Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-534

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 18 z 65 • 1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Raptor » 31 led 2010, 23:19

Pánové, vzhledem k tomu že jsem se také zařadil mezi stavitele B-534 (IV.série) měl bych na vás jakožto na odborníky několik dotazů (půjde sice o what-if provedení z bojů proti okupantům nicméně nepůjde o žádnou zásadnější přestavbu)

1)Existují záběry strojů poškozených v boji?Konkrétně mi jde o letouny prostřílené nepřátelskou protiletadlovou palbou nebo obrannou palbou nepřátelských letounů.Rád bych svou 534 oživil několika průstřely z kulometu MG-17 (konkrétněji průstřel v horní třetině palivové nádrže s malým únikem paliva, průstřel krytu kulometů, poškození baldachýnových vzpěr a konečně průstřel trupu skrz palubní desku končící v levé horní části pilotovy sedačky-navíc vyrobím několik "záplat" na již opravených poškozeních plátna ocasní části a křídel) nicméně trochu se s tím peru a sbírám inspiraci ovšem zatím se mi nepodařilo nalézt fotku jakékoli B-534 poškozené jinak než při havárii (a dost dobře pochybuju že by se palbou poškozená B-534 u SVZ nebo u povstalců neobjevila).

2)Z jakého materiálu byly vyrobeny lyže používané na B-534?V jakém byly zbarvení?

3)Jaký byl přístup k lékárničce v letounu?Byl pod odnímatelným panelem nebo byla k vyjmutí pouze "destruktivním" způsobem (konkrétně mi jde o to zda by bylo možné aby ji technik po přistání letounu se zraněným pilotem mohl rychle vyjmout a použít k jeho ošetření či nikoli)?Co bylo v její výbavě?

4)Existuje detailnější fotka na dýchač používaný v B-534 a jeho uchycení ke kyslíkové soustavě letounu?Jak byla spojena kukla pilota s radiostanicí a jak byla tato ovládána, respektive kde byl její ovládací panel?

5)Existuje fotka palubní desky s namontovanými přístroji zezadu?konkrétně mi jde o provedené kabelových spojů od přístrojů k motoru a snímačum.

Předem díky za pomoc.
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod biboli » 01 úno 2010, 13:41

cocpit IIversion probably.jpg

Pohled do otevřeného kokpitu, pod přístrojovku,
snad 2.version.
biboli
 
Příspěvky: 40
Registrován: 22 srp 2009, 13:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 01 úno 2010, 13:50

perfektne. a co to tam vlastne je?:)
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 03 úno 2010, 21:24

Vracím se ještě k těm "bílým" obdélníkům na křídlech. Nebylo jisté,zda je měli světlé i četnické Avie,které při nástupu do služby dostaly svojí vlastní "uniformu"..takže alespoň na jedné fotce je vidět,že i zde zůstal onen obdélník hodně světlý.. :arrow: A jen poznámku..: Avie BH-21 je měly taky..!
Přílohy
Avia B-534-4_cetnictvo-(OK-POP)-a01.jpg
Avia B-534-4_cetnictvo-(OK-POP)-color02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Michal Bradáč » 04 úno 2010, 10:49

zdesko píše:Vracím se ještě k těm "bílým" obdélníkům na křídlech. Nebylo jisté,zda je měli světlé i četnické Avie,které při nástupu do služby dostaly svojí vlastní "uniformu"..takže alespoň na jedné fotce je vidět,že i zde zůstal onen obdélník hodně světlý.. :arrow: A jen poznámku..: Avie BH-21 je měly taky..!


Něco podobného jsem psal před časem - škoda, že mi nikdo neodpověděl...

Michal Bradáč píše:Možná by se dalo zjistit jak to dělala Avia u jiných typů, např. Ba-33? Ta zas není generačně nějak moc vzdálená B-534. Skáčeme z plechu na plátno ke gumě a nakonec zjistíme, že to bylo slepené všechno dohromady...

Přílohy
B33_4.jpg
Michal Bradáč
 
Příspěvky: 344
Registrován: 30 črc 2004, 18:29
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 04 úno 2010, 11:33

..jak praví klasik..: "Když on člověk jedno pro druhý zapomene..!".. :grin:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 04 úno 2010, 11:57

Ano, chlapci. Ba-33 to měla na spodním křídle taky. Jak nám to pomůže?
Naposledy upravil Josef Studený dne 04 úno 2010, 14:33, celkově upraveno 1
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 04 úno 2010, 12:03

Josef Studený píše:Ano, chlapci. Ba-33 to měla taky na spodním křídle taky. Jak nám to pomůže?


..no,přece,když bude mít někdo lepšejší fotku tohoto místa na některém z těchto letounů,tak by se dalo vykoukat,co to tam vlastně je..Guma?..Plech..? apod... :-k
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Michal Bradáč » 04 úno 2010, 12:12

zdesko píše:
Josef Studený píše:Ano, chlapci. Ba-33 to měla taky na spodním křídle taky. Jak nám to pomůže?


..no,přece,když bude mít někdo lepšejší fotku tohoto místa na některém z těchto letounů,tak by se dalo vykoukat,co to tam vlastně je..Guma?..Plech..? apod... :-k


...anebo příručku, nebo výkres...

Nevíte kdo a za kolik koupil minulý týden tu příručku na Avii B-534? Nějak mi ta aukce na Aukru utekla! :cry:
Michal Bradáč
 
Příspěvky: 344
Registrován: 30 črc 2004, 18:29
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Pavel Soukup » 04 úno 2010, 13:19

Michal Bradáč píše:
zdesko píše:
Josef Studený píše:Ano, chlapci. Ba-33 to měla taky na spodním křídle taky. Jak nám to pomůže?


..no,přece,když bude mít někdo lepšejší fotku tohoto místa na některém z těchto letounů,tak by se dalo vykoukat,co to tam vlastně je..Guma?..Plech..? apod... :-k


...anebo příručku, nebo výkres...

Nevíte kdo a za kolik koupil minulý týden tu příručku na Avii B-534? Nějak mi ta aukce na Aukru utekla! :cry:


Myslíte toto: http://aukro.cz/item898665063_letectvo_cs_armada_avia_b_534_letadlo_manual.html ?
Dokončeno 2013: Mi-24 Hind (Italeri, 1/72), Avia B-35.2 (RS Models, 1/72), A319 (Revell, 1/144), L-60 Brigadýr (AZ Model, 1/72), Aero C-104 (MGD Models, 1/72)
Rozestavěno:Il-18 (AZ Model, 1/144), Junkers Ju 52 (Eduard, 1/144), Miles Magister (RS Models, 1/72), Zlin Z 281 (AZ Model, 1/72), Il-28 (Bílek, 1/72)
Uživatelský avatar
Pavel Soukup
 
Příspěvky: 457
Registrován: 09 bře 2006, 06:56
Bydliště: Kostelec u Jihlavy
  • WWW
  • ICQ
  • YIM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Michal Bradáč » 04 úno 2010, 15:40

Ano, to je ta aukce.
Michal Bradáč
 
Příspěvky: 344
Registrován: 30 črc 2004, 18:29
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 07 úno 2010, 09:29

To se nám sem hrnou detailní záběry příslušných partií spodního křídla s chodníčky u B-21 a Ba-33, že chlapci? Už chápete proč jsem se ptal, jak nám konstatování, že to u těchto typů bylo řešeno obdobně pomůže? Ony to měly všechny Avie a nejen ty, ale prakticky všechny dvojplošníky tohoto období řešeno stejně. Jen se lišil tvar a varírovala barva materiálu. Ne vždy to bylo tak světlé jako u B-534. Myslím, že duralový plech můžeme spolehlivě vyloučit, ten sloužil jen jako podložka pod plátnem. Favoritem zůstává guma. Jen by to chtělo získat nějaké potvrzení.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Michal Bradáč » 08 úno 2010, 00:03

Josef Studený píše:To se nám sem hrnou detailní záběry příslušných partií spodního křídla s chodníčky u B-21 a Ba-33, že chlapci? Už chápete proč jsem se ptal, jak nám konstatování, že to u těchto typů bylo řešeno obdobně pomůže? Ony to měly všechny Avie a nejen ty, ale prakticky všechny dvojplošníky tohoto období řešeno stejně. Jen se lišil tvar a varírovala barva materiálu. Ne vždy to bylo tak světlé jako u B-534. Myslím, že duralový plech můžeme spolehlivě vyloučit, ten sloužil jen jako podložka pod plátnem. Favoritem zůstává guma. Jen by to chtělo získat nějaké potvrzení.


Ale to víme taky! My jsme jen mysleli, že vytáhnete Josefe ( nebo někdo jiný ) ze svých tajných fondů kusovník, nebo tovární výkresy na např. Ba-33 a řeknete nám: "Ták mládenci, bylo to z toho, nebo z toho!" :(
Michal Bradáč
 
Příspěvky: 344
Registrován: 30 črc 2004, 18:29
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 08 úno 2010, 10:20

Pokud jsem si všiml, tak výkres s pozicemi a rozpiskou už tady byl vytažen. Jen ten materiál tam zrovna podle zákona schválnosti jaksi chybí. Je to na Vás pane Bradáči.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 12 úno 2010, 09:45

ako je to so zavesnikmi bomb? na niektorych fotkach su, na niektorych nie. vacsinou ale namontovane su.

neviem, ci ich mam na cisla 149 a 243 dat...
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 18 z 65 • 1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 65

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY