Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Škoda D.1

Odeslat odpověď
Příspěvků: 22 • Stránka 2 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Re: Škoda D.1

Příspěvekod Pavel Klouček » 02 říj 2010, 20:01

Jedna z vlastní zahrádky, kraksna D1.16 ze dne 23.4.1931 na letišti Hradec Králové.
Přílohy
d1 i5.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7459
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Škoda D.1

Příspěvekod zdesko » 02 říj 2010, 20:03

díky jedné fotce jsem zjistil, že ten ročník HPM je 2002..a tady, kdyby ses rozhodl kit "omotorovat"... :-D
Přílohy
Dewoitine D-001 Škoda_00a.jpg
Dewoitine D-001 Škoda_00a1.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Škoda D.1

Příspěvekod zdesko » 02 říj 2010, 20:10

Pavel Klouček píše:Jedna z vlastní zahrádky, kraksna D1.16 ze dne 23.4.1931 na letišti Hradec Králové.


..a tahle je v HPM také ztvárněná barevně..akorát je u několika barevných krezeb poznámka, že tam schází podpěra pod VOP, kterou snad měla mít druhá serie postavených Škodovek a tak i barevný bokorys na tento letoun tu vzpěru nakreslenou nemá i když, jak dokládá fotka jí letoun měl.
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Škoda D.1

Příspěvekod Kuča » 02 říj 2010, 20:11

zdesko píše:díky jedné fotce jsem zjistil, že ten ročník HPM je 2002..a tady, kdyby ses rozhodl kit "omotorovat"... :-D


Parádní fotky =D> U té prvé fotky má letoun kola s výplety :shock:
Tomáš Kučera, 39 let
Uživatelský avatar
Kuča
 
Příspěvky: 404
Registrován: 24 srp 2009, 18:08
Bydliště: Rožmitál/Rosental
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Škoda D.1

Příspěvekod Pavel Klouček » 04 říj 2010, 11:08

Zdesko bacha, v tom HPM je jiná mašina s výrobním číslem 12. Na mé fotce je D1.16. Dvanáctka ji nahradila jako I5, když šestnáctka odešla po téhle kraksně do opravy. Když si porovnáš fotky, tak se i v detailech liší, např. mají jinak provedeného lva ve znaku a tuším i to I5 je trochu jiné.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7459
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Škoda D.1

Příspěvekod Milan Holzapfel » 04 říj 2010, 12:10

zdesko píše:..v tom HPM je barevně ztvárněná i Škodovka, která je zachycená na jedné z Tvých fotek..

Mnozí, tuším mezi nimi byl i Jan Krumbach, se domnívají že barva ocasní části této mašiny byla spíše modrá (stejně jako lev nebo lem kokard).
"Myslel jsem, že blbě vidím a .. doktor mi to potvrdil. Teď už v klidu stavím tak jak vidím!"
Rozestavěno (některý už dlóóuho): čs. Spitfire LF Mk.IXe 1/32 , Bloch MB 152C.1, 1/32, P-51D Mustang, 1/32 - Dragon
Uživatelský avatar
Milan Holzapfel
 
Příspěvky: 5415
Registrován: 28 zář 2006, 20:30
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Škoda D.1

Příspěvekod Josef Studený » 06 říj 2010, 08:26

Chlapci, s těmi vzpěrami pod výškovkou to bylo následovně:
První stroje byly dodány ještě před koncem roku 1928 k LP 1, kde jimi byla postupně vybavována 36.letka. Všechny nové stroje byly z výroby bez vzpěr, ale to se mělo změnit po události, která se odehrála nad Mělníkem 22.8.1929. Čet.p.p.l. Richard Krabec na stroji D-1.12, při sestupu z výškového letu, ucítil asi ve výši 4000m náraz, který mu vyrval řídící páku z ruky a stroj se naklonil doprava. Situaci ale zvládl a se strojem přistál na letišti Kbely. Jak vypadaly po přistání ocasní plochy dokladuje přiložený snímek. Vyšetřovací komise konstatovala, že „ … materiál dobré kvality, ale slabě dimensován.“ Po tomto incidentu byly stroje staženy z provozu do továrny Avia, kde byly ocasní plochy zesilovány a mj. opatřeny vzpěrami VOP. Tato situace měla také za následek to, že když zahájil k 1.9.1929 činnost LP 4, zůstala jeho 40.letka, která vznikla přečíslováním 36.letky LP 1 a jejím převedením k LP 4, bez letadel, protože všechny její stroje byly na přestavbě v Avii /mimochodem, trupové označení písmenem CH si letka dočasně ponechala v obou plucích, na letadlech se měnil jen plukovní znak/. Fabrika byla vytížena jinými úkoly a tak práce probíhaly pomalu. Změny byly provedeny na všech strojích s výjimkou D-1.10, který byl již zrušen po havárii /čet. Doubek se při přistání na letišti Kbely 26.6.1929 „sešel“ se strojem Ab-11.8 a letoun musel být zrušen/. První stroj po rekonstrukci byl zalétán až 8.1.1930 /D-1.11/ a poslední 18.11.1930 /D-1.21/. Takže -¨všechny mašiny sloužící po tomto datu u LP 4, VLU, ČLH atd. byly opatřeny vzpěrami VOP!!! Na snímcích to obvykle uniká pozornosti, protože jsou většinou ve stínu výškovky.
Přílohy
Krabec.jpg
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 22 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY