http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35112
Sd.Kfz. 247 Ausf. B with MG 34
Sd.Kfz.247 Ausf. B byl malý čtyřkolový obrněný vůz postavený na podvozku firmy Horch. Pohon všech kol (4x4) zajišťoval motor Horch o obsahu 3,8 litru a výkonu 90 koní. Převodovka Horsch Einheits umožňovala řazení pěti rychlostních stupňů pro jízdu vpřed a jednoho pro couvání. Mohl jet maximální rychlostí až 80 km/h při jízdě po silnici. Benzín ve 120 litrové nádrži vystačil na ujetí 400 km po silnici a 270 km v terénu. Motor byl umístěn v přední části vozidla, za ním byl prostor posádky vozu. Tu tvořilo až šest mužů včetně řidiče a velitele vozu. Přední část kabiny, nad sedadly obou zmíněných mužů, byla zastřešená. Zbytek prostoru však zůstal shora otevřený a při nepříznivém počasí se přes něj přetahovala nepromokavá plachta. V této části byl prostor pro další čtyři muže. Výhled dopředu a stran zajišťovaly průzory uzavíratelné krytem se štěrbinou. K nástupu a výstupu sloužily posádce dva průlezy v bočních stěnách. Ty byly umístěny po jednom na každé straně v dolní části bočních stěn. Nalevo to byl průlez lichoběžníkového tvaru umístěný hned za předním blatníkem a opatřený jednodílným krytem otevíraným směrem k zadní části vozidla. Napravo byl průlez čtvercový rozdělený na dvě křídla. V případě notnosti bylo možné rychle opustit vozidlo skokem přes horní hranu pancíře. Na dolní části bočních stěn bylo mimo průlezů ještě místo pro zavěšení schránek na nářadí a materiál. Na horní části bočních stěn byl pak prostor pro upevnění lopaty nebo krumpáče a rovněž zde byly úchyty antény nebo antén pro radiostanici. Na zadní stěně nástavby pak bylo zavěšeno rezervní kolo. Síla pancíře byla 5 mm na podlaze, 6 mm na částečném stropu kabiny a 8 mm na všech ostatních stěnách. Vozidlo nemělo z výroby zabudovanou žádnou výzbroj. Některé vozy byly v polních dílnách vybaveny závěsem pro kulomet MG 34/42, který byl umístěný na stropě v přední části kabiny. Vyráběn byl mezi červencem 1941 a lednem 1942, celkem bylo postaveno 58 vozidel.
Novinka je třetí stavebnicí německého pancéřového vozidla Sd.Kfz.247 Ausf.B z produkce ukrajinského výrobce v měřítku 1:35. O proti předchozím přebalům má vozidlo nainstalovaný kulomet MG34 v přední části na stropu kabiny. Model je zabalen do krabičky z tvrdšího kartonu s výklopným víček, která je vložena do samostatně řešeného obalu. Na jeho povrchu můžeme obdivovat pěkně ztvárněnou předlohu vozidla stojícího uprostřed zničeného města. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme celkem sedm rámečků ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, čtyři vinylové pneumatiky, manuál a menší obtiskový aršík. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí nebo se dají snadno odstranit. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet jeho geometrii při lepení nebude složité, díky vodícím prvkům, které vše usnadní. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Model přímo neumožňuje ponechat kapotu motoru otevřenou, ale lze otevřít menší přístupový poklop umístěný v přední části. Celý interiér je zpracován kvalitně, přístrojovou desku můžeme vylepšit pomocí budíků, které jsou součástí obtisků. V zadní části prostoru posádky, nalezneme polstrovanou lavici, radiostanici a vedle ní menší sedátko. K radiostanici je zapotřebí doplnit kabely a sluchátka. Oboje boční dveře na vozidle můžeme po menší úpravě ponechat otevřené. Tloušťka horní hrany bojového prostoru je přiměřeně silná k danému měřítku. Před přilepením stojánku pro kulomet MG34 je zapotřebí vyvrtat otvor ve stropu kabiny podle vybrané varianty zbarvení. Každá z obou variant má umístěný stojánek na jiném místě. V manuálu jsou uvedeny všechny potřebné rozměry pro přesné vyvrtání potřebného otvoru. Transparentní díly jsou krásně čiré, z dílů využijeme pouze skla pro přední světlomety. Rámeček je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Pneumatiky jsou z černého vinylu s pěkným vzorkem na povrchu, pro některé modeláře toto nemusí být úplně šťastné řešení. Náročnější modelář určitě sáhne po nových kolech od některého výrobce resinových doplňků. Manuál je vytištěn na osmadvaceti stranách o formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které během stavby nevyužijeme výrobce dobře označil. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak, jejich součástí jsou i budíky pro vylepšení přístrojové desky. Vybírat může modelář ze dvou různě zbarvených vozidel:
- Sd.Kfz.247 Ausf. B, 9th Pz.Aufkl.Abt.(mot.), Russia, 1942
- Sd.Kfz.247 Ausf. B, 7th pz.D, 1941
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: