Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Nieuport-23

Odeslat odpověď
Příspěvků: 43 • Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod C.a.K.Feldpilot » 08 zář 2011, 14:11

Ďakujem za info.Postavím,ako to len bude podľa dostupných fotiek možné.Zaujímavá je tá pištoľ na svetlice na tej fotke,kde má ešte kruhové znaky.V 1:72 to bude menší problém,ale nejak to skúsim.S tým Bobom ešte počkám na ďalšie info a snáď niekto ešte možno bude vedieť aj jeho číslo.
C.a.K.Feldpilot
 
Příspěvky: 110
Registrován: 26 čer 2011, 13:50
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod Josef Studený » 05 říj 2011, 17:12

Téma se nám poněkud nešťastně rozmělnilo mezi „čs.letectvo1918-1939“ a „chmelnice“. Stroj 3598 přeletěl 27.5.1919 do Užhorodu při ústupu před bolševickými vojsky npor. Franz Rudorfer, bývalé c.a k. eso s jedenácti uznanými sestřely, v té době ve službách Ukrajinské lidové republiky. Letoun byl zabaven čs.orgány, stejně jako další ten den ustupující ukrajinský stroj a to Lloyd C.V 46.34, jenž pilotoval Ivan Žarskij. Na pozdějším snímku před hangárem v Mařaticích, který zde umístil zdesko na str.2, je Žarskij první zprava, dále příslušníci 1.polní letecké setniny Miloš Šmahel /pozdější prvorepublikový ředitel Státního letiště Brno/ první zleva, Matoušek, Gabzdyl, Průdek a neznámý. Ale to není podstatné. Podstatné je, že snímek dokládá skutečnost, že letoun byl „vyskládán“ z částí více strojů. Na výškovce je na originálním snímku sice mizerně, ale přece jen patrné číslo, které určitě není 3598. Začíná číslicí „4“ a četl bych to asi jako 4176 /zmýlená platí/. A další věc, kterou zatím všichni pomíjí – značně omšelá, ale přesto jasně patrná modře natřená výškovka. Stopy jsou nakonec vidět i na snímcích z výstavy v Praze.
Poslední snímek dokladuje jednoznačně barevnou kreaci na discích kol. Je jen otázka její přesné podoby a doby, kdy se tam objevila.
Přílohy
NieA.JPG
NieB.JPG
NieC.JPG
NieD.jpg
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod zdesko » 09 říj 2011, 17:19

..fotka s "praporama"... :arrow:
Přílohy
cs Nie.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod C.a.K.Feldpilot » 20 říj 2011, 18:38

Tie výškovky boli podľa teba akou modrou? Svetlejšou alebo tmavšou?Skúsim to prefarbiť .Z tej fotky s odhaleným motorom vydno,že nebol 9C ale asi 9J , ale to už asi nechám na modeli tak.
C.a.K.Feldpilot
 
Příspěvky: 110
Registrován: 26 čer 2011, 13:50
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod C.a.K.Feldpilot » 20 říj 2011, 18:43

kolesá budú aj podľa mňa trojfarebné ale zas sa nedá presne určiť línka medzi červenou a modrou
C.a.K.Feldpilot
 
Příspěvky: 110
Registrován: 26 čer 2011, 13:50
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod Josef Studený » 21 říj 2011, 10:09

C.a.K.Feldpilot píše:Tie výškovky boli podľa teba akou modrou? Svetlejšou alebo tmavšou?

Pokud ta modrá měla něco společného s výsostným označením, tak bych se přimlouval za spíše světlejší, něco ve stylu ukrajinské vlajky, symbolizující blankytně modré nebe nad žlutými obilnými lány.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod zdesko » 21 říj 2011, 13:10

..co se týká cs znaku na kolech, tak jsem přehodnotil svůj pohled a začínám si myslet, že tam ta "vlajková kokarda" opravdu je. Ale pořád mi vrtá hlavou ta modrá VOP.. :-k Já jí prostě modrou nevidím.. a to ani při nejlepší vůli.. :arrow: Je to nějak písemně doložené..?
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod Josef Studený » 21 říj 2011, 18:49

zdesko píše:..co se týká cs znaku na kolech, tak jsem přehodnotil svůj pohled a začínám si myslet, že tam ta "vlajková kokarda" opravdu je. Ale pořád mi vrtá hlavou ta modrá VOP.. :-k Já jí prostě modrou nevidím.. a to ani při nejlepší vůli.. :arrow: Je to nějak písemně doložené..?

Zdesko, mezi námi děvčaty, já také nevidím žádnou modrou. Vidím jen tmavší odstín šedé na horní polovině směrovky, který je /s ohledem na národní barvy vcelku logicky/ interpretován jako modrý. A srovnám-li odstín výškovky s horní polovinou směrovky, tak konstatuji nepatrný rozdíl, daný nejspíše jen odlišným nasvícením. Srovnej na snímku z Mařatic odstín výškovky s odstínem horní plochy křídla! Podle Tebe by měly být shodné, ne? Mám-li být upřímný, tak já spíše nevidím nikde žlutou, tak jak je na té malůvce stroje ještě v ukrajinských barvách. Když zvážíme, že mařatický snímek je na orthochromatickém materiálu /panchromatický snad můžeme vyloučit/, který zobrazuje žlutou barvu nereálně tmavě, tak ta žlutá tam nemůže být ani omylem.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod zdesko » 21 říj 2011, 22:29

../panchromatický snad můžeme vyloučit/.. Proč.? Odkdy se vlastně užíval..? Je necelých deset let mezi fotkou N23 a těchto belgických N29 a BH-21 tak moc..? Na belgické fotce už všechno vypadá "normálně". A co se týká modré VOP..při pohledu na poslední fotku, kde je N.23 s praporama by pak musel mít nejen modrou VOP, ale snad i křídla..? To, když tyto plochy budeme porovnávat se hřbetem trupu... Stává se to poměrně často..na fotce je "něco" vidět, ale přijít na to co..?!? Přidávám ještě obrázek jednoho pokusu..na hliníkové desce je namalovaný černý čáp s BÍLÝMI pery..!
Přílohy
Nieuport-Delage NiD-029_belg-a01.jpg
Les Cigognes-N3-SPA3_data03.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod Thor13 » 21 říj 2011, 22:53

zdesko píše:../panchromatický snad můžeme vyloučit/.. Proč.? Odkdy se vlastně užíval..?


Panchromatický film mám dojem začal vyrábať ako prvý Kodak ešte pred 1. sv. v. ale rozširovať sa začal až koncom 20tych rokoch a masové rozšírenie v 30tych rokoch... aspoň tak si to nejak pamätám, že to zvyčajne uvádzajú články a knihy o histórí fotografie a filmu...
Som nešikovný a veľmi mi to modelárčenie nejde, ale o to viac ma to baví :-D
Thor13
 
Příspěvky: 94
Registrován: 20 lis 2009, 23:33
Bydliště: Slovensko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod Robert Blaschke » 20 bře 2025, 14:17

Čo myslíte, mohla byť podľa tejto fotky vrtuľa premaľovaná celá na čierno?
Mne sa to tak vidí.
img30415.jpg

A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2776
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod Pavel Klouček » 03 dub 2025, 07:16

No spíš to bude ta čokoládová hnědá, co Frantíci používali. Podívej se jak vychází červená na znaku.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7460
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport-23

Příspěvekod Robert Blaschke » 05 dub 2025, 12:16

Dík, to som ani nevedel, že Francúzi používali celohnedý náter na vrtule.
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2776
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 43 • Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY