Po našem odmítnutí Mnichovského diktátu, což Hitlera poněkud zarazilo v rozletu, se na naši stranu přiklonili žabožrouti a společně s našimi techniky dokončili projekt D.520. První ověřovací série byla v průběhu roku 1939 vyrobena ve Francii, poté se rozběhla licenční výroba u nás pod označením Avia D.520. Původní z Francie dodané letadla nesly klasickou francouzskou kamufláž, u nás vyrobené Avie nesly zpočátku obvyklou tříbarevnou kamufláž, později dostaly celozelený kabát.
Souběžně s D.520 byl dokončen projekt B.35 a naše letectvo bylo tak připraveno a vybaveno velice moderní a výkonnou technikou. Hrozba války byla velice reálná a tak od ledna 1941 ze strategických i kapacitních důvodů byla výroba D.520 přesunuta na Moravu do Tatry, která s leteckou výrobou již měla své zkušenosti.
Prozíravost tohoto kroku potvrdil červenec roku 1941, kdy Sovětský svaz napadl v obsazeném Polsku Německo.
Naše území bylo pro oba rivaly strategickým územím, které se neúspěšně pokusili obsadit. Po několika, pro nás vítězných, soubojích se útoky na ČSR na nějaký čas odmlčely, po dohodě se SSSR o neútočení pokračovaly boje s Německem a Maďary ...
Po zahájení bojů mezi Německem a SSSR došlo ke změně označení našich letadel. Plukovní znaky byla staženy, rozlišení se zúžilo na barevný pruh na trupu a směrovku, zůstalo jen číselné označení na trupu s opakováním posledního čísla na směrovce pro rozlišení v rámci letky.
Od roku 1942 pak byla změněna kamufláž vz. 38 na jednolitou tmavě zelenou se světle šedými spodními plochami.