..to já mám pravdu určitě.. Šněrování na levém boku měli jen a pouze anglický Moránkové. Žádnej francouzkej ani ruskej stroj ho nemá (pokud jich v rusku tedy existovalo víc, než jeden..). Ale to už se tu určitě probíralo při jiných stavbách "eNek". Taky mi pánové občas přijdete jako roztomile roztržití profesorové... Při těch barevnejch fotkách jsem si toho nevšiml, vnímal jsem prostě jen celkový vzhled. No, ale u tý "retro" fotky mě to jaksi koplo do očí. Jo, a pozor na výkresy..!! Tam se to šněrování čmárá na jakoukoli verzi ostošest..! Takže teď všichni do řady a přísahejte se mnou.: "Budu-li stavět anglický "eNko", bude mít červený, skoro se neloupající předek a na bocích bude mít šněrování." a "Budu-li stavět francouzký "eNko" bude mít černý předek, kde se můžu vyblbnout s oloupáváním barvy, ale nesmím zapomenout obrousit šněrování na levém boku trupu, protože tam žádné být nemá.!" "To přísaháme..!"
Vladimíre o té červené v souvislosti s anglickými "eNky" se uvádí to, že to měl být protiklad tmavým předkům u Fokkerů (které se tak na dálku jevily) a tak aby se to prý nepletlo. U Francouzů jsem nikdy o červené na čumákách "eNek" neslyšel, ani nic nikdy nečetl..
Zdesko, "chybicka v prisahe...budu-li stavet francouzke N-ko, tak predek cerveny"... ked boli cierne, tak vetsina kresliru to ma spatne, vcetne mna i Eduardu...
Tak asi takhle...tahle informace je pro mě třeba úplně nová a jel jsem podle plánů a nevím, ale dle mě to šněrování mají v plánech a není tam nic o odstranění...Tak to ani u Edíků nevěděli Každopádně děkuji za informaci.