http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35594
G7117 with WWII Soviet Drivers
Dodávky nákladních vozidel značky Chevrolet prostřednictvím smlouvy o půjčce a pronájmu (Lend-Lease) začaly v roce 1942. Do konce války bylo dodáno těchto vozidel sovětské armádě okolo 47 000 kusů. Díky těmto nákladním vozidlům dosáhla mechanizace a pohyblivosti nové úrovně. Nákladní vozy Chevrolet byly používány, jak u bojových jednotek, tak i v týlu. Vozidla měla u vojáku respekt, díky dobré ovladatelnosti a spolehlivosti. Byly využívány k přepravě, pěchoty, jako dělostřelecké tahače, sanitky, zásobovací vozidla a atd. Kromě plnění funkcí nákladního vozidla, sloužila řada vozidel také jako základ pro různé nástavby. Jednou takovou zajímavou byla instalace raketového systému známého pod přezdívkou Katusha.
Novinka představuje stavebnici amerického nákladního automobilu Chevrolet G7117 v měřítku 1:35 dodaného v rámci smlouvy o půjčce a pronájmu do Sovětského svazu. K modelu výrobce přidal dvě figurky sovětských řidičů ze sady RKKA Drivers (1943-1945), kat.č. 35643. Vše je zabaleno do standardní krabičky se samostatně řešeným obalem. Na jeho povrchu můžeme obdivovat krásně vyobrazenou malbu samotného vozidla. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme celkem sedm rámečků ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, dva manuály a v jednom z nich přiloženy menší obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je jemná. Nalezneme jí především na některých dílech rámu podvozku a odpružení. Stopy po vyhazovačích nalezneme většinou na vnitřních částech několika dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii během jeho sestavování nebude složité díky vodícím prvkům na které výrobce nezapomněl. Součástí rámu jsou i převodovka a motor, k motoru postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Kabina je složena z několika částí, její interiér je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů. Přístrojovou desku můžeme vylepšit pomocí budíků, které nalezneme mezi obtisky. U čelního skla máme na výběr ze dvou jeho poloh, otevřené nebo zavřené. Po menší úpravě můžeme otevřít dveře řidiče, spolujezdce a případně kapotu motoru. Oproti stavebnici automobilu G7107 kat.č.35593 u které chyběli panty na kapotě upravil výrobce u novinky tento díly (A17) a panty jsou již součástí kapoty. Nákladový prostor přímo vybízí k jeho zaplnění rozmanitým nákladem. Zadní sajtnu můžeme sklopit, společně s ní i obě postranní lavice pro přepravu mužstva. Stavebnice umožňuje vybrat si ze dvou různých variant zakrytí nákladového prostoru. První varianta nabízí "holou" konstrukci vhodnou pro vlastnoručně vyrobenou plachtu. Druhá varianta spočívá v možnosti sestavit plachtu, která je součástí stavebnice z pěti plastových dílů. Jakou z variant si modelář zvolí, bude záležet jen na něm. Pneumatiky jsou ve stavebnici plastové, mají jemně naznačený vzorek, ale postrádají loga výrobce pneumatik společně s popisky. Transparentní díly jsou krásně čisté, bez jakéhokoliv poškození. Rámeček s nimi je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Manuál je přehledný a provede modeláře celou stavbou bez větších problémů. Vytištěn je na 40 stranách ve formátu A4. Jeho součástí je i barevný rozcestník pro barvy ICM, Revell a Tamiya, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Na výběr máme ze dvou automobilů z dodávek v rámci Lend-Lease do Sovětského svazu:
- Chevrolet G7117, unknown Red Army unit, East Germany, spring 1945
- Chevrolet G7117, car from a Lend-Lease consingnment, 1944
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: