Dokončil jsem další Fokker s rotačním motorem.
Tentokráte je to Fokker Dr.1 výr. čísla 426/17. Létal u Jasta 26 a měl jej přidělený Vzfw. Otto Esswein. Stroj je zdokumentovaný hned na několika fotografiích.
začátek dubna 1918
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
konec května 1918
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Pilot Vzfw. Otto Esswein se narodil 3.3.1890 ve Waiblingenu, (Württemberg). Po začátku války narukoval k jízdě a v půlce roku 1915 byl přeložen k letectvu. Na začátku listopadu 1917 přibyl k Jasta 26 kde otevřel své bojové skóre 15.11.1917. Do své smrti získal 12 vítězství . Byl jedním z pilotů, kteří začali používat padák. Pět dnů před svou smrtí jej použil a vyskočil ze svého hořícího letadla. Bohužel při dalším svém sestřelení 21.6.1918 padák nestačil použít a v letadle uhořel.....
Do dnešních dob se dochoval mimo jiné jeho pohár za první sestřel:
Fokker Dr.1 na němž Esswein létal byl zajímavý tím ,že měl nestandartní vrtuli, optický zaměřovač a pevně zabudovanou signální pistoli na levé straně kokpitu. Je to vidět zde:
(signálku jsem ,ale na model nedal ,protože jsem na to přišel až při dokončování modelu)
Model je tu :
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Na model jsem použil lepty od Edíků, obtisky(kříže a numera) z krabičky a zbytek jsem stříkal . Barvy syntetiky a akrylky Tamiya, pak nějaké pigmenty (prach a saze) a olejovky Winsor & Newton na stíranou a k dokončování.
Stavba byla celkem bez problémů. Jediný problém je trochu s podvozkovými vzpěrami které se hůř lepí k trupu(malá styčná plocha). Na druhou stranu jak jsem měl obavu z kompletace tří křídel tak to byla pohoda. Na rozdíl od E.VIII..