Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-534

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 10 z 65 • 1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod cotojetohle » 12 led 2010, 13:03

Letecké muzeum v Olomouci??Sakra to je zajímavé.....můžeš říci více?
74d9_1.jpg
BulgarianB534wintercamoulflage.jpg

Motto:
Kdo je bez miny ať hodí kamenem:-)

Ve worku:http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=123&t=36919
Uživatelský avatar
cotojetohle
 
Příspěvky: 1095
Registrován: 06 říj 2006, 10:23
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 12 led 2010, 13:46

..no,teprve se to rozjíždí..dávají dohromady hangáry a má to být nedaleko od toho praštěnýho křížení s dálnicí.. :-k Většina letadel budou ale "roury"... A přidávám kresbu tý bulharky..pro porovnání s fotkou..(jak to vidí malíř) :-D
Přílohy
Avia B-534-4_bulharsko-(zima)-art01.jpg
Naposledy upravil zdesko dne 19 led 2010, 10:15, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 12 led 2010, 14:02

..o tom muzeu přesněji..: Bude se jmenovat "Muzeum 1.Leteckého školního pluku a historie letectví" a je to vlastně na letišti Olomouc-Neředín. Iniciuje to občanské združení pod názvem "1.Letecký školní pluk", založené v roce 2005
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 12 led 2010, 14:17

Zdeňku, nedělej si srandu z vážnejch věcí! Ta nebarvená guma by to být fakt mohla. To je dobrá dedukce. Rozhodně mnohem, mnohem pravděpodobnější, než plech. Proč mě to, vola, nenapadlo?
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 12 led 2010, 14:24

Milý zdesko - ten obdélník na křídle nebyla guma.... Byl to slabý plech, který byl přinýtován k žebrům po svém obvodu a byl to vlastně "step" pro mechanika např. při tankování. Proto je také jeho povrch na tov. snímcích světlý a čistý a na eroplánech ve službě je samá šmouha a zašlá špína. Jedna noha na stepu a druhá na vytahovací stupačce, levá ruka se drží vzpěry baldachýnu a pravá ruka drží tank. pistoli v hrdle nádrže. Tak to bylo hoši. A ta vytahovací stupačka- roura v rouře s očkem - vytáhla se otvorem na levé straně mot . krytu ,dole před podv. nohou.
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 12 led 2010, 14:27

Že to byl "step" o tom nepochybuju ani vteřinu. Jenom plechu s touhle strukturou povrchu nevěřím.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 12 led 2010, 14:42

Přesně tak..ten obdélník kopíruje docela perfektně prověšení žeber..(je to vidět na jeho okraji blíž k odtokovce-na několika fotografiích)..není to plech..mě osobně už nikdo nepřesvědčí,že to není gumová rohož. Nevnucuju to..to ne..ale prostě mě se guma jeví jako nejpravděpodobnější.. :-k
Naposledy upravil zdesko dne 12 led 2010, 14:53, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 12 led 2010, 14:51

..vytažená stupačka o které "konva" mluví je vidět tady..
Přílohy
stupacka.jpg
stupacka.jpg (28.82 KiB) Zobrazeno 4858 krát
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 12 led 2010, 15:09

..jedno malé OT..ale pochází to z jedné "cotoje-ho" fotky..není to náhodou Aero Ap-32..? :-k
Přílohy
AVIA-Bk-534-Aero Ap-32 (probably).jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod cotojetohle » 12 led 2010, 15:30

Zdesko dík za info ohledně muzea
abk534-2.jpg
sk-biplane.jpg

Motto:
Kdo je bez miny ať hodí kamenem:-)

Ve worku:http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=123&t=36919
Uživatelský avatar
cotojetohle
 
Příspěvky: 1095
Registrován: 06 říj 2006, 10:23
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 12 led 2010, 15:58

zdesko píše:..jedno malé OT..ale pochází to z jedné "cotoje-ho" fotky..není to náhodou Aero Ap-32..? :-k

Ne-e. To je A-211.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 12 led 2010, 16:21

Chlapi, nedalo mi to a tak jsem doma našel hodně blbou,ale přece kopii origo výkresu na spodní křídlo ctuji: Av 534-II.s,III.s,Av534c a tam jsou opravdu vidět na žebrech držáky pro step . V kusovníku je pod číslem 30-stupačka,44-podložka,dural 2, 37- nýt 2-8...... Takhle to je a kdybych tu měl skener,tak to uvidíte hned - holt to počká na zítřek. Pravda je asi někde mezi našimi odhady. Ten plech ,nebo to mohla být i slabá překližka byl opravdu přinýtován na žebrech a až následně bylo křídlo potaženo. Na takto vzniklý , vyztužený povrch mohlo být něco přilepeno a možná právě guma - nebylo to ale silné,protože ty nýty jsou zřetelné- mohl to být jenom nátěr. Ale at´už to bylo tak či tak AVIA 534 je krásnej eroplán!
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 12 led 2010, 16:33

Plech pod plátnem klidně mohl být, kvůli vyztužení, ale ten chodníček shora rozhodně není přilepený. Je chycený k žebrům, ale na čelní a zadní straně jsou jasné nýty /možná duté?/, kterými je to chyceno k potahu, resp. asi k tomu plechu pod plátnem.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 12 led 2010, 17:04

Asi ,Josefe, souhlasím. Bohužel na výkresu je pouze uvedeno " stupačka" 1 ks a její číslo výkresu Le 40 930- tam by byl uveden i materiál.
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Michal Bradáč » 12 led 2010, 19:18

Možná by se dalo zjistit jak to dělala Avia u jiných typů, např. Ba-33? Ta zas není generačně nějak moc vzdálená B-534. Skáčeme z plechu na plátno ke gumě a nakonec zjistíme, že to bylo slepené všechno dohromady...
Michal Bradáč
 
Příspěvky: 344
Registrován: 30 črc 2004, 18:29
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 10 z 65 • 1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 65

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY