http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35519
AC-40-137A
Soviet Firetruck
ZiL-131 je sovětský armádní nákladní automobil vyráběný od roku 1967 do roku 1990 v moskevské továrně Zavod imeni Lichačova. Celkem bylo vyrobeno kolem jednoho milionu těchto automobilu v různých provedeních. Tyto nákladní vozy byly dodávány do zemí Varšavské smlouvy a také do mnoha zemí v Asii a Africe. Na podvozku zil-131 byly postaveny četné speciální nástavby pro armádu i pro civilní použití. Jednou z nich byl hasičský vůz AC-40-137A, který byl vyráběn v zařízení Pryluka od roku 1984. Vozidlo se stále masivně používá v hasičských sborech zemí bývalého SSSR.
Po nedávno vydané sadě, kat.č. 35902 Chernobyl #2 (hasičské vozidlo, figurky hasičů a papírová podložka) bylo jen otázkou času, kdy se modelář dočká i samostatně baleného modelu hasičského vozidla. Novinka je zabalena do krabičky s výklopným víčkem, ta je vložena do samostatného obalu s pěknou kresbou na jeho vrchní části. Po jejím otevření uvnitř nalezneme sedm rámečků ze světle-šedé barvy, jeden s transparentními díly, osm vinylových pneumatik, manuál a v něm vložený obtiskový aršík. Z hlediska kvality stříkaných dílů se jen potvrzuje, že ICM je v současnosti ve zvládnutí technologie opravdu špičková firma. Plast je přiměřeně tvrdý s perfektně vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při složení nebude složité, díky vodícím prvkům, které vše usnadní. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Kapota motoru je oddělená, motorový prostor díky tomu můžeme otevřít. Interiér kabiny je zpracován kvalitně včetně zadního prostoru s druhou řadou sedadel pro mužstvo. Přístrojovou desku můžeme vylepši pomocí obtisků. Dveře bohužel nelze otevřít jsou "nalisovány" napevno na obou stranách kabiny. Nástavba s nádrží se skládá většinou z větších celků. V zadní části je umístěné čerpadlo, které je schováno za proskleným poklopem. Zde si může modelář zvolit, zda poklop ponechá v zavřené nebo otevřené poloze a dá tak vyniknout tomuto krásnému detailu. Transparentní díly, jsou krásně čisté, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, díky tomu jsou dobře chráněny před případným poškozením. Pneumatiky jsou z černého vinylu s pěkným vzorkem na povrchu, pro některé modeláře toto nemusí být úplně šťastné řešení. Náročnější modelář může sáhnout po kolech z resinu od několika různých výrobců doplňků. Manuál je přehledný a provede modeláře stavbou bez problémů. Díly které nevyužijeme výrobce dobře označil. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat můžeme ze čtyř různě značených hasicích vozů:
- AC-40-137A, Sergiev Posad, 2000s.
- AC-40-137A, Moscow, 2000s.
- AC-40-137A, Kiev, 2000s.
- AC-40-137A, Vinnytsia, 2010s.
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: