Stránka 2 z 10

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 15 lis 2010, 23:01
od Kuča
Petr Odehnal píše:Zdar, tak jsem Ti chtěl pomoci a po otevření krabice jsem zjistil, že stejné díly chybí i mně . Že by soudruzi z NDR udělali někde chybu ? :evil:


Čau.
Vypadá to tak...Zbývá 98 kousku :lol: Aspoň v tom nejsem sám.

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 17 lis 2010, 16:46
od Kuča
Opět nikdo?Docela by mě zajímalo,jestli i ostatním,co mají toto v kitníku chybí dané díly :-k Pište,pište...

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 23 lis 2010, 19:05
od komisař
Náhodou mám BH-21 doma, náhodou narazím na toto vlákno a měřím.
délka 18mm
průměr válcové části 2,1mm
šířka oválného konce 2,1mm
výška oválného konce 0,7mm

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 23 lis 2010, 23:31
od Kuča
komisař píše:Náhodou mám BH-21 doma, náhodou narazím na toto vlákno a měřím.
délka 18mm
průměr válcové části 2,1mm
šířka oválného konce 2,1mm
výška oválného konce 0,7mm



Ahoj.Náhodou jsi mě moc pomohl [-o< Děkuji.

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 24 lis 2010, 19:16
od Jan_K
No nevím, jetli to pomůže, dělalo to Legato...

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 24 lis 2010, 23:03
od Kuča
Jan_K píše:No nevím, jetli to pomůže, dělalo to Legato...



Však jsem se ptal na chybějící díl ze stavebnice Avie BH-21 od Legata :wink: Použil jsem téma věnované BH-21ničce od KP...

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 05 pro 2010, 18:24
od Jan_K
Vážení, když už jsme u Avií, neměli byste někde po ruce fotografie motoru BH-21,
konkrétně mi jde o detail prapodivného bazmechtu na konci hlavy válců,
zde vyfocen na Škodě D-1. Tento bazmecht je na BH-21 vidět
výřezy v kapotě motoru. Usuzuji, že se jedná o palivové čerpadlo,
neboť je vidět jen strojů, co nemají namontovaný exhaustor.
011b.jpg

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 11:19
od Tom Binter-klon
jsi si jistý, že na obrázku je Škoda D-1? Já bych to tipnul spíš na origo Dewoitinu.

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 07 pro 2010, 12:45
od Jan_K
:) Asi to může být i Dewoitine, ale pro naše účely je fotografie dostatečně názorná,
a nic nemění na tom, že stále potřebuji detailnější fotku toho bazmechtu... [-o<

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 11 pro 2010, 17:39
od allex
Taky využiji tohle vlákno a zeptám se zda by se našla fotka kulometů použitých na tomto typu. Třeba i na jiném stroji a nebo samostatně ale jde mi o pěknou fotku podle které by se zbraně daly udělat. Mělo by se jednat o vickers 7,7

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 12 pro 2010, 21:15
od Jan_K
vickerplan.jpg

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 12 pro 2010, 21:43
od allex
Pěkné foto kulometu. Náhodou v 72ce je někdo nedělá v resinu nebo leptu?

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 13 pro 2010, 22:01
od Tom Binter-klon
Lept Vickerse dělá Part (S72 179)

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 26 srp 2011, 20:42
od zdesko
Jan_K píše:
vickerplan.jpg


Tohle je anglická verze Vickerse, která nemá s Vickersema v Avii nic společného.. [-X My jsme používali tzv. francouzkou verzi Vickersů, které byly poněkud rozdílné. Problém je v tom, že nabití zbraně pořádně nepasuje ani u té francouzké verze, tak jak je kreslené vyústění do přístrojové desky. Další malér je v tom, že na fotkách Avií není vůbec vidět synchronizace, ani způsob odpalování. No a vlastně není vidět ani to samotné natahování...! Samotné kulomety měly pod sebou dřevěnou desku na které skoro ležely (lafety jako takové z desky vykukovaly jen málo..proto se tam prostě britská verze Vickersů nevejde.) Absence jakéhokoli obslužného zařízení kolem kulometů (mimochodem jsem zatím nenašel ani žádný náhon synchronizace od motoru.. :-k Mě vede k doměnce..(opakuju..JEN k doměnce!), že BH-21 kulomety "JEN" měly. Ale jestli se s nima dalo střílet..? :-k Je zajímavé, že tam kde Hispána má ve většině případů právě náhon synchronizace, se u pozdějších sérií Avií objevuje olejové čerpadlo, jehož pohon je ale záhadou..(není namontované na motoru,jako je to na fotce té Škodovky, ale je až na "požární" přepážce..relativně daleko od motoru). Přemístění čerpadla je svým způsobem pochopitelné..ve svém původním umístění..(na konci klikovky)..překáželo výměně olejové nádrže, jejíž výměna asi probíhala častěji, než je zdrávo, protože se v Avii potýkali s netěsností svařovaných hliníkových nádrží.. Doufám tedy, že Avie uměly i střílet a že to nebyl jen výborný arobatický letoun "nosící" kulomety... :-k Bohužel jakékoli příslušenství kolem zbraní si tento letounek zatím chrání, jako největší tajemství..stejně jako mechanizmus zatahování chladiče, tvar sedačky..anebo funkci pák po pravé straně sedačky..(které by TEORETICKY) neměly co ovládat..ale jsou tam a něco přecijenom ovládaly... :(

Re: Avie BH-21

PříspěvekNapsal: 28 srp 2011, 09:14
od Josef Studený
zdesko píše:Doufám tedy, že Avie uměly i střílet a že to nebyl jen výborný arobatický letoun "nosící" kulomety...

Detaily zástavby zbraní vč. synchronizace, bohužel, nemohu sloužit, to musíš pátrat dál. Ale mohu Tě uklidnit. B-21 určitě uměly střílet. Mám podchyceny /pokud jsem něco nepřehlédl/ dvě havárie těchto strojů, příslušných k LP 1, při přeletu na ostré střelby do Malacek.