Servus... byl jsem v práci, tak reaguju až teď. Nedalo mě to, tak jsem model postavil na sklo a změřil výšku konců křídel.... Při rozpětí 120 mm je konec levého křídla o 1 mm výš....možná moje chyba, možná výrobce. Pro mě je to "prkotina"..... možná jsem udělal blbou fotku (nevhodné pozadí).
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš..... Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Neříkám, že je to přehlédnutelné....a je možné, že jsem krapet šejdrem mohl nalepit podvozek.... Ted už je pozdě, zitra to prubnu řádně poměřit a vyfotit..... Popravdě doteď sem to měl víceméně na háku..... ale nasadili jste mě brouka do hlavy. Mám už dost rozvrtaný FH-1, tak si budu muset dát víc záležet na "gumetrii" ...
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš..... Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Nedávno jsem v jednom modelářském periodiku četl zajímavý článek polemizující s tím úzkostlivým hlídáním geometrie, překrytí/nepřekrytí panelů, schodů na přechodu křídlo-trup atd. na soutěžích (kteréžto imho dokáže pokazit radost z našeho hobby čili zábavy). Autor to měl doložené fotkami reálných strojů (Spita a tuším nějakého Zlína). A ty mezery mezi panely a schody na přechodech křídlo-trup na Spitu by byly viditelné i při převodu do 1/72. A ten sporťák (Zlín?) stojící na rovném a hladkém betonu měl konec jednoho křídla snad o 10 cm výše než ten na druhém křídle. Nejsem teď doma, tak to nemůžu dohledat, bude-li zájem, juknu na to zítra odpoledne...
What-IfCZ Každý člověk musí být každý den aspoň chvíli blázen,jinak se zblázní doopravdy...
Na stole: 3x figurka "At the Edge of the Universe", MasterBox 1/24
Pánové, ale tady vůbec nejde o to jestli je konec křídla o 1 mm výse, nebo níže. Chtělo by to lepší fotku, ale když jsem obrázek pootočil, tak konce křídel jsou celkem v rovině. Ale všimněte si, jak vůči sobě výškově lítají kořeny křídel. A taky je na každé straně v horní části jinak tvarovaný trup, to je vidět i na tom presheadingu. Tohle neudělaly ruce modeláře.
Máš pravdu, Zdenku... Teď si vybavuju, že vpodstatě křídla NEŠLY zalepit do trupu. Plošky (na křídle), které se mají zasunout do otvorů v kořenech na trupu byly VĚTŠÍ ! Musel jsem je zabrušovat a tady je asi ta chyba, kdy jsem nebyl dostatečně precizní. Teď se dívám, že mám blbě i hlavní nohy podvozku, respektive pravá je víc vyosená. A co jsem úplně zazdil je prostor výtokové trysky.... To ještě doladím. Jinak trup za křídlem je prost jakéhokoliv rytí, tak jsem je odhadem doplnil....
P.S. je docela možné, že kořen levého křídle je opravdu malinko výš..... ale může to být i špatným rozměrem "spojovacích dílů" (otvor - ploška), které jsem nepřizpůsobil správně... Tudíž vpodstatě jak říkáš: chyba (nepřesnost ) v modelu.....
Přílohy
Naposledy upravil PantherG dne 10 říj 2019, 15:16, celkově upraveno 1
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš..... Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Tak po "křivém EF-128" něco klidnějšího: Aero S-90 Na fb bylo nejvíc ohlasů na čs flekatinu ..... i když mě padlo do oka víc jiné schéma. Ale to si nechám na Edí model. Tady to bude Airfix... a slíbil jsem ho dokončit do půlnoci 8.3.2020. Začal jsem nástřikem vnitřních barev cca v 16:45. Taď už mám slepené díly křídla a poloviny trupu s kokpitem. Doufám, že si to užiju
P.S. marking bude možná jiný, záleží co najdu v dekálech....
Přílohy
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš..... Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !