http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. DS3511
WWII British Trucks
Spojenecké nákladní automobily z období druhé světové války byly výrobci modelů trochu v minulosti opomíjeny. To se změnilo v poslední době a do budoucna se situace bude ještě zlepšovat. Společnost ICM v poslední době vydala řadu britských nákladních automobilů, jak z první světové války, tak převážně z druhé světové války. Nová sada spojuje tři různé stavebnice britských nákladních automobilů z 2. světové války, které ukrajinský výrobce vydal v nedávné době. Uvnitř rozměrnější krabičky nalezneme stavebnice nákladních automobilů kat.č. 35507 Model W.O.T 6, kat.č. 35590 Model W.O.T. 8 a kat.č. 35602 Leyland Retriever General Service (early production). Rámečky pro jednotlivé stavebnice jsou rozděleny do tří PE sáčků. Pro lepší přehled je na každém malý štítek s katalogovým číslem. Všechny manuály jsou přiloženy samostatně, na dně krabičky. V každém z nich nalezneme vložený menší obtiskový aršík. Sada vozidel určitě zaujme svojí koncepcí balení tří vozidel v jednom, které sebou přináší i příjemnější pořizovací cenu.
Kat.č. 35507
Model W.O.T. 6 WWII British Truck
Ford (UK) byl jedním z největších dodavatelů nákladních vozidel pro armádu během druhé světové války, a také jeden z největších dodavatelů v rámci smlouvy o půjčce a pronájmu ("Lend and Lease Act") vozidel do Ruska. Verze WOT (War Office Transport) 6 4x4 byla produkován ve velkém počtu, více než 30 000 kusů postavených mezi lety 1942 až 1945 a používaných na všech frontách včetně severní Afriky, Itálie a severozápadní Evropy. Vzniklo několik různých nástaveb, jako byl štábní vůz, dílenský a další. Některé vozy zůstaly ve službě až do roku 1960, poslední kusy byli vyřazeny v roce 1962. Některé sloužily v Hong Kongu, Malajsii a Korei. Dánská armáda své poslední W.O.T. 6 vyřadila až v roce 1974.
Po otevření sáčku na nás čeká sedm rámečků šedé barvy, jeden s transparentními díly, malá leptaná planžeta, vinylová kola, obtiskový aršík a manuál. Celkem stavebnice obsahuje 267 dílů. Výlisky jsou čisté, bez otřepů i stop po vyhazovačích je poskrovnu nebo snadno odstranitelných, což je příjemné zjištění. Povrchové detaily jsou ostré a hlavy šroubů nejsou rozplizlé. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Interiér kabiny je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů. Dveře lze ponechat otevřené a díky tomu interiér lépe vynikne. Nákladový prostor je dobře zpracovaný, škoda je, že se nedá sklopit zadní "nástupní rampa". Trubkovou konstrukci na plachtu někteří asi nahradí pomocí drátků, ale to je již na modelářově volbě jakou cestou půjde. Transparentní díly, jsou krásně čisté, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, díky tomu jsou dobře chráněny. Leptaná planžeta je překvapením, protože obvykle není součástí stavebnic ukrajinského výrobce. Obsahuje ochranné mřížky chladiče. Kola jsou vinylová, pro některé modeláře toto nemusí být úplně šťastné řešení. Pro náročnější modeláře se dají zakoupit kola z resinu od některého z mnoha výrobců doplňků. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez problémů. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak a nabízejí výběr čtyř strojů:
- W.O.T. 6, France, Summer 1944
- W.O.T. 6, Germany, May 1945
- W.O.T. 6, Great Britain, Summer 1945
- W.O.T. 6, Malaya, Summer 1945
Náhled na manuál a rámečky: