http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35600
Leyland Retriever General Service
WWII British Truck
Leyland Retriever byl britský nákladní automobil vyráběný firmou Leyland Motors v letech 1939 až 1945. První vyráběné vozy měly otevřenou kabinu s plátěnou střechou, která moc nechránila řidiče před rozmary počasí. Později vyrobené verze byly vybaveny čelním sklem a kovovými dveřmi. Vozidlo bylo třínápravové s náhonem na zadní dvě nápravy (6x4). Pohonou jednotku tvořil vodou chlazený čtyřválcový motor od společnosti Layland. Převodovka měla čtyři stupně s dvěma redukčními převody. Palivová nádrž o objemu 141 litrů byla společně s rezervní pneumatikou namontována mezi kabinou a ložnou plochou. Zadní nákladový prostor mohl být pokryt plátěnou střechou. Kromě standardní nákladní verze, existovaly i různé nástavby, mobilní dílny, pro převoz pontonů, vybaven byl jeřábem Coles Mk.IV. Existovala i obrněná verze k obraně vojenských letišť v Anglii. Vyrobeno bylo celkem 6542 nákladních automobilu včetně různých nástaveb.
Novinka je zabalena do krabičky s pěkně provedenou kresbou na vrchní díle obalu. Uvnitř samostatně řešené krabičky nalezneme devět rámečků ze světle šedé hmoty, jeden rámeček s transparentními díly, malou leptanou planžetu, sedm vinylových pneumatik, manuál a v něm vložený obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k motoru postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Příjemný překvapením v konstrukci stavebnice je možnost libovolného natočení předních kol. Interiér kabiny je zpracován kvalitně, přístrojovou desku můžeme vylepši zapomoci přiložených obtisků. Oproti předchozí čásné verzi (kat.č.35602) má kabina čelní skla. Interiér kabiny částečně zakryjeme pomocí plátěné střechy. Nákladový prostor je řešen velice jednoduše, jeho součásti jsou dvě postranní lavice. Zadní sajtnu bohužel bez větších úprav nelze plně otevřít. Stavebnice umožnuje vybrat si ze dvou různých variant zakrytí nákladového prostoru. První varianta nabízí holou trubkovou konstrukci vhodnou i pro vlastnoručně vyrobenou plachtu. Druhá varianta spočívá v možnosti sestavit plachtu, která je součástí stavebnice ze čtyř plastových dílů. Jakou z variant si modelář zvolí, bude záležet jen na něm. Pneumatiky jsou tvořeny z vinylu, pro některé modeláře toto nemusí být úplně šťastné řešení. Náročnější modelář může sáhnout po resinových kolech od některého z výrobců doplňkových sad. Stavebnice obsahuje menší leptanou planžetu s ochranou mřížkou chladiče a názvem výrobcem. Transparentní díly, jsou krásně čiré bez poškození. Rámeček je zabalen samostatně v PE sáčku pro jeho lepší ochranu. Manuál je vytištěn na 28 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu včetně barev od společnosti ICM. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat můžeme ze dvou automobilů z toho jeden je z dodávek "Lend-Lease":
- Leyland Retriever General Service, British Army, 1940s.
- Leyland Retriever General Service from a Lend-Lease consignment, winter 1942
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: