ICM 1:35
Kat.č. DS3509
Wermacht Radio Trucks
Novinka představuje dva kompletní modely radio vozů značek Henschel 33D1 Kfz.72 a Krupp L3H163 Kfz.72 v měřítku 1:35. Vše je zabaleno do rozměrnější krabičky s krásně vyobrazenou kresbou obou automobilů na vrchním díle obalu. Uvnitř balení nalezneme kompletní výlisky již dříve vydaných stavebnic, kat.č. 35467 a kat.č. 35462, dva samostatně vytištěné manuály a v nich jsou vloženy malé obtiskové aršíky. Sada vozidel určitě zaujme svojí koncepcí balení dvou vozidel v jednom balení, které sebou přináší i příjemnější pořizovací cenu.
Krupp L3H163 Kfz.72
Když Německo začalo po první světové válce budovat poválečné hospodářství, jedním z jejich úkolů bylo znovu vybudování nákladní dopravy a s tím spojené logistiky. Několik společností navrhlo nová vozidla, aby vyhověla této poptávce. Společnost Krupp vyvinul vůz řady L3H63, se třemi nápravami z toho dvě zadní poháněl benzínový motor o výkonu 90 koňských sil. Z výrobní linky první sériový vůz sjel v roce 1931. V roce 1936 byl Krupp L3H63 nahrazen vylepšeným Krupp L3H163. Krupp L3H163 měl vylepšené řazení, výkonnější motor a nové odpružení kol. Kamiony Krupp L3H163 byly do roku 1942 široce používány všemi německými divizemi. Na jeho podvozku vzniklo několik různých nástaveb. Jednou z nich byla skříňová nástavba Kfz.72. s výkonným radio vybavením. Celkem bylo vyrobeno přes 2000 exemplářů modelů Krupp L3H 63 a L3H 163.
Model představuje starší stavebnici kat.č.35462, vydanou v průběhu roku 2012. Rámečky jsou zabaleny do samostatného sáčku. Po jeho otevření na nás čeká devět rámečků ze světle-šedé hmoty a jeden s transparentními díly. Manuál a v něm vložený malý obtiskový aršík jsou baleny samostatně v krabičce. Plast je přiměřeně tvrdý s perfektně vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Na několika dílech nalezneme pár menších otřepů, ale nic hrozného. Rám podvozku je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii při složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu podvozku je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Interiér kabiny je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů, například v podobě klik dveří a páček pro stahování oken. Budíky pro přístrojovou desku nalezneme na aršíku s obtisky. Dveře řidiče a spolujezdce můžeme ponechat otevřené, díky tomu
interiér mnohem lépe vynikne. Skříňová nástavba postrádá jakýkoliv interiér, je to trochu škoda. Dveře jsou u nástavby odděleny a daly by se případně otevřít. Vzniká, tak prostor pro individuální práci modeláře, který by rád doplnil interiér podle fotografií. Transparentní díly jsou krásně čisté, bez jakéhokoliv poškození. Rámeček s nimi je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Manuál je přehledný, kvalitně vytištěný a díly které nevyužijeme, jsou v něm dobře označeny. Díky tomu nás provede celou stavbou bez větších problémů. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Na výběr máme ze dvou automobilů v tankově šedé:
- Krupp L3H163 Kfz.72, France, May 1940
- Krupp L3H163 Kfz.72, Ukraine, September 1941
Náhled na manuál a rámečky:
Naposledy upravil KING TIGER dne 06 dub 2020, 15:41, celkově upraveno 1