Záhy po zařazení letounu s kódem "K-1" došlo k poškození ocasních ploch....Během opravy dostaly svislé části barevný nátěr,bohužel se dosud tápe,zda šlo o zelenou (jako na obrázku) či jinou barvu.Kryty motorů byly prokazatelně červené,uprostřed nosné plochy na její horní straně se objevila velká modrá číslice "1".Trup zůstal stříbrný,stejně jako černé zůstaly části trupu,přicházející do kontaktu s vodou.Další letouny měly barevně natřeny jak SOP,tak i VOP....
Přílohy
Naposledy upravil PantherG dne 06 čer 2009, 17:54, celkově upraveno 2
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš..... Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
V roce 1940 došlo k napadení Řecka fašistickou Itálií.Vázáni spojeneckými smlouvami začali nejen námořníci,ale i letci republiky Československé provádět operace ve výsostných vodách Království Jugoslávského. V době spojeného italsko-německého útoku proti Jugoslávii naši letci i námořníci dosáhli jistých úspěchů,pádu Jugoslávie však nemohli zabránit ani odhodlaní jugoslávští vojáci.Těsně před pádem Boky Kotorské do rukou nepřítele byl vydán rozkaz všem letcům,aby se pokusili doletět na některou ze spojeneckých základen v Řecku,jehož větší část dosud byla svobodná.Tak se stalo,že většina našich námořních letadel byla preventivně britským velitelstvím odeslána na Kypr.Zde byl z našich námořních letců (po dohodě vlád) sestaven No.750 Composite (Czechoslovak) Flight FAA,tedy 750. smíšená letka britského námořního letectva,který formálně (po dobu války) podléhal britskému velení.Přeživší čs. letouny byly zbarveny podle britských standardů (tzv.Temperate Sea Scheme) a zpočátku nesly naše výsostné znaky.Později v průběhu války byly z Británie dodávány letouny s britskými kokardami,kde však náš personál na SOP vždy přemalovával původní označení čs.kokardou.
Zde zobrazený letou S.43 je prvním,který dosáhl Kypru a který byl také jako první bojově nasazen k hlídkování v rámci 750.C(cz)flt FAA.
Přílohy
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš..... Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Abyste neřekli, že se flákám a chlíveček mi plní Panther, jemuž velmi děkuji za kamo , dávám první fotky kánoe, vyrůstající mi pod rukama . Kvalita fotek je ovlivněna olšovýma rukama fotografa, tedy mě
Zatím to všechno obdivuhodně lícuje , až jsem se divil . Akorát sem zmastil křesílka, protože při odřezávání a obrušování nálitků jsem každé zabrousil jinak , takže je to různě podkládané . Stejně to bude prd vidět, tak co
Přílohy
U křídla byl porod zbrousit odtokovku, ale jinak sedí pěkně
Do polovin trupu vlepeny šachty na podvozek a odsuvná okénka a částečně poslepovaný interiér
Tak to jo...pak ji pozdravuj....jen mám pocit,že ta mobilizační kamo vypadala trochu jinak....z těch pár fotek,co se dochovaly se to blbě vyčítá.....jak barvy,tak tvary polí....
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš..... Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !