http://www.modelimex.cz
MiniArt 1:35
Kat.č. 35351
Tow Truck AA type
V roce 1929 společnost Ford Motor Company souhlasila s vybudováním továrny v Nižním Novgorodu. Součástí linky byla i výroba dvou-osého lehkého nákladního automobilu Model AA. Sovětské vedení rozhodlo o potřebě těžšího vozidla , v rozmezí 2-3 tuny. Přidáním další nápravy vytvořily svůj vlastní unikátní model AAA. Tento vůz byl sovětským ekvivalentem amerického nákladního automobilu CCK 2-1/2 ton a byl vyroben v desítkách tisíc kusů. Ze předu AAA využil kabinu, kapotu a blatníky z modelu Ford A a AA. Náhradní kola, byla uložena pod korbou, blatníky díky tomu nepotřebovaly výřezy, charakteristické pro konstrukce vozů "20 let". Nicméně v roce 1940 došlo k mírnému přepracování typu AAA, došlo ke zvýšení výkonu motoru a přemístění kol na blatníky a tím standardizování součástí karosérie dodávané s modely A a AA, která měly náhradní kola namontována na blatníku. Během výroby vznikly různé nástavby nebo úpravy, které si vyžádala armáda nebo postupující situace na bojišti, mezi nimi byl i odtahový vůz.
Nejnovější stavebnice od ukrajinského výrobce, představuje dvounápravový GAZ AA upravený jako odtahové vozidlo. Krabička napěchována výlisky v sobě ukrývá celkem 40 rámečků ze světle šedého plastu, jeden s transparentními díly, dvě leptané planžety, řetízek, menší obtiskový aršík a manuál. Základní rámečky jsou shodné pro většinu stavebnic nákladních automobilu GAZ AA. K nim výrobce přidává nové rámečky nebo doplňky podle potřeby. Vysokou detailnost zajišťují formy vzniklé pomocí 3D modelování s využití vícedílných forem. To zajišťuje vysokou přesnost a čistotu lisování a díky tomu i dobré lícování jednotlivých dílů při samotné stavbě. Stopy po vyhazovačích jsou většinou umístěny na méně viditelných místech nebo je snadno odstraníme, otřepy nebo propadlá místa budeme hledat marně. Rám podvozku je velice detailní počtem dílů a tím i složitý na dodržení geometrie, modelář by si měl dát pozor při lepení, tak aby nevznikla tvz. "vrtule". Jeho součástí je i motor ke kterému doplníme jen rozvody z drátků, jeho kapotu můžeme otevřít. Interiér kabiny je ztvárněn do detailu včetně naznačení kožené sedačky, výrobce nezapomněl ani na možnost otevření čelního okna. U zadního nákladového prostoru máme na výběr ze dvou jeho provedení. První s dřevěnou plochou a bočnicemi je určený pro varianty zbarvení č.1, 2 a 3. Druhé provedení, má umístěný jeřáb čistě na konstrukci rámu podvozku, varianta zbarvení č.4. Dřevěná plošina s bočnicemi má na svém povrchu velmi realistické ztvárnění strukturu dřeva, vhodnou pro různé techniky patinování a opotřebení. Na dílech se nemusíme bát stop po vyhazovačích, jako u některých jiných výrobců. Jeřáb je složen jen z několika dílů, jeho součástí je i ve stavebnici přiložený kovový řetízek. Nákladní plochu můžeme doplnit dvěma přiloženými kovovými barely. Dvě menší leptané planžety jsou vloženy do papírové obálky. Obsahují drobné součásti pro vylepšení vozu a jeřábu. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez problémů, součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev, který usnadní práci s hledáním potřebného odstínu. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak. Na výběr máme ze čtyř zajímavých zbarvení:
- Presumably Sports Autoclub, Moscow 1937-1941
- Unknow unit, red Army, 1941-1942
- Unknow Wermacht unit, Eastern Front 1942-1943
- Unknow Wermacht unit, Eastern Front 1943-1944
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: