Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-534

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 3 z 65 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Jirka Bláha » 09 lis 2009, 15:36

zdesko píše:..a teď bych rád poprosil znalce o pomoc s identifikací této Avie..! Imatrikulace na ní je OK-PAR..a tváří se jako četnická.. :-k JENŽE..! Imatrikulaci OK-PAR v době služby u četnictva nosily celkem dvě Avie..: První byla B534.192-ta sloužila u četnictva od 12.června 1937 v Hradci Králové..a druhá byla B534.371 a ta sloužila od 11.června 1938 v Klatovech. Technika,stojící okolo této OK-PAR výmluvně napovídá,že se už nějaký pátek 30-tá léta nepíšou..! :-k Mě to připadá,jako fotomontáž s postaveným kitem.. :?:





Je to fotomontáž. Bylo to otištěno v nějakém starém LK nebo Modeláři.
Jirka Bláha
 
Příspěvky: 164
Registrován: 11 úno 2008, 16:19
Bydliště: Most
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod jabo » 09 lis 2009, 15:53

No v jedný knížce(asi Lietadla),je skoro totožná fotka,kde píšou,že je to nelítající maketa Avie :arrow:
Uživatelský avatar
jabo
 
Příspěvky: 297
Registrován: 05 bře 2009, 19:28
Bydliště: Náměšt nad Oslavou
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod robes12 » 10 lis 2009, 11:25

To není kit, ale RC model, kdysi se o něm psalo v Modeláři. A ty OK-PAR byly opravdu dvě.


zdesko píše:..a teď bych rád poprosil znalce o pomoc s identifikací této Avie..! Imatrikulace na ní je OK-PAR..a tváří se jako četnická.. :-k JENŽE..! Imatrikulaci OK-PAR v době služby u četnictva nosily celkem dvě Avie..: První byla B534.192-ta sloužila u četnictva od 12.června 1937 v Hradci Králové..a druhá byla B534.371 a ta sloužila od 11.června 1938 v Klatovech. Technika,stojící okolo této OK-PAR výmluvně napovídá,že se už nějaký pátek 30-tá léta nepíšou..! :-k Mě to připadá,jako fotomontáž s postaveným kitem.. :?:

Uživatelský avatar
robes12
 
Příspěvky: 343
Registrován: 02 led 2009, 18:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 10 lis 2009, 13:10

...ono to u četnictva zas taková výjimka nebyla,že pod stejnou imatrikulací se dají nalézt dvě různá letadla. Bylo to proto,že letouny četnictvo "nevlastnilo",ale byly jim pronajaté..a když šel stroj do garančky,nebo opustil četnictvo z jiných příčin,tak se přidělená imatrikulace přenesla na jiný letoun... :arrow: Je například známá fotka,kde stojí vedle sebe dvě Škodovky (Dewoitine) D.I a obě mají shodnou imatrikulaci..zde konkrétně OK-PAB (což je i obtisková verze kitu).. Zároveň tímto díky za informaci o té PAR-ce.. [-o< [-o< ..přidávám obrázky obou zmiňovaných OK-PAR
Přílohy
Avia B-534-4_cetnictvo-(OK-PAR)-No534,195-a01(od 12 června 1937 u ČLH Hradec Králové).jpg
Avia B-534-4_cetnictvo-(OK-PAR)-No534,371-a01(od 11 června 1938 u ČLH Klatovy).jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 10 lis 2009, 13:43

..další dublované Avie lze v našich končinách dohledat v tomto výtvarném provedení..takže jak to s OK-PATkama je to nevím,anžto nemám jejich fotky.. :x Na kresbě Pana Balouse je B534.197 a na "Eduardím návodu" je B534.199.. :arrow: ..tahle PATka od Eduardů se tu už probírala při jedné stavbě..a vzhledem k tomu,že má vojensky stříbrný spodek,tak někteří lidé předpokládají,že nebyla vůbec přetřená tou četnickou šedí,ale zůstala v původní vojenské khaki..(možná jen po nějakou dobu.. :-k )
Přílohy
Avia B-534-4_cetnictvo-(OK-PAT)-No534,197-color01.jpg
Avia B-534-4_cetnictvo-(OK-PAT)-No534,199-color01(červen 1937-září 1938 Hradec Králové).jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 10 lis 2009, 18:35

