kvě 2010, 20:48

..je to přesně tak..je to samotné těleso chladiče..ostatní je pak doplňující hliníková kapotáž..
Přílohy
Avia B-534-1_det-b01b.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Lonestar » 16 kvě 2010, 21:03

zdesko píše:..je to přesně tak..je to samotné těleso chladiče..ostatní je pak doplňující hliníková kapotáž..


a zbarvení? pořád logičtěji vychází kov (mosaz? bronz? měď?), než "hnědá"
Build what YOU want, the way YOU want to, and above all - have fun!
ХУ А Ю ТУ ФАКИН ЛЕКЧА МИ ???
Uživatelský avatar
Lonestar
 
Příspěvky: 3420
Registrován: 16 črc 2004, 20:05
Bydliště: Botenwald bei Stauding
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Olda Malý » 17 kvě 2010, 11:17

Jsou tam některé notoricky známé, ale to snad nevadí:
http://archiv.letecke-muzeum.cz/fotoarchiv-album04.php
https://www.facebook.com/profile.php?id=100086948331498
https://www.airmastr.com/
Uživatelský avatar
Olda Malý
 
Příspěvky: 484
Registrován: 05 srp 2009, 23:13
Bydliště: Hrabová na Moravě
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Jirka z Hranic » 17 kvě 2010, 12:24

Lone, řekl bych, že to právě má být stářím degradovaná barva nějaké mosazi (já jsem to sice dělal takovou nemastnou hnědočervenou, ale bral jsem to jako na staré střeše kostela, že je to zašlý kov). Určitě bych to nedělal sytě tmavou hnědou. Zkus mosaz a přefiltrovat rezavou nebo tak něco. :-k :grin:
Marina Veneta čekatel a obdivovatel
Na stole: P-40, He-162, Mosquito
Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2
KPM Apolo Kopřivnice
http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Uživatelský avatar
Jirka z Hranic
 
Příspěvky: 3674
Registrován: 12 bře 2008, 14:40
Bydliště: Hranice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 17 kvě 2010, 14:19

Lonestar píše:
zdesko píše:..je to přesně tak..je to samotné těleso chladiče..ostatní je pak doplňující hliníková kapotáž..


a zbarvení? pořád logičtěji vychází kov (mosaz? bronz? měď?), než "hnědá"


..jestli má někdo v okolí starou "Hundrtku"..teda Škodovku stovku, tak si vyfoť chladič a podle toho bys měl chytat ten odstín..většinou ty chladiče už nebývají natřené..pokud nechytneš někoho, kdo tam má novej, nebo generálkovanej..ty bývají natřené šedě.. :-k Jinak má pravdu "Jirka z Hranic"..barevně použít "mosaz" s filtrama...
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod PantherG » 20 kvě 2010, 03:16

Měl bych dotaz na znalce "pětistovek"....

Omlouvám se,že ničím tak krásné éro stavbou v rádoby mobilizačním zbarvení (What if "stračena"),ale s kolegou Raptorem řešíme napínáky výztužných lan. Pořád se nějak nemůžeme dohodnout,kde byměly být....
Pokud by byl někdo tak laskav a osvětlil tuto otázku.... [-o< [-o< [-o<
Jestli to bylo pevně dané....či snad záleželo na mechanicích,který konec kam dali.... :-k
Předpokládám totiž,že napínáky byly jen na jednom konci...... :arrow:
Obrázek
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš.....
Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Uživatelský avatar
PantherG
 
Příspěvky: 15591
Registrován: 25 lis 2005, 13:18
Bydliště: Hulín,Morava
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 22 z 65 • 1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 65

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY