Jan_K píše:vickerplan.jpg
Tohle je anglická verze Vickerse, která nemá s Vickersema v Avii nic společného..
My jsme používali tzv. francouzkou verzi Vickersů, které byly poněkud rozdílné. Problém je v tom, že nabití zbraně pořádně nepasuje ani u té francouzké verze, tak jak je kreslené vyústění do přístrojové desky. Další malér je v tom, že na fotkách Avií není vůbec vidět synchronizace, ani způsob odpalování. No a vlastně není vidět ani to samotné natahování...! Samotné kulomety měly pod sebou dřevěnou desku na které skoro ležely (lafety jako takové z desky vykukovaly jen málo..proto se tam prostě britská verze Vickersů nevejde.) Absence jakéhokoli obslužného zařízení kolem kulometů (mimochodem jsem zatím nenašel ani žádný náhon synchronizace od motoru..
Mě vede k doměnce..(opakuju..JEN k doměnce!), že BH-21 kulomety "JEN" měly. Ale jestli se s nima dalo střílet..?
Je zajímavé, že tam kde Hispána má ve většině případů právě náhon synchronizace, se u pozdějších sérií Avií objevuje olejové čerpadlo, jehož pohon je ale záhadou..(není namontované na motoru,jako je to na fotce té Škodovky, ale je až na "požární" přepážce..relativně daleko od motoru). Přemístění čerpadla je svým způsobem pochopitelné..ve svém původním umístění..(na konci klikovky)..překáželo výměně olejové nádrže, jejíž výměna asi probíhala častěji, než je zdrávo, protože se v Avii potýkali s netěsností svařovaných hliníkových nádrží.. Doufám tedy, že Avie uměly i střílet a že to nebyl jen výborný arobatický letoun "nosící" kulomety...
Bohužel jakékoli příslušenství kolem zbraní si tento letounek zatím chrání, jako největší tajemství..stejně jako mechanizmus zatahování chladiče, tvar sedačky..anebo funkci pák po pravé straně sedačky..(které by TEORETICKY) neměly co ovládat..ale jsou tam a něco přecijenom ovládaly...