Stránka 1 z 1

Ho-229/ LB-229 C(Let L-229 C) Netopýr

PříspěvekNapsal: 04 led 2009, 23:10
od PantherG
Horten Ho-229/Let L-229 C "Netopýr"/LB-229 C

S blížícím se koncem druhé světové války a se zintenzivněním náletů na cíle v íši byla - jak jest známo - část kapacit německých konstrukčních kanceláří přestěhována do -tehdy ještě - relativního bezpečí na území protektorátu "Böhmen und Mähren".Tak se stalo,že část konstrukční kanceláře bratří Hortenů našla "azyl" v pobočce továrny Avia v Kunovicích u Uherského Hradiště.Později se továrna osamostatnila pod značkou LET.

Konstruktéři zde pracovali na dotažení stroje Ho-229 do sériovépodoby a zároveň rozpracovávali další perspektivní varianty tohoto letounu.Z důvodu nedostatku vlastní "lidské kapacity" se těchto prací museli účastnit i naši konstruktéři.S ukončením války se to ukázalo jako výhoda,i když část německých inženýrů a techniků se rozhodla k dobrovolné spolupráci a zůstali na místě.

Cose týče letounu,jeho označení bylo změněno na L-229 a byl urychleně dokončován pro potřeby obnovujícího se letectva obnovené ČSR. Původně teoreticky rozpracovaná bitevní varianta C-0 byla překonstruována do celokovové podoby se zesílenými nosnými prvky křídla,čímž bylo umožněno nesení podvěšené výzbroje,a teké k mírným změnám v porostoru pilotního prostoru a také jeho překrytu,který dostal mírně odlišný tvar od původní stíhací verze.

První verzí bitevního provedení se stal Let L-229 C1,který nesl výzbroj dvou kanonů MK-108 ráže 30 mm.
Pod křídlo byly umístěny odpalovací lyžiny pro protizemní rakety,získané s licencí z Velké Británie a vyráběné ve zbrojovce ve Vsetíně.
Další bitevní varianty C2 - C5 se vpodstatě lišily jen umístěním jiných závěsníků pro různorodou protizemní výzbroj neřízených raket,raketnic a bomb.U verze se C-5 se díky zvýšení výkonu motoru mohlo podvěsit buď 4 kusy 250kg nebo 2 kusy 500 kg bomb.

V době po ukončení armádních zkoušek došlo ke změně v konstrukci podvozku.Původní příďový podvozek využívající ostruhu z letounu He-177 Greif byla nahrazena nově zkonstruovanou s menším kolem.Tím došlo k uvolnění části prostoru v trupu.Tento mohl být využíván pro přídavnou palivovou nádrž nebo pro průzkumné fotokamery....

Re: Ho-229/ LB-229 C(Let L-229 C) Netopýr

PříspěvekNapsal: 04 led 2009, 23:51
od ujík
Jak už jsem psal v tém chlívečku, je to pěkné =D> =D> =D>