Chlapci, nehledejte v tom žádná mystéria a v žádném případě se nespoléhejte na malůvky, které nejsou doloženy fotografiemi. Letoun B-534.197 OK-PAT neexistoval. Stroj výrobního čísla 197 měl imatrikulaci OK-PAU a sloužil u ČLH Liberec od 12.6.1937 do 26.4.1938, kdy jej havaroval npor. Josef Jaške na letišti Kbely. Stroj je zachycen na několika snímcích právě z této havárie. Pokud se týká letounu B-534.199 OK-PAT, který sloužil od 12.6.1937 do 24.9.1938 u ČLH Hradec Králové, jeho fotku jsem nikdy neviděl. Domnívám se, že záhada ve zbarvení spodních ploch stříbrnou barvou je velmi jednoduchá. Ten, kdo zpracovával návody pro Edí stavebnici se prostě v tom hektickém kvaltu spletl. Byl jsem požádán o shlédnutí a připomínkování těchto materiálů. Obsahovaly řadu chyb a já jsem tuto další v časové tísni a s vědomím, že fotka na stroj neexistuje, prostě přehlédl !!! Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!
Těch „dublů“ bylo ale u četníků víc. Známý OK-PAR ne v.č.192, ale 195 a dále 371, OK-PAF 194 a 370, OK-PAU 197 a 386, OK-PAV 198 a 387, OK-PAX 196 a 372, OK-PAS později „papírově“ v.č.196 a dále 339. Ještě do toho zasahovaly i imatrikulace jiných typů, ale to už bychom se dostali někam mimo téma.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 10 lis 2009, 19:52

..pravda..! Je to B534.195..! #-o Ale u fotky mám ten popis správně a i číslo na letounu je dostatečně čitelný.. :arrow: A pak,že oko není pí..ča-oko prej vidí..! No,při psaní bylo to moje oko kdovíkde.. :?
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 13 lis 2009, 09:11

Tak neco na "okuk" :arrow:
Přílohy
photos50e.jpg
AviaB-534_50d.jpg
B534_13x4.jpg
B-534_13x1.jpg
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17886
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 13 lis 2009, 09:28

Tady neco do tematu ale od SVZ (myslim ze drobit avku do ruznejch temat je skoda)
Přílohy
B534_SVZ.jpg
Bk-534_13x2.jpg
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17886
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 13 lis 2009, 09:32

A tady neco od nemcu a fakt me nekamenujte ale to letadlo je tak pekny ze si nemuzu pomoct...
Přílohy
B534_13x3.jpg
Bk534_13x5.jpg
Bk534_luft_13.jpg
Avia_B-534_TC.jpg
Tohle je celkem rarita, Avia prvniho priovedeni s kapkovitou kabinou
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17886
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 16 lis 2009, 00:22

..tak jsem si tak prohlížel všechny možný postavený kity Avií B-534-rek..a všimnul jsem si jednoho detailu,který takřka všichni bez výjimky ignorují.. :-k Jedná se o obdélníkové panely na spodních křídlech,které jsou na tomto schématu pod číslem "20"..nadepsaný jako "přístupový panel".. :arrow: Nevím,jak četnické stroje...ale vojenské mají tento panel takřka "bez výjimky" v barvě kovu..! Stejně jako vrchní část kapot kol.. :-k Ty kapoty už jsou na kitech barvený vcelku vždy správně..ale panely na křídlech mají všichni,kdo Avii postavili, barvené kamuflážní barvou..(včetně mě..! #-o ) Zatím jsem je našel natřené pouze u prototypu první serie..jinak jsou vesměs nenabarvené..!!(výjimku tímto nevylučuju..a jak jsem řekl,nevím,jak to měly četnické Avie..?) Jinak vojenské češky,slovenky,němky..od první serie až po Bk-534..nenabarveno..! :-k ..jo,a dokonce i Avie,které se zúčastnily závodů v Curychu v r.1937 je mají také nenatřené..
Přílohy
Avia B-534-4_det-b01a.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 16 lis 2009, 01:01

..a pak mám zase otázku pro znalce Avií..: Normálně se uvádí,že od stroje B.534.48 se přestaly do křídel montovat kulomety a zbytek první serie..(respektive prvního provedení) se už dodával jen se dvěma kulomety..tedy v s těmi v trupu.. :arrow: Jenže..! Například na havarovaném letounu B534.8 (4lp "A4") také žádné křídelní zbraně nejsou vidět..?! Místo toho má na pravém křídle..ale blíže k trupu něco,co spíš vypadá jako fotokulomet.. :-k Dále B534.27 (E8)..také beze zbraní v křídlech..B534.32..taky nic..B534.36 (krabičková obtisková verze-"A3")..taky nic..B534.37..taky beze zbraní v křídlech..! A to jsem ještě vynechal pár kusů,které mám jen jako barevné bokorysy a jsou také beze zbraní v křídlech.. :wink: Tak jak to tedy je..? A v souvislosti s tím,co jsem napsal výše..mají tyto stroje místa po zbraních zaplechované a plechy jsou zatřené kamuflážní barvou..ovšem kryt "č.20"..je stále nenatřený..!! Tak na to pozor..! :-D
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 16 lis 2009, 10:51

