Prototyp Fw 190 Wb-1 (Weiterentwicklungsbau-1) byl maximálně odlehčen demontáží veškerého zbytného vybavení. Snaha o co největší úsporu hmotnosti vedla i k tomu, že pro pokus o světový rekord byl hledán co nejmenší a nejlehčí pilot - a nalezen nebyl nikdo jiný, než později proslulý Eduard Kleinkönig, tehdy začínající Feldwebel na základně v Rechlinu. Rekordní letoun dostal celočervené zbarvení, doplněné značkou pod kabinou a bílými pruhy na spodních plochách pro lepší vyhodnocování kamerových záznamů a hrdou imatrikulaci D-WRKT (Welt Rekord Kurt Tank).
Pokus o překonání světového rekordu se uskutečnil ve středu 16. února 1944. Byly uskutečněny dva rekordní lety, během kterých se podařilo dosáhnout maximální rychlosti 699,88 km/h. Při startu ke třetímu rekordnímu pokusu došlo bohužel díky závadě hydraulického systému k samovolnému zavření hlavního podvozku, přičemž byla vrtule profesora Windschraubera nenávratně poškozena.
Na další pokusy již v postupující válečné vřavě nebyl čas ani prostředky, a tak musel Wendelův rekord čekat další čtvrtstoletí na Darylla Greenamyera a jeho Conquest I...
Naposledy upravil Lonestar dne 26 říj 2021, 07:33, celkově upraveno 1
Build what YOU want, the way YOU want to, and above all - have fun!
ХУ А Ю ТУ ФАКИН ЛЕКЧА МИ ???
ХУ А Ю ТУ ФАКИН ЛЕКЧА МИ ???