tak jen doplním historii toho,jak se letouny dostaly k našemu letectvu....
Historie proběhla v "Panther-Universe".....Jo,u našeho námořnictva stroje sloužily jen jako krátkodobá zápůjčka od letectva...
V polovině 70-tých let bylo na Egypt uvaleno embargo na dovoz zbraní.Našim námořním jednotkám se během tohoto embarga povedl "husarský kousek".Francie a SSSR se rozhodly posílit tajně Egyptské námořnictvo.Francie měla dodat lehkou letadlovou loď a SSSR palubní stroje.Jako první putovaly do Egypta letouny,klasicky zabalené v bednách jako zemědělské stroje a traktory.Díky spolupráci naší zpravodajské služby se spřáteleným MOSSADem však byl tento konvoj odhalen a letouny zabaveny,coby "válečná kořist".Skupina cca 40ti letounů Jak-38 a 5ti vrtulníků Kamov Ka-28 přešla do držení čsl.námořnictva.Velení se stroje do výzbroje zařazovat nechtělo,i když byly s kompletní sestavou náhradních dílů.Proto byla celá zásilka odeslána do vlasti.Tam byla vytvořena nová letka zvláštního určení,pro podporu jednotek rychlé reakce.V aktivní službě bylo nasazeno cca 25 strojů,zbytek byl ponechán v záloze.Stroje byly využívány poměrně krátkou dobu,cca 5 let,poté byly nahrazeny výkonnějšími stroji z domácích zdrojů ("Aero MD-Přízrak F1" a "Letov/BAe/Grumman - Haryk/Harrier")......
Zobrazen je letoun ve standartní kamufláži jednotek rychlé reakce,ještě před přidělením kódového označení....to tvořilo dvouciferné tmavě modré číslo s černým okrajem pod pilotní kabinou z obou stran a na horní levé a dolní pravé polovině křídla vně výsostných znaků...

Tolik archívy.....z nikoliv nedůvěryhodných zdrojů se proslýchá,že marking se v průběhu služby asi třikrát změnil...emblém jednotky tvořila s největší pravděpodobností šedočerná vlčí hlava na kýlové ploše nad výsostným znakem...