Tak tady máme prvního z řady Fokkerů DVII, které jsem se v rámci skupinovky rozhodl postupně složit a uvolnit tak plnou skříňku s nesestavenými modely.
Předlohou je Fokker DVII ve verzi Early, vyznačujícím se jednak výfukem vyvedeným bokem přídě a kratším okrytováním motoru. Později byly přidány ještě trojúhelníkové kryty za stávajícím a hlavně více větracích stěrbin, pro odvod teplého vzduchu od motoru. V horkých letních měsících roku 1918 bylo toto nedostatečné větrání příčinou nejednoho samovzplanutí Fokkeru během letu. Schránky s municí, mnohdy zápalnou, se přehřály a pak šlo vše ráz naráz. Své si zažil i Ernst Udet, který po explozi prvního náboje v přehřátém zásobníku na nic nečekal a během souboje s britstkou S.E.5a vystřílel všechnu munici jen tak do vzduchu, aby nedošlo k požáru na palubě. Tento incident mu pravděpodobně zachránil život, neboť útočící S.E.5a, který nešel setřást se začal vyhýbat proužkům bílého plynu z dlouhé střelby v domnění, že Udet dokáže střílet dozadu.
Letoun představuje letadlo velitele Jasty 28, Lt. Emila Thuyeho, vítěze v 32 resp.35 soubojích. Stavba je čistá krabička, úprav bylo minimum, ta hlavní, bylo přebroušení křídelních port aby tyto nepřekážely při aplikaci lozenge obtísků fy. Aviattic.
Tento ranný Fokker byl zvláštní mimo jiné tím, že měl křídla shora potažené světlým tedy spodním lozengem. Spodní plochy podobně jako většina prvních Fokkerů DVII byly přetřeny světle modrou. Pruh na trupu byl podle návodu Wingnutwings světle modrý. podle fotografie mi to ale vůbec nepřipadá. Nedopátral jsem se pravdy, tak je bílý.
Trup nekryl potah z plátna lozenge, ale byl natřen podobně jako předchůdce Fokker Dr.I tzv. stíranou kamufláží.
Na boku trupu jsem dovyrobil světlice velitele letky a ne příliš dobře zapravenou pistoli na tyto světlice v bočnici interiéru.
stavba zde: viewtopic.php?f=71&t=155395