Zdesko, chce to trochu samostatně myslet. Ze stejného důvodu, pro který se upustilo od osazování křídelních lulometů na strojích vycházejících z výroby /chvění křídel při střelbě,nepřesnost střelby/ se ze strojů, které už byly ve službě, křídelní kulomety sundávaly. Proto ty stroje s nízkými výrobními čísly, které původně ty kulomety měly, je na pozdějších snímcích už nemají.
A pak - nesmíš věřit každé ptákovině, kterou někdo někam napíše. Ten panel na spodním křídle není žádný přístupový panel. K čemu by tam asi ten přístup byl? Na modernějších strojích tam bývá nápis "jen zde šlapati". Kam si asi ten chlap, co plnil nádrže palivem měl stoupnout? To měl to plátno na křídle prošlápnout? Proto se to taky nenatíralo. Jednak aby to bylo nápadně blbuvzdorné a jednak by se to stejně hned ošlapalo do kovu.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 16 lis 2009, 12:33

..no,vážený Josefe,samozřejmě mě to při mém samostatném myšlení napadlo..jak s těma kulometama,tak s tím producírováním se mechaniků po křídlech.. :-k Jenže..! Sundat zbraně není jen tak..taky vím,že většina letadel,která je tam měla z výroby,je tam prostě měla až do svého soudného dne..! Gladiátoři,Fiaty..atd. Nehledě na to,že následující trend šel právě tímto směrem..umísťovat zbraně do křídel.. Takže sundat zbraně,je prostě věc podléhající řádnému rozkazu..po řádném vyhodnocení celé situace.. :wink: A na to se ptám..! Protože to vypadá,že se sundavaly při nácviku bombardování..? Tzn..z modelářského hlediska..jestli je to opravdu pravda..?? Jestli,když měla Avie pumové závěsníky,tak jestli mohla mít i zbraně v křídlech...? je samozřejmě známá fotka B534.7,kde je vyfocená s plnou výzbrojí,ale to je nějaká "portrétovka" z továrny,takže vcelku nic nevypovídající.. Tak a teď k těm obdélníkům..: Jen jsem poukazoval na to,že mají zůstat v barvě kovu..na co sloužily je vcelku šumafuk.. :-k Samostatně jsem vymyslel,že by mohly krýt zámky křídla k trupu,nebo čertví co.. Akorát Ti mě nenapadlo,co by tam asi tak ten mechanik denodenně dělal..?? Plnil olej..? No,to by musel bejt hadí muž..protože hrdlo je poměrně nízko..obdélník zase poměrně malý,takže se na něj vejde jen ta konev a motorář by buď visel na výztužných drátech,nebo by stál prostě na místě,kde je plátno..! :-k Přitom tato činnost by byla mnohem pohodlnější,kdyby stál na předním kole,nebo prostě na stoličce před křídlem.. Ještě by teoreticky z tohoto místa mohl zbrojíř kontrolovat správné zavedení nábojového pásu do kulometu v trupu.(v bouli na trupu byla krytka)..ale to by nesměl zavrávorat,jak praví jeden rádce v televizní pohádce...což platí i pro umývání okna..protože i větrný štítek je prostě daleko.. Takže..: Tyhle obdélníky nejsou rozhodně místo,kde by denodenně někdo špacíroval a systematicky odíral barvu.. :-k Těch míst na Avii,kde dostávala barva zabrat mechanickým opotřebením je rozhodně víc,než toto "území" a přesto natřená byla.. Kromě toho..když už se musel někdo producírovat po křídle,tak na to byly vyrobené roštové dřevěné chodníčky..které zasahovaly od náběžky,až po odtokovku... Takže to nebudeme rozebírat..a prostě si jen připomeneme,že Avie B-534 a Bk-534 měly kromě vrchní části kapot kol ještě jedno místo,které nebylo natřené..a to jsou tyto obdélníky na křídlech..! :wink:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 16 lis 2009, 13:00

To Zdesko co se týče křídelních kulometů souhlasim s Josefem. Byly odmontovány jednak pro vibrace při střelbě, za druhé natahovaly se už (a jedině) na zemi což se pokladalo za nevýhodu. Obecně je známo že zbraně umístěné v trupu (nebo blízko něj) jsou pro střelbu výhodněnjší (zěměřujete celým letounem) odpadává harmonizace střelby atd..Navíc jestli si pamatuji dobře křídelní kulomety měly méně nábojů...

Jinak přidávám další fotku novější kabiny na 534 kterou jsem včera s kamarády vydražil...
Přílohy
B534_15x1.JPG
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17886
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 3 z 65 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 65

